מהראן לאלה, זוכרים? בזמן שאלון מזרחי וערן זהבי מתקוטטים (וירטואלית) על תואר הכובש הטוב ביותר בישראל, החלוץ הוותיק (אוטוטו בן 41) ממשיך להפציץ בכמויות אסטרונומיות – גם אם זה קורה במדי מכבי עוספיה בליגה ג'.
לפני פחות משבועיים הוא חזר לכותרות כשהעלה את מאזן שערי הליגה שלו ל־57 ושבר את שיא השערים לעונה אחת בליגות הנמוכות. השיא הקודם, 54, היה שייך לאוהד רון, ולאלה הספיק בינתיים לכבוש עוד שני שערים ולהגיע ל־97 כיבושים בכל המסגרות, כולל בגביע המדינה (11) ובליגת הוותיקים, שבה הוא משחק במדי רובי שפירא חיפה.
4 צפייה בגלריה
מהראן לאלה
מהראן לאלה
שבר את שיא השערים לעונה אחת בליגות הנמוכות. לאלה
(צילום: שרון צור )
אבל לאלה לא מסתפק בזה – הוא רוצה לחזור לליגות הגבוהות: "בעונה שעברה שיחקתי באחי נצרת מהליגה הלאומית והרגשתי ממש טוב. אני מאמין שגם היום יש לי את היכולת לשחק בלאומית, ואני לא אגזים אם אגיד שגם בליגת העל יש לי מקום".
כאשר לאלה מדבר על קאמבק כדאי לקחת אותו ברצינות, כי הוא כבר עשה כמה כאלה בקריירה. למי ששכח, לאלה זכה עם הפועל ת"א באליפות אחת ובשלושה גביעים והיה לו חלק נכבד בהצלחה שלה בליגה האירופית בעונת 2009/10. לאחר מכן שיחק חמש עונות בהפועל חיפה, עד שב־2017 הושעה לשנתיים לאחר שהתגלו בגופו חומרים אסורים.
4 צפייה בגלריה
מהראן לאלה חוגג
מהראן לאלה חוגג
תקופה מוצלחת בליגת העל. מהראן לאלה במדי הפועל חיפה
(צילום: אבי רוקח)
כולם חשבו שיפרוש מכדורגל, אבל בעונת 2019/20 עשה בגיל 36 קאמבק מרשים לליגת העל כשחזר להפועל חיפה ואף כבש במדיה שער אחד. בהמשך ירד לליגה א' ושיחק בירמיהו חולון, אבל אחר כך חזר ללאומית, להפועל עכו. את העונה שעברה פתח באחווה כפר מנדא מליגה ב', ובהמשכה הגיע כאמור לאחי נצרת מהלאומית. העונה הוא הצטרף לקבוצה מעיר הולדתו וחתם במכבי עוספיה, שם הוא קורע רשתות בלי הפסקה. על הדרך הוא הגיע לציון דרך נוסף כשהפך לכדורגלן הישראלי הראשון שכבש בכל הליגות, כולל בארצית.

עוספיה על המפה

מהראן, איך זה להיות שיאן? "וואו, תחושה מדהימה, כל שיא שאתה מצליח לשבור במהלך החיים והקריירה הוא ציון דרך מרגש וחלומי. אפילו היום, כשאני משחק בליגה ג', כל שער שאני כובש מרגש אותי, ועדיין יש לי את תחושת ההתרגשות לפני כל אימון וכל משחק. ביום שזה ייגמר, אפרוש מכדורגל. אני נהנה מכל דקה על המגרש והלוואי שזה לא ייגמר לעולם".
אתה עוד מעט בן 41, אבל נראה שהגיל הוא רק מספר בשבילך. "זה נכון, בגלל האנרגיות שלי. יש לי עוד הרבה מה לתת ועוד הרבה שערים לכבוש. אני מתאמן היטב, בעיקר בחדר כושר, ושומר על רוח של ספורטאי בליגת העל. שלוש פעמים בשבוע אני מקיים שני אימונים ביום. תאמין לי שגם שחקנים בליגת העל לא מתאמנים כמוני".
4 צפייה בגלריה
מהראן לאלה
מהראן לאלה
"כל שיא שאתה מצליח לשבור במהלך החיים והקריירה הוא ציון דרך מרגש"
(צילום: שרון צור )
אתה נחשב לשם נוצץ בליגות הנמוכות ומשתכר יותר משחקנים בליגת העל, זה הגיוני? "כשאתה מגיע לגיל הזה, הכסף הוא כבר לא הגורם המשמעותי ביותר בשבילך".
ההגעה שלך לעוספיה, עיר הולדתך, מסמנת סגירת מעגל? "ממש לא. רציתי להחזיר את עוספיה למפה ואני שמח שאני מצליח".
יכולת לעזור היום להפועל חיפה בכושר שאתה נמצא בו? "בוודאי. אני כל יום חושב על הפועל חיפה ובטוח שעוד אהיה שם שוב".

מרחק נגיעה מהחלום

אתה מזוהה גם עם הפועל ת"א. כואב לך שהמועדון הזהבתחתית היום? "כן, אבל אני בטוח שהמועדון הזה עוד יידע ימים יותר טובים. לכל מועדון יש תקופות טובות יותר וטובות פחות, והפועל ת"א תעבור את התקופה הזו".
היית מסוגל לתרום עכשיו לקבוצה? "אני תמיד מוכן לעזור למועדון שנתן לי במה בליגת העל, ויש לי הרבה מה לתת להפועל ת"א גם היום. מהראן לאלה ממש לא אמר את המילה האחרונה בכדורגל הישראלי".
4 צפייה בגלריה
מהראן לאלה
מהראן לאלה
"יש לי הרבה מה לתת להפועל ת"א גם היום"
(צילום: שרון צור )
רוצה להיות מאמן בליגת העל? "ברור, אבל גם היום יש לי צוות מקצועי מדהים שמצליח. המאמן חסן עזאם, שהלך ללמוד בספרד ובגרמניה, מעביר בליגה ג' אימונים ברמה של ליגת העל, מבחינה גופנית וטקטית והכי חשוב מנטלית, ואני בטוח שאנחנו נגיע לרמות הגבוהות".
הגשמת את עצמך במהלך הקריירה הארוכה שלך? "בוודאי, אפילו יותר ממה שחלמתי".
מה היה הרגע הכי קשה? "הפציעה שמנעה ממני לשחק בפורטוגל, חלום שהייתי במרחק נגיעה מלהגשים אותו".
מי השחקן הישראלי הגדול בכל הזמנים? "איל ברקוביץ'".
מה החלום הגדול שלך? "לאמן את הפועל חיפה זה חלום ענק, וגם להכשיר כישרונות צעירים מעוספיה, שיהיו עוד שחקנים כמו מהראן לאלה".
עוד כמה שנים תשחק כדורגל? "זה כבר לא תלוי בי", הוא אומר וצוחק צחוק מתגלגל.