90, 120 דקות או פנדלים. זהו. המשחק הערב (ראשון, 20:00) בין הפועל עפולה להפועל מרמורק ינעל באמת את עונת 2019/2020 בכדורגל הישראלי. הקרב על הכרטיס האחרון לליגה הלאומית, ושוב נראה קבוצה צוהלת ושמחה כשבצד השני כזו שבורה שתדבר על פיספוס.
שתי הקבוצות עברו סוג של חצי גמר: עפולה ניצחה 1:3 את בני לוד ושלחה אותה לליגה א' אחרי 14 שנים. מרמורק, שניצחה את כאוכב (1:2), תנסה לעשות לעפולה את מה שעשתה לבני לוד.
4 צפייה בגלריה
ערן לוי
ערן לוי
הקאמבק יושלם? ערן לוי
(צילום: ראובן שוורץ)
בבירת העמק מדברים כמובן על משחק של להיות או לחדול שאין חזרה ממנו. הקבוצה נמצאת בתקופה נהדרת (חמישה נצחונות רצופים) וכולם יודעים שהיא מסומנת כפייבוריטית. תנסו לשכנע את שלומי דורה שלא.
"כולם מבינים את המשמעות של המשחק", אמר מאמן עפולה. "אנחנו לומדים את היריבה, את הנקודות החזקות ואת נקודות התורפה. בסך הכל לא היה לנו הרבה זמן להתכונן. התאמנו פעמיים אחרי הניצחון על בני לוד. עשינו טיפולים כמו שצריך. אני מקווה שנגיע הכי מוכנים ונעמוד במשימה".
4 צפייה בגלריה
"אף אחד לא נתן לנו סיכוי". דורה
"אף אחד לא נתן לנו סיכוי". דורה
"אף אחד לא נתן לנו סיכוי". דורה
(צילום: אורן אהרוני)
מה למדת על מרמורק? "בגדול מה שצריך לדעת. ראיתי את הווידאו מהמשחק האחרון שלהם מול כאוכב. זה המדד הכי טוב. בכושר הזה הם ישחקו גם נגדנו. יש הרבה מתח ואמוציות. הלחץ יותר עלינו. נקלענו העונה לשנה לא פשוטה, נקוה שנעשה את הבלתי יאמן ונישאר. גם כשחתמתי בנובמבר אף אחד לא נתן לנו סיכוי. מאמין שלא ניתן לזה לברוח כל כך בקלות".

אייל גולן יחגוג?

הפועל מרמורק בנתה בתחילת העונה קבוצה לעלייה. הבעלים מוטי אברג'יל השקיע כסף, הזמר אייל גולן חזר לקבוצה כנשיא המועדון וגובש צוות מקצועי ברמה הכי גבוהה. כך שאף אחד שם לא יופתע אם תהיה זו דווקא הקבוצה מרחובות שתנצח את נציגת הלאומית. המאמן ניסן יחזקאל נותן כבוד ליריבה: "אנחנו מקבלים את עפולה בכושר הכי טוב שלה, אבל ברור שאנחנו לא מרימים ידיים".
4 צפייה בגלריה
דייגו ניקולאייבסקי
דייגו ניקולאייבסקי
ניקולאייבסקי בטירוף מול כאוכב. והערב?
(צילום: אורן אהרוני)
להפועל עפולה יש שני קלפים מנצחים: ערן לוי, שנמצא בתקופה טובה (כבש ובישל בניצחון על בני לוד), וגם דודו ביטון שכבש את השלישי. "מדובר בשני שחקנים שעשו משהו בכדורגל", מודה יחזקאל. "נשתדל להיות קרובים אליהם. עם כל הכבוד, בכדורגל הישראלי על כל שחקן ניתן לשמור. סומך על השחקנים שיעשו את העבודה".
"אני יודע הכל על עפולה", המשיך יחזקאל. "ראיתי אותם כל השנה בשידורים, בטח במשחק האחרון מול בני לוד. מכיר אותם טוב. חלק מהשחקנים אימנתי. זה עצוב לשחק בלי קהל, בכלל לא חשוב באיזה אצטדיון. ברמת גן זה בא לביטוי כי זה אצטדיון ענק. לנו הקהל חסר במיוחד כי כולם למדו להכיר את האוהדים של מרמורק שתומכים גם בטוב וגם ברע. בלי שום קשר לניצחונות או הפסדים".
4 צפייה בגלריה
ניסן יחזקאל
ניסן יחזקאל
רוצה לחגוג עם האוהדים. יחזקאל
(צילום: ראובן שוורץ)
איפה נמצא אותך היום בשעה 22:00? "הבטחתי שאם נעלה, נחגוג יחד עם האוהדים. הכל כמובן במסגרת המגבלות וההנחיות של משרד הבריאות. עם מסכות ומרחק. הקהל יראה במרוכז בפאב בקיבוץ גבעת ברנר. אני מקווה שבסיום המשחק תהיה סיבה למסיבה".