הדרך של מנור סולומון לשערים נגד ריאל מדריד הגדולה בליגת האלופות התחילה בהשפלה קטנה עם הבוגרים במכבי פתח־תקווה. "בהתחלה לא היה לי קל", הוא נזכר בראיון בלעדי למוסף 7 ימים של "ידיעות אחרונות" שמתפרסם היום, "עליתי לבוגרים כשהייתי כמעט בן 17 ובמשחק האימון הראשון של אותה עונה השחלתי למישהו בין הרגליים. המאמן, קובי רפואה, צרח עליי והוציא אותי ליד כולם, כולל ההורים שלי, ואני הולך ובוכה. יכול להיות שאיבדתי את הכדור, ואני זוכר שהוא קרא לי פישר. בוא נגיד שאחרי הפעם הזו הוא כבר לא צרח עליי בצורה כזו".
איך זה שלא? "כנראה הבין שאתה לא עושה ככה לילד וכנראה שהסבירו לו לא לשאוג עליי ככה. המקרה הזה עיצב גם אותי. היה לי קשה לא פעם עם השחקנים בבוגרים כי פתאום מגיע ילד שבא ועושה דריבל ולפעמים מאבד כדור ואז שחקנים אחרים צורחים עליך. אבל מהרגע שהתחלתי לשחק די קבוע נגמר הדבר הזה, לא היו מעירים לי. הוכחתי את עצמי וקיבלתי את הפריבילגיה לעשות דברים שאני רוצה".
2 צפייה בגלריה
סולומון חוגג
סולומון חוגג
"הוכחתי את עצמי וקיבלתי פריבילגיה לעשות דברים שאני רוצה". סולומון במדי הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
בראיון מדבר סולומון על בעיות הגדילה בילדות שעיכבו לו את הקריירה, ההתמודדות עם הלחץ שמופעל עליו ככוכב הגדול הבא של הנבחרת, החורף הקפוא בקייב עם בת הזוג ואיך זה להיות עשיר בגיל 21 מבלי שהכסף יעלה לו לראש.
על המעבר האפשרי משחטאר, קבוצתו הנוכחית: ״אני כן יכול לומר שהכיוון שלי הוא אנגליה. יש הרבה קבוצות שם שמתעניינות בי ונראה איזו קבוצה תהיה הכי רצינית".
יש חלום ספציפי באנגליה? "אני לא אוהד קבוצה ספציפית אבל כל הטופ 10 של האנגלים הוא חלום. עכשיו גם פיני זהבי (סוכן העל - ר"ש) הוא בין המייצגים שלי והם עושים את מה שצריך. לקראת הקיץ יתחיל הכל".
אז בטוח תעזוב? "ממש לא. יש לי חוזה בשחטאר. אני בטוח שתהיה הצעה לרכוש אותי, ואפילו הצעה טובה, אבל יהיה קשה לעזוב את שחטאר כי לא ישחררו אותי. ירצו עליי הרבה כסף. אין לי הרבה מה לעשות חוץ מלבקש לעזוב. בסופו של דבר זה בידיים של הקבוצה".
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון מול אנריק סאבוריט
מנור סולומון מול אנריק סאבוריט
"יהיה קשה לעזוב כי לא ישחררו אותי". סולומון במדי שחטאר
(צילום: עוז מועלם)
מתסכל? "כל שחקן שרוצה לעבור והמועדון מונע ממנו, חווה תסכול מסוים. אבל ככה העולם הזה עובד. בשחטאר מדברים איתי על חוזה חדש, 'בוא תחתום לחמש שנים, תקבל שכר הרבה יותר גבוה'. אבל בסופו של דבר אתה עושה מה שחשוב לך".
כנראה שזו הקדנציה האחרונה של ביברס נאתכו, הקפטן. אתה רואה את עצמך קפטן הנבחרת אחריו? "אני חושב שזה מוקדם לדבר על זה. יש לנו קפטן מדהים שכולנו אוהבים ואני חושב שאני עדיין צעיר ויש שחקנים שיותר מגיע להם, כאלה שיותר מנוסים ממני. בעתיד אני ארצה להיות קפטן, בטוח, אבל לא יודע אם בעתיד הקרוב".
אחרי המשחק האחרון נגד סקוטלנד פורסם ששחקנים זעמו על ערן זהבי שלא מסר. עד כמה זה אמת? ״התקשורת אוהבת להמציא הרבה פעמים. כשאנחנו טובים אז הכל טוב וכשאנחנו לא טובים, גומרים אותנו. כשערן בועט עשר פעמים לשער ומבקיע פעם אחת, אז מהללים אותו. כשהוא לא מבקיע, גומרים אותו. זה לא צריך להיות ככה. אנחנו לא מושפעים מאף כותרת ולא מתרגשים. אני יכול להגיד פתאום לשחקנים ותיקים יותר, 'ראית מה אלה רשמו?' ואני מקבל מבט כזה, של 'היינו שם, שמענו הכל'".
הראיון המלא: היום ב-7 ימים