לאחר התיקו 1:1 אמש (שני) נגד מכבי תל אביב, הביעו שחקנים בהפועל באר שבע כעס רב על קשר מכבי תל אביב טל בן חיים, שלטענתם קילל קללות גזעניות את מרואן קבהא.
בן חיים כל לא שותף במשחק, אך במהלך המחצית הראשונה נפתח עימות מילולי בינו לבין ז'וזואה, שהיה רק הקדימון למה שהתרחש במנהרת השחקנים רגע אחרי שאוראל גרינפלד שרק לסיום המחצית.
3 צפייה בגלריה
קבהא ובן חיים
קבהא ובן חיים
קבהא ובן חיים
(צילום: הרצל יוסף, עוז מועלם)
בן חיים וקבהא התעמתו מילולית ומהר מאוד הגיעו למנהרה שחקנים משתי הקבוצות, שהחלו לדחוף אחד את השני. נוצרה מהומה גדולה שנרגעה לאחר כדקה בהתערבות מאבטחים ואנשי הנהלה משתי הקבוצות.
קטע מהאירוע הועבר בטלוויזיה ובו ניתן לראות בבירור שבן חיים מכנה את קבהא בכינוי גנאי, אך לאחר המשחק טענו שחקני באר שבע שבן חיים גם הוסיף לעברו של קבהא קללה גזענית.
רגע לפני חידוש המשחק למחצית השנייה סיים גרינפלד את התקרית כששלף כרטיס צהוב לבן חיים. בסיום המשחק, רגע לפני שקבהא הגיע לעמדת הראיונות, הוא פגש את מנהל מכבי תל אביב, יואב זיו, שהתנצל על הדברים שנאמרו לעבר השחקן.
בן חיים הגיב לטענות ב"ש ואמר: "אני מוכן שיבוא לפה מרואן קבהא או כל אדם אחר, להגיע מולי למכונת אמת, וזה יהיה על חשבוני. אתבע את מי שאומר את השקר הזה. לא דיברנו יפה אחד לשני, בשום שלב לא קראתי לו ערבי מסריח".
3 צפייה בגלריה
מרואן קבהא חוגג
מרואן קבהא חוגג
בב"ש שיבחו את ההתנהגות שלו, וגם את השער. מרואן קבהא חוגג
(צילום: הרצל יוסף)
בבאר שבע שיבחו את התנהגותו של קבהא, שהגיב לתקרית בצורה בוגרת ולא נגרר לפרובוקציה אותה ניסה לטענתם בן חיים לייצר. הקשר גם כבש בבעיטה אדירה את שער השוויון של ב"ש, במה שהיווה סוג של סגירת מעגל עבורו.
מנגד, בן חיים מסיים בקיץ את חוזהו במכבי תל אביב ושמו כבר הוזכר כמועמד לבאר שבע, אך תקרית מעין זאת מרחיקה מאוד את האפשרות שאכן מהלך כזה יתבצע. בקבוצה עוקבים אחר מעמדו של שחקן אחר של הצהובים, דן ביטון, שאתמול לא נכלל בסגל וקבוצתו לא צפויה לממש את האופציה לרכישתו מלודוגורץ.
במקרה שכזה תנסה באר שבע לנהל משא ומתן עם הבולגרים על מנת להחזיר את ביטון לבאר שבע, שם החל את דרכו.
במועדון היו מרוצים מאוד מכך שהצליחו תוך שבוע לעצור את שתי הקבוצות הטובות בליגה, מכבי תל אביב ומכבי חיפה, תוך משחקים בהם נראו לא פחות טובים ואף עדיפים על היריבות בשלבים רבים של המשחק. בקבוצה יעמדו לדין בהתאחדות בגין התפרעות אוהדיה, אחרי שהודלקו מספר אבוקות ביציע ואחת הושלכה אל כר הדשא.
3 צפייה בגלריה
ביטון מאוכזב
ביטון מאוכזב
בעונה הבאה באדום? דן ביטון
(צילום: עוז מועלם)
ביום שני באר שבע תתמודד נגד מ.ס אשדוד ותקווה סוף סוף לרשום ניצחון ראשון בפלייאוף ולהשאיר לעצמה סיכוי להיאבק על כרטיס לאירופה. המאמן רוני לוי, שבשני המחזורים האחרונים שמר על אותו הרכב, יאלץ לערוך שינוי אחד לפחות, שכן אלטון אקולטסה ייעדר בגלל שצבר חמישה כרטיסים צהובים.