חודש יולי האחרון. ההתאחדות לכדורגל מודיעה: "לאור העובדה שבני סכנין לא עמדה בדרישות הרשות לבקרת תקציבים לעונת המשחקים 2019/20, הקבוצה ירדה לליגה א". ראשי סכנין, שלא הספיקו להתאושש מירידת הליגה, התעשתו מהר. הערעור הוגש, התקציב גויס והאישורים התקבלו. סכנין נותרה בלאומית, כשהרצון לשוב עוד העונה לליגת העל הוביל לגיוס של 10 מיליון שקלים.
"העמדנו תקציב שיא וזה לא מובן מאליו כשההכנסות בלאומית הן שני מיליון שקל, והגרעון שנוצר מפרויקט הגלקטיקוס הכושל יצר משבר כלכלי חמור", מסביר המנכ"ל חאלד דוכי.
3 צפייה בגלריה
בני סכנין חוגגת עלייה
בני סכנין חוגגת עלייה
בני סכנין חוגגת עלייה
(צילום: מוחמד חניף)
כחלק מההכנות לעונה נדרשו שחקנים בעלי חוזה לקצץ משמעותית בשכרם או לחילופין לעזוב, ביניהם גם מהראן ראדי, שהגיע בשנה שעברה לשדרג את המועדון ומצא את עצמו עם חוזה גבוה לעונה נוספת בלאומית. ראדי לא נטש ובתום מו"מ מתמשך, במהלכו גם הודח מההרכב, הגיע לסיכום מול ההנהלה: "ראדי התנהג למופת, עבד קשה ותרם רבות לעליה. זאת דוגמא אישית", שיבח אחד השחקנים.
הדברים היו שונים באופן קיצוני לגבי חאלד חלאיילה, אחד הסמלים הגדולים של המועדון, שבחודש נובמבר עודכן שהוא רשאי לחפש קבוצה אחרי כמעט 20 שנה במועדון נעוריו. בסכנין טענו כי מדובר בהחלטה מקצועית של המאמן, סלימאן אזברגה. חלאיילה, שנפגע קשות, החליט להישאר ולהתאמן בצד. בקרב האוהדים זה לא עבר חלק וחלקם הביעו את מחאתם. בהמשך הוא הגיש תביעה כנגד המועדון.
3 צפייה בגלריה
חאלד חלאיילה
חאלד חלאיילה
חאלד חלאיילה
(צילום: שרון צור)
העיכובים במו"מ והדחתו של הקפטן הובילו למשבר עמוק במועדון ולסוג של מחנאות לטענת גורמים בקבוצה, שלא הכירה סיטואציה כזו מהעבר. במקביל החלה גם הידרדרות מקצועית. "בחודש ינואר אמרתי שהסיכוי לעלות קלוש מאוד", שיחזר המנכ"ל דוכי, והסביר את האמירה ההיא: "הבעיות בפנים היו קשות. חדר הלבשה התפרק, המשמעת התרופפה. היו אנרגיות שליליות. הלחץ גבר עם ההפסדים שהצטברו יחד לכמעט קטסטרופה".
לאירועים סביב ההדחה של חלאיילה יש קשר לכל אלה?
"לא אנקוב בשמות. הייתה לנו מטרה ולמרות שזה נראה אבוד האמנו בתוכנו שיש לנו את הכלים להמשיך, עם שינוי".
3 צפייה בגלריה
אלדד שביט נזרק לשמיים
אלדד שביט נזרק לשמיים
אלדד שביט נזרק לשמיים
(צילום: אביהו שפירא)
בניסיון אחרון להציל את המצב, ולאחר עזיבתו של המאמן אזברגה, מונה אלדד שביט. אותו שביט, שהחל את העונה שעברה בקבוצה כעוזרו של ניסן יחזקאל ועזב לאחר פיטוריו של האחרון, ובסופו של דבר היה חתום על הירידה מליגת העל ללאומית. "במצב שנוצר יכולנו רק להרוויח משביט, שהכיר טוב את המערכת. למזלנו זה השתלם בגדול", הודו בסכנין, שנוטה להמשיך עם שביט גם לעונה הבאה. "ברגע שאלדד חזר הכל השתנה לגמרי. הוא ידע להשתמש נכון בחומר הטוב שידענו מההתחלה שהוא לעלייה", סיכם דוכי.
בסכנין מבטיחים שעם חזרתם "תיבנה קבוצה שתוכל להתמודד בכבוד בליגת העל. הירידה ללאומית הרחיקה אותנו מהזרקורים ועשתה לנו טוב. בסכנין יש אנשים אחראים ולראיה יזמנו בדיקת קורונה לכולם אחרי האירועים במשחק מול ראשון. נקווה שתדמיתית יתייחסו אלינו אחרת".