"אני נחוש להמשיך עם התקנון החדש גם בעונה הבאה. לא אשנה אותו, אצלי לא יהיה כדורגל בלי קהל. עשינו את הדבר הנכון ביותר בעבור הכדורגל הישראלי, לא מודדים שינוי בתוך חודשיים". יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ אישר את חשיפת ynet על ההחלטה שלו להמשיך עם מנגנון הפחתת הנקודות, זאת למרות הלחצים מאחורי הקלעים לבצע שינויים.
זוארץ הכריז מראש כי שינוי התקנון, הפחתת נקודות יחד עם מחירון קנסות, יוגדר כהוראת שעה עד ל-31 במאי, אולם למרות האווירה הציבורית והביקורות, זוארץ החליט להמשיך עם זה גם בעונה הבאה, כשמי שדחף לשינוי היה היועץ המשפטי של מכבי ת"א וסגנו של זוארץ, מורן מאירי.
1 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
שינו זוארץ. התקנון לא ישונה
(צילום: עוז מועלם)
למרות הלחצים וההתבטאויות מצד נציגי מועדונים נגד הפחתת הנקודות, מתברר כי כל בעלי הקבוצות בכדורגל הישראלי, כולל בית"ר ירושלים, הצביעו בעד שינוי התקנון, כשהיחיד שהתנגד לכך היה אבי לוזון ממכבי פ"ת. "אנשים צריכים להבין שהורדת הנקודות, למעט זו של מכבי ת"א בגלל האירוע החמור מהעונה, זה בגלל עונשי הפחתת נקודות על תנאי מהעבר. אם נצטרך נעשה תיקונים נקודתיים בתום העונה, אבל כולם צעקו שלא רוצים משחקים ללא קהל וסגירת יציעים. מי צריך לפתור את הכל זו המשטרה והמדינה", אמרו בהתאחדות.
ההתאחדות לכדורגל התייחסה היום גם כן לעונשים האחרונים שהוטלו בבית הדין. בהודעה רשמית, נמסר: "ההתאחדות תצטרף לערעורים ולבקשה לדיון נוסף, שעה שיוגשו, ותבקש לקיים דיון משותף בהרכב מורחב בנושא הפעלת שיקול דעתו של בית הדין בהפעלת עונשים על תנאי בראי תקנון המשמעת החדש".