כילד במחלקת הנוער בבית וגן חלם הראל שלום על קריירה בבית"ר ירושלים, אבל יום אחד הכל התפוצץ לו בפנים: בקבוצת הנערים הודיעו לו שאין לו מקום שם וכי עליו לחפש בית חדש.
שלום, כיום בן 25, לא הוריד את הראש וחצה את הכביש לקבוצת האוהדים של הפועל קטמון, שקיבלה אותו בחום. החיבור לצד האדום של העיר היה מהיר וטבעי, ולפני שש שנים עלה המגן לבוגרים ששיחקו בליגה הלאומית. "אנחנו עוד נעלה לליגת העל וננצח בדרבי", הצהיר אז, אבל אף אחד לא לקח אותו ברצינות.
3 צפייה בגלריה
הראל שלום
הראל שלום
"חייב הרבה למועדון הזה שעיצב אותי ונתן לי במה". שלום
(צילום: עמית שאבי)
"מאז שעברתי מבית"ר, אני אוהד הפועל וחייב הרבה למועדון הזה שעיצב אותי ונתן לי במה", מספר שלום. בשבוע שעבר הוא קיים גם את החלק השני בהבטחה שלו וסגר מעגל: הפועל ירושלים כבר בליגה הבכירה ועכשיו הגיע גם הניצחון (0:1) על היריבה העירונית.

"זה היה מטורף"

"זה היה פשוט מטורף", מספר המגן. "לפני המשחק דיברנו בינינו השחקנים שיש לנו הזדמנות לעשות משהו גדול, לשבור טאבו של 31 שנה. לפני שיצאנו למגרש אמרנו שאנחנו צריכים לבוא רגועים ומפוקסים. בעונה שעברה הלחץ הזה של טדי שיתק אותנו, הפעם הגענו שלווים, חדורי מטרה. זו מבחינתי ההוכחה שהתבגרנו. למדנו להתמודד עם רגעים מכריעים".
3 צפייה בגלריה
הראל שלום
הראל שלום
"זה היה מטורף". שלום והחברים חוגגים את הניצחון בדרבי
(צילום: עוז מועלם)
קח אותי לשריקת הסיום. "אושר גדול, אתה לא יודע מה לעשות עם עצמך. פשוט רץ לאוהדים שהניצחון הזה בשבילם ומנסה להתפרק ביחד איתם. כשהשופט שרק הבנו שעשינו דבר אדיר בשביל הקהל, המועדון וההיסטוריה הפרטית של כל אחד מאיתנו. הורדנו קוף מהגב. צריך לזכור שיש דור שלם שלא חווה ניצחון בדרבי, שגדל על הסיפורים ולא ראה את זה קורה. שברנו עבורם את תקרת הזכוכית הזו".

"מגיע לזיו אריה"

לשלום יש קשר מיוחד עם המאמן זיו אריה שמאוד מאמין בו, והשניים גם נוהגים להסתחבק. "כשצריך הוא יודע מצוין לדרוש ממני ולקרוא אותי לסדר", מדגיש המגן. "כל מה שקשור אליו אני מקבל באהבה, וזו מחמאה בשבילי שהוא תמיד נותן אותי כדוגמה, גם אם לפעמים הוא הופך את זה לבדיחה. אני הכי שמח בעולם בשבילו על פתיחת העונה המוצלחת שלנו ועל הניצחון בדרבי, כי זה יגרום לאנשים להבין עד כמה הוא מאמן ברמה גבוהה".
3 צפייה בגלריה
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים
האמין בשלום. אריה
(צילום: עוז מועלם)
בעונה שעברה הייתם קבוצה משעממת ובקושי נשארתם בליגה. "עברנו שנה קשה. דברים לא הלכו כמו שרצינו וכולנו היינו צריכים לעבור תהליך של הסתגלות לליגה. אני לא מתבייש להגיד שהיינו צריכים לקבל כמה סטירות כדי להבין וללמוד שהליגה הראשונה זו אופרה אחרת לגמרי. עכשיו, אחרי שעברנו תהליך של בגרות ובשלות, אנחנו צריכים להיות מספיק חכמים כדי לשמור על זה".
אין זמן לנשום, היום אתם פוגשים את מכבי חיפה. המאמן שלך כבר הגדיר את זה כ"משחק העונה". "זה מפגש עם האלופה, הקבוצה הטובה בארץ שמביאה לנו הרבה כבוד באירופה ומתמודדת מול אריות היבשת. יש לנו המון כבוד, אבל אנחנו בפירוש באים לנצח. נכבד אותם עד המשחק, לא נתבטל ולא נוריד את הראש".