הסיבוב הראשון של עונת 2022/23 הגיע לסיומו, ואנחנו יוצאים לפגרת מונדיאל שתגרום לנו להתגעגע לליגת העל. זמן טוב לסכם את כל מה שעבר עלינו עד עכשיו, כי בעוד שבוע כולנו נהיה עסוקים בטורניר הכי גדול בעולם.

שחקן הסיבוב

רותם חטואל שמונה שערים יש לחלוץ הפועל באר-שבע, הכי הרבה בליגה חוץ מעומר אצילי (9), אך לעומת קשר מכבי חיפה לא מדובר בשחקן הרכב קבוע. חטואל עלה שבע פעמים כמחליף, פעמיים לא שותף ועלה ב-11 רק ארבע פעמים. זה כאילו הפועל באר-שבע מתכחשת לכך שהוא הכוכב שלה, ואחת הסיבות המרכזיות לכך שהיא בצמרת. זה כיף שיש לך אס על הספסל שמשנה משחקים, אלא שחטואל הוכיח שהוא כבר לא בשלב הזה. הוא בשלב הפיכתו לכוכב, הגיע הזמן שייפרד מתואר המחליף הניצחי.
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע רותם חטואל
שחקן הפועל באר-שבע רותם חטואל
רותם חטואל. כוכב.
(צילום: דניאל כהן)

המאמנים

זיו אריה וברק בכר זיו אריה שינה לחלוטין את הפועל ירושלים, אחרי שבעונה שעברה המאמן הציב הרכבים הגנתיים כדי להישאר בליגה, העונה הפועל ירושלים גורמת לאוהדיה נחת. ביחס לנסיבות הפועל ירושלים משחקת כדורגל מדהים, והשיא היה ב-0:3 על מכבי חיפה בטדי. הפועל ירושלים לא הגיעה למשחק הזה כדי לעקוץ במתפרצות, היא שלטה במשחק מול האלופה והביסה אותה. אסור לשכוח שזה מועדון שעד לפני כמה שנים נלחם על העלייה לליגת העל.
ברק בכר אמנם הפסיד לזיו אריה 3:0, אבל ראוי לא פחות ממנו להיות מאמן הסיבוב. מכבי חיפה עלתה לליגת האלופות, הצליחה לנצח שם את יובנטוס ותוך כדי גם שמרה על המקום הראשון בליגה. מדובר בהישג גדול של בכר שהוציא את המקסימום מהסגל שלו, הצליח לנצח את שתי הטוענות לכתר (באר-שבע ומכבי ת"א), ושמר על הבכורה למרות שכבר שבועות רבים נראה שהראש של כולם בפגרה. מכבי חיפה באה למשרד כל יום, ולמרות שהמחשבות שלה נדדו למקומות אחרים הצליחה לסיים את כל המטלות שלה בהצטיינות.
4 צפייה בגלריה
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים חוגג
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים חוגג
זיו אריה. סיבוב אדיר של הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

השער

דין דוד נגד מכבי ת"א להפסיד למכבי חיפה הנוכחית בסמי עופר זאת תוצאה מתקבלת על הדעת, גם למכבי ת"א. הצהובים נראו רע בסמי עופר ונקלעו לפיגור משער רגיל של דין דוד בדקה ה-85. כואב, מאכזב, מעצבן, גרוע, אבל לא ממש נורא. מה שהפך את ההפסד לאיום ונורא זאת המנה האחרונה שהוגשה ע"י דין דוד בדקה ה-91. בעיטה עם העקב שעברה את דניאל פרץ. הכדור, רק בשביל הכיף, התגלגל לאט-לאט לרשת כדי לגרום לצהובים לחזור מסמי עופר עם צלקת.
4 צפייה בגלריה
דין דוד שחקן מכבי חיפה
דין דוד שחקן מכבי חיפה
דין דוד. שער מתוק
(צילום: גיל נחושתן)

הביזיון

האבוקות בדרבי התל-אביבי רגע לפני המשחק החם בין מכבי להפועל ת"א המשטרה הודיעה שהיא לוקחת אחריות על האירוע. אבל השוטרים שהיו באצטדיון לא הצליחו למנוע את השלכת האבוקות למגרש, שגרמה לפתיחת המשחק להתעכב כמעט בחצי שעה. אח"כ האוהדים האדומים השליכו כדורים למגרש בכל פעם שמכבי ת"א הגיעה למצב טוב ליד השער של קבוצתם. המשחק היה על סף פיצוץ מספר פעמים, בסוף מכבי ניצחה 0:3, אבל הכדורגל הישראלי הפסיד.
4 צפייה בגלריה
אבוקות של אוהדי מכבי ת"א בדרבי
אבוקות של אוהדי מכבי ת"א בדרבי
השוטרים לא ידעו מה לעשות
(צילום: עוז מועלם)

האכזבה

עירוני קריית שמונה קריית שמונה פתחה את העונה עם מנחם קורצקי על הקווים, שהגיע אחרי תקופה מוצלחת בהפועל חדרה, ועם הכוכב שלה איתמר שבירו שלא עזב לקבוצה גדולה יותר. אתמול היא סיימה סיבוב מזעזע עם ניצחון אחד בלבד שהושג במחזור הראשון (0:2 על נס ציונה). זה אומר רצף של 13 משחקים בלי ניצחון. האם האיומים של איזי שרצקי לעזוב עומדים להתממש ובאמת לא אכפת לו יותר מהקבוצה?

הציטוטים

"התיקו הזה הוא כמו אליפות בשבילנו" ניר ברקוביץ' לוקח בפרופורציה את ה-1:1 מול מכבי ת"א
"אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שזה כמו שיש אוכל על השולחן ואנחנו הולכים והולכים בלי מים ובלי אוכל, רעבים וצמאיים, אבל יודעים שהאוכל שם ואם אנחנו לא ניקח מישהו אחר ייקח, האריות האלה הבינו שאנחנו לא נותנים את זה לאף אחד" זה לא משל תנ"כי, זה מאמן הפועל חדרה אסף נמני אחרי הניצחון על מכבי נתניה
"אני מחליט איך לענות" ולדימיר איביץ' היה מאוד עצבני אחרי ה-0:3 של מכבי ת"א על הפועל ירושלים וענה תשובות קצרות במיוחד
"מאוכזב שאנחנו חוזרים לטדי, האצטדיון בפ"ת נמצא שבע דקות מהבית שלי" זיו אריה התבדח לפני הדרבי הירושלמי