המשחק בין נבחרות ישראל וסקוטלנד ביום שישי הקרוב (21:45) בליגת האומות יהיה מיוחד עבור אופיר מרציאנו. שוערה של היברניאן אמור לפתוח בין קורות שערה של הנבחרת ויתמודד מול שחקנים אותם הוא מכיר היטב מהליגה המקומית.
מרציאנו משחק זו העונה החמישית בסקוטלנד ונחשב לאחד מגיבורי ההצלחה של קבוצתו עד כה. למרות ההפסד (1:0) האחרון לאברדין, היברניאן מדורגת במקום השני (לפני סלטיק שקיימה רק ארבעה משחקים) אחרי שהפסידה פעם אחת בלבד בששת המחזורים הראשונים של העונה וספגה שלושה שערים.
4 צפייה בגלריה
אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו
ספג רק שלושה שערים ב-6 מחזורים. מרציאנו
(צילום: ראובן שוורץ)
בשל כך, המנג'ר של מרציאנו, ג'ק רוס, מעודד מצד אחד מהצלחתו, אבל מצד שני הביע את חששו כסקוטי מכך שהשוער שלו ימנע הצלחה מנבחרת סקוטלנד ויזיק לשאיפות שלה. שתי הנבחרות אמורות להיפגש גם ב-8 באוקטובר במסגרת פלייאוף מוקדמות יורו 2021.
4 צפייה בגלריה
פתח היטב את העונה בסקוטלנד. מרציאנו
פתח היטב את העונה בסקוטלנד. מרציאנו
פתח היטב את העונה בסקוטלנד. מרציאנו
(צילום: AP)
"אהיה מרוצה אם אופיר יציג משחק טוב וסקוטלנד תמצא בכל זאת את הדרך לנצח", אמר רוס בראיון לעיתון 'סקוטמן'. "המשחק הזה הוא דבר גדול בשבילו והוא יזהה את זה בתשומת הלב והחשיפה שיקבל בו. הוא כבר קיבל קרדיט על הרקורד ההגנתי שלנו העונה ועל מספר המשחקים בהם שמר על רשת נקייה. אם הוא ישכפל את זה גם ברמה הבינלאומית זה יגדיל את המוניטין שלו. אם הוא ימשיך להשתפר אז יש עתיד טוב לו ולמשפחתו".
4 צפייה בגלריה
ג'ק רוס
ג'ק רוס
"המשחק יהיה מיוחד בשביל מרציאנו". ג'ק רוס
(צילום מסך)
רוס הוסיף: "מרציאנו חזר אלינו מהסגר בכושר אפילו טוב יותר ממה שהיה קודם ויש לנו תוכניות להאריך את החוזה שלו. אני מאוד מרוצה ממנו. הוא בן 30, נמצא בשלב חשוב בקריירה שלו וכשוער יש לו עוד הרבה שנים לשחק. הוא גם ניצל את הסגר על מנת לעבוד קשה, לשפר את התזונה שלו והגיע רזה יותר. בעונה שעברה הוא עשה עבודה טובה, אבל שנינו ידענו שעדיין לא ראינו ממנו את הטוב ביותר. בגלל זה הוא הגיע לעונה הנוכחית במוטיבציה גבוהה".
המנג'ר המשיך לפרגן לשוער הישראלי: "נבעט לעבר השער שלו העונה מספר הבעיטות הנמוך ביותר וזה ייאמר לזכותה של ההגנה שלנו, אבל כאשר היינו צריכים את מרציאנו הוא ביצע הצלות חשובות. תענוג לעבוד איתו".
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
"התאהבתי באדינברו". מרציאנו
(צילום: ראובן שוורץ)
לפני כשבועיים סיפר מרציאנו בראיון לאתר של היברניאן: "מהשבוע הראשון אשתי ואני ראינו עד כמה אנחנו אוהבים את העיר אדינברו, אבל לא תיארתי לעצמי שאשאר בה כל כך הרבה זמן. תמיד יהיה לה חלק חשוב בלב שלי. יש דברים שפשוט קשה להסביר אותם, אבל התאהבתי במועדון, בעיר ובתרבות שלה. אי אפשר לומר שזה 'כמו הבית שלנו', כי זה הבית שלנו. קשה לי ולמשפחה שלי לחיות רחוק מהמשפחות שלנו, זה מאתגר, אבל שלי אשתי נהנית פה וזה מרגיע אותי".
על השיר של האוהדים עליו אמר מרציאנו: "זה משמח והתחלתי לאהוב יותר את השיר כשהבת שלי סאני החלה לשיר לי אותו. אנחנו שרים אותו הרבה. אי אפשר לבקש יותר מזה. האוהדים מעריכים אותי ויודעים שאני נותן את הכל".
על המשחק הקרוב אמר מרציאנו: "כבר שיחקנו פעמיים מול סקוטלנד ואנחנו מכירים את האיכות שלה. נתמודד מול יריבה קשוחה מהבחינה הפיזית. יש כנראה הבדל של סגנון בין שתי הנבחרות, אבל באופן בסיסי אתה מנצח משחקים עם הלב ומנצל בהם את המומנטום".