בשנים האחרונות הצליחה מכבי חיפה להנחית בינואר שוברי שוויון בדמותם של עומר אצילי ודיא סבע, שנתנו לה את הדחיפה שהיא הייתה צריכה בדרך לאליפות. גם ההחתמה של גדי קינדה, שחוזר ארצה אחרי ארבע שנים בספורטינג קנזס סיטי מה־MLS, יכולה להיות כזאת – אבל את זה יהיה אפשר לדעת בוודאות רק בסיום העונה.
קינדה, שיחגוג במארס 30, מגיע לחיפה בתקופה טובה בקריירה, אחרי שהוביל את הקבוצה שלו לרבע גמר הפלייאוף. לפני כן הוא חווה פציעה קשה בברך, שבגללה החמיץ את כל שנת 2022 ורשם העונה 24 הופעות בלבד בליגה (1,088 דקות), 11 מהן בהרכב. בסך הכל שותף קינדה ב־80 משחקים בכל המסגרות, שבמהלכם רשם דאבל־דאבל של 16 שערים ו־17 בישולים.
3 צפייה בגלריה
גדי קינדה
גדי קינדה
גדי קינדה
(צילום: AP Photo/Charlie Riedel)
הוא נמכר לקנזס סיטי לפני ארבע שנים תמורת סכום אדיר של 3.7 מיליון אירו, שהתחלק בין בית"ר ירושלים למ.ס אשדוד, וחתם על הסכם לפיו ישוב לבית"ר אם יחזור לשחק בארץ. בית"ר פנתה אתמול לבית הדין העליון של ההתאחדות בבקשה שיוציא צו אשר ימנע את המעבר של קינדה למכבי חיפה. הירוקים מקווים שהעתירה תידחה ומסתמכים על המקרה של אופיר דודזאדה, שהתחייב בזמנו בפורמט דומה לבאר־שבע על חזרתו מהליגה הבלגית, ועבר בסופו של דבר למכבי ת"א ללא תמורה.
מי שהקפיץ את הקריירה של קינדה היה המנהל המקצועי של בית"ר דאז והיום המנהל המקצועי של הנבחרת, יוסי בניון, שהביא אותו מאשדוד. אילולא הפציעה שעבר, קינדה היה היום שחקן הרכב קבוע בנבחרת.

בזכות דגו ועובדיה

מכבי חיפה מרוחקת אמנם שמונה נקודות ממכבי ת"א, אבל היא מבחינתה חוגגת ניצחון על הצהובים, כשהנחיתה לגיונר בכיר נוסף אחרי ליאור רפאלוב ודיא סבע, שהיו מבוקשים גם בקריית־שלום. "מכבי ת"א מאוד רצתה את קינדה", אמר גורם בחיפה. ״לא סתם הוצאנו הודעה מוקדמת עוד לפני שנחת בארץ, כי שמענו שמכבי ת"א מנסה לעשות מחטף של הרגע האחרון". הירוקים מאמינים שמדובר באמירה ברורה של שחקנים מי לדעתם הקבוצה השולטת בכדורגל הישראלי.
קינדה אמור להצטרף לאימוני חיפה ביומיים הקרובים וצפוי להיכלל בסגל למשחק העונה מול מכבי ת"א ביום רביעי בשבוע הבא, כשהדקות האחרונות שלו על המגרש היו ב־27 בנובמבר, בחצי הגמר האזורי נגד יוסטון. הוא יקבל 800 אלף שקל דמי חתימה מאחר שהוא מגיע כשחקן חופשי, ושכר של 400 אלף דולר בכל אחת משלוש וחצי העונות הקרובות.
3 צפייה בגלריה
דגו
דגו
הניצחון שלו על מכבי ת"א. דגו
(צילום: עוז מועלם)
קינדה השתכר בעונה האחרונה שלו בקנזס סיטי כ־900 אלף דולר, והקבוצה האמריקאית הציעה לו העלאה של 15 אחוז, אבל הוא החליט לחזור ארצה מסיבות משפחתיות. שני אנשים השפיעו עליו במיוחד להגיע למכבי חיפה: המאמן מסאי דגו, שאחיו הצעיר נתן הוא חבר ילדות של קינדה, והמנכ"ל איציק עובדיה שאימן אותו במחלקת הנוער של אשדוד.
מבחינת חיפה, קינדה לא אמור להיות הגורם המכריע של האליפות הנוכחית, אלא זה שייכנס בעונות הקרובות לנעליים של צ'ארון שרי וליאור רפאלוב. דגו מתכוון להציב את קינדה כקשר עושה משחק וגם בכנף.

ילד טוב מבית טוב

משה אוחיון, שהיה עוזרו של רן בן־שמעון במ.ס אשדוד, הספיק לשחק עם קינדה לפני שמונה שנים: "עלינו אז מהלאומית לליגת העל, גדי היה ילד עם קסם ברגליים. יצא לי להיות איתו הרבה מאוד, הוא משהו מיוחד, ילד טוב ושקט. כשהוא היה צעיר היו לו קריזות, אבל הוא ילד מדהים, נהנה במגרש, עושה פעולות נהדרות. אני שמח בשבילו שהגיע למכבי חיפה, אבל לדעתי הוא יכול היה להגיע לטופ באירופה אם היה יוצא לחו"ל. הוא יכול היה להמשיך, אבל לפעמים יש ענייני משפחה. בכל מקרה, אין לי ספק שמכבי חיפה תיהנה ממנו".
3 צפייה בגלריה
גדי קינדה
גדי קינדה
"ילד עם קסם ברגליים". קינדה במדי אשדוד
(צילום: עוז מועלם)
אמיר בן־שמעון, שגדל עם קינדה במחלקת הנוער באשדוד, אמר: "אני חושב שהוא הישראלי הכי טוב בארץ, זו אחת ההחתמות הטובות של מכבי חיפה בשנים האחרונות. הוא ישתלב שם מהר, כי הוא שיחק עם דין דוד והם חברים טובים. גדי הוא ילד טוב מבית טוב, ווינר אמיתי, יש לו תשוקה ואיכויות שאין להרבה שחקנים בארץ, והוא רץ בלי הפסקה. בתקופה שלו בארה"ב הוא עוד שדרג את עצמו. הוא מתאים לדנ"א של מכבי חיפה. אני חושב שהוא אחד הכישרונות הגדולים בארץ, הוא פספוס שלנו בנבחרת אבל בעתיד נרוויח אותו".
ניר קלינגר, שאימן את קינדה באשדוד ובבית"ר, חושב שמדובר בשחקן איכותי מאוד שיכול לתרום לירוקים: "תמיד אמרתי שמבין כל השחקנים שיצאו מאשדוד, הוא יגיע הכי רחוק. יצאו מאשדוד הרבה שחקנים מוכשרים וטובים, אבל הוא התעשת ברגע הנכון ונכנס לזון של מקצוען. הוא שחקן בחסד עליון, מאוד מגוון, יכול לשחק בכל תפקיד שהמאמן רוצה.
"שיהיה ברור, שחקן אחד לא יכול לשנות קבוצה, אבל הוא תוספת כוח משמעותית ויכול לעשות את ההבדל. הוא גם חזק, נייד, טכני ויודע להבקיע. מצד שני, מההיכרות שלי איתו צריך לשמור ולהיזהר איתו ברמת העומסים".