ניק בלקמן פותח את הפה. שחקנה של מכבי תל אביב סיפר בראיון לסקיי ספורט כי סבל מגזענות גם באנגליה, בספרד וגם בישראל. עם זאת, הוסיף בנימה אופטימית יותר: "אנחנו בכיוון הנכון בעניין הזה".
בלקמן סיפר כי בעבר, כשסבל מגזענות פנה למשטרה ולשופטים במגרש, אך לדבריו "דבר לא יצא מזה. בסופו של דבר החלטתי שעדיף להישאר בשקט, כי גם ככה החקירה תיסגר בגלל חוסר ראיות".
1 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב אכזבה
מכבי תל אביב אכזבה
בלקמן. "באנגליה שמעתי קולות של קוף מאחוריי"
(צילום: ראובן שוורץ)
"צריך לנצל את המומנטום הנוכחי", הוסיף בלקמן. "צריך לנקוט בצעדים ממשיים נגד גזענות וצריכה להיות תמיכה ציבורית אם אנחנו רוצים להשתלט באמת על העניין הזה".
כשהתבקש לתת דוגמאות ספציפיות מאנגליה, סיפר: "היו מספר מקרים שבהם כאשר ניגשתי להוציא כדור חוץ והייתי עם הגב לקהל, שמעתי מאחוריי קולות של קוף. לא האמנתי, לא עשיתי להם כלום ולא התגריתי בהם". על המציאות הנוכחית שלו בישראל אמר בלקמן: "הספורטאים בישראל מחויבים להישאר בבידוד בזמן ששאר האזרחים רשאים לצאת וליהנות ממזג האוויר היפה, אבל נשארו רק עשרה ימים".
בסיום הראיון סיפק בלקמן אמירה מעניינת ובה רמיזה על הישארות במכבי ת"א בעונה הבאה: "אני לא יכול לחזור הקיץ לאנגליה, כי הפגרה לקראת העונה הבאה כל כך קצרה ומעבר בין המדינות יחייב אותי ב-14 ימי בידוד. צריך להסתגל לרעיון שלא אגיע הקיץ".