אחרי מכירת אוסקר גלוך לרד בול זלצבורג, מכבי ת"א החתימה את רארש איליה בהשאלה מניס רגע לפני סגירתו של חלון ההעברות האחרון. בינתיים, שחקן הכנף הרומני בן ה-19 מתקשה להותיר חותם, ועד כה שיחק העונה 73 דקות בלבד בליגת העל, בהן לא תרם שער או בישול.
"זו תקופה קשה עבורי", הודה מי שנחשב לילד הפלא של הכדורגל הרומני לתקשורת בארצו, לקראת משחקה של הנבחרת הצעירה מול פורטוגל. "אני חושב שעדיף שאעבור אותה כעת, כשאני בן 19. אוכל ללמוד משהו. אני מקווה לשחק ואז לחזור לקבוצה שלי, להמשיך לשחק ואז נראה. אני לא חושב שהיתה לי בעיית הסתגלות, אני יכול להתמודד עם השפה והחברים שלי לקבוצה תמיד עזרו לי, לא משנה איפה הייתי".
1 צפייה בגלריה
רשאש איליה
רשאש איליה
לא מרבה לשחק. איליה
(צילום: עוז מועלם)
"הרמה אחרת בכל מקום, אבל מתרגלים. יש תקופות, ויש תקופות. אני מאמין בעצמי. אצטרך עוד דקות, אבל לא אני זה שמחליט מתי אני משחק", הוסיף איליה.
על המשחקים של רומניה הצעירה מול פורטוגל וגרמניה, כחלק מהכנה ליורו 2023 (אותו מארחת רומניה), אמר: "היורו זה סיפור אחר, כל העיניים עליך, אתה מייצג את המדינה שלך וברמה גבוהה. כולנו כבר מחכים לזה". על הדימוי שיצא לרומניה בעולם אמר: "הדעה של אנשים על רומניה לא מאוד חיובית, לפחות לא איפה שאני הייתי. זו הזדמנות טובה עבורי להוכיח להם שרומניה מסוגלת גם לדברים יפים".
איליה נרכש בקיץ האחרון על ידי ניס מראפיד בוקרשט הרומנית תמורת חמישה מיליון אירו, אך ממש לא מצא את מקומו בקבוצה הצרפתית, ושותף במדיה ל-366 דקות ב-8 משחקים בלבד. בעונה הקודמת, במדי ראפיד, הוא תרם שישה שערים ועשרה בישולים.