לאור המצב בארץ והאיומים הגוברים בחו"ל כלפי ישראלים ויהודים, מסעה הקרוב של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2024 ילווה במבצע אבטחה חסר תקדים בהיקפו. בין היתר, הנבחרת תזכה לאבטחה המנוהלת על-ידי היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות של השב"כ.
היחידה אחראית על סידורי האבטחה של אנשי ממשל בכירים ועל הגנתם מפני איומי טרור. בין השאר היא אחראית ישירות על ביטחונם של שבעת סמלי השלטון: נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, יו"ר הכנסת, ראש האופוזיציה ונשיא בית המשפט העליון. כעת גם נבחרת ישראל נכנסה לרשימה.
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל. אבטחה חסרת תקדים
(צילום: עוז מועלם)
יציאתה של הנבחרת אושרה רק אחרי דיון דחוף בשב"כ, שהחליט על אבטחה ברמה גבוהה ביותר. ל-ynet נודע כי בין השאר בכל אחד משלושת היעדים שאליהם תגיע הנבחרת - קוסובו, הונגריה ואנדורה - נבחרו מספר מלונות, כאשר זה שבו תשהה הנבחרת ייבחר רק ברגע האחרון, במטרה לשמור על ערפול מוחלט סביב הגעתה.
בנוסף, במבצע ישתתפו עשרות אנשי אבטחה ישראלים, להם יסייעו גם מאבטחים מקומיים, ויכלול אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. "מדובר ברמת האבטחה הגבוהה ביותר של משלחת ישראלית אי פעם", אמרו גורמי ביטחון בכירים.
הנבחרת תמריא ביום שישי לקוסובו, ומשם תמשיך לשהות ממושכת בהונגריה (למשחקים מול שווייץ ורומניה) ולאחר מכן תעבור לאנדורה. בסך הכל יימשך מסעה כשבוע וחצי. המשחק בקוסובו ביום ראשון הקרוב נחשב לרגיש ביותר, מאחר שמדובר במדינה מוסלמית וגם לאור העובדה שיו"ר ההתאחדות הקוסוברית אגים אדמי הצהיר כי המשחק בפרישטינה יתקיים מול קהל.