לפחות בשני מחזורי הליגה הקרובים עדיין לא יורשו להיכנס אוהדים למשחקי הליגות המקצועניות, וייתכן מאוד כי המהלך יוארך אף עד לפתיחת משחקי הפלייאוף.
למרות שקיים ניסיון של מינהלת הליגות לקבל תשובה ממשרד הבריאות עוד היום (שלישי) בנוגע לפורמט הכנסת שליש מהאצטדיון שהציעו, כבר עכשיו ברור כי ההצעה תידחה ונראה כי בכל מקרה תשובת משרד הבריאות תגיע רק מחר.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
סמי עופר. יישאר ריק גם בתקופה הקרובה
(צילום: אביהו שפירא)
בישיבת הוועד המנהל של מינהלת הליגה הודיע היו"ר ארז כלפון כי גם אם במשרד הבריאות ייתנו מחר אור ירוק להכנסה משמעותית יותר של קהל לקראת הפעימה השנייה שאמורה להתחיל ביום ראשון, לא תותר כניסה על מנת לשמור על אחידות של כניסת קהל למשך מחזור שלם.
הפרויקטור נחמן אש העביר תחילה מסרים כי לאור ההפרות בתקופת פורים ייתכן כי ההקלות המתוכננות יידחו, ולכן גם אם יתקבל האישור להכניס קהל, זו תהיה כניסה מבוקרת יותר, אולם במסרים שהועברו למינהלת במהלך הלילה האחרון ישנו כיוון חיובי על פי גורמים המעורים בשיחות מאחורי הקלעים בהכנסה מסיבית יותר במשחקי אמצע השבוע הבא.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
כלפון
(צילום: עוז מועלם)
עוד נודע כי בישיבת הממשלה שנערכה אמש, שר התרבות והספורט חילי טרופר ביקש להגדיל את כמות כניסת הקהל שאושרה עד כה באופן מיידי, וזאת מכיוון שהוא רוצה להתחיל לבצע בדיקות מהירות באצטדיונים, כך שלא רק מחלימים ומחוסנים יוכלו להיכנס, אלא כאלו שיציגו גם בדיקות שליליות. שר הבריאות יולי אדלשטיין הסכים עם טרופר ואמר כי יפעל להביא לאישור המתווה שלו בישיבת הממשלה הקרובה.
במידה שיורשו להכניס בסופו של דבר כמויות לא גדולות של קהל, בעלי המועדונים כבר הביעו התנגדות למהלך שנובעת מהפסדים כספיים במקרה שכזה, ולכן לא תהיה כדאיות בהשבת הקהל. ייתכן כי במינהלת, בשיתוף עם המועדונים, יעדיפו להמתין עוד כשבועיים על מנת ליצור אחידות ולקבל מספרים גבוהים יותר בכניסה לאצטדיונים במהלך משחקי הפלייאוף המכריעים.
במידה שמשרד הבריאות יאפשר מספר אוהדים שיהווה כדאיות כלכלית עוד לפני, המהלך ייצא לפועל בשלב מוקדם יותר, אולם ברור כי לא בשני המחזורים הקרובים.