הפועל באר-שבע רשמה אתמול (רביעי) את ניצחונה הדרמטי ביותר בשנים האחרונות, כזה שגם העניק לה את הכרטיס לגמר גביע המדינה. ה-2:3 על מכבי נתניה משער של דיינר קיניונס בדקה ה-122 (שפגע בדרך במגן נתניה כארם ג'אבר) הכניס את 12 אלף האוהדים האדומים בבלומפילד לטירוף. עשרות מהם פשוט פרצו לכר הדשא באקט של שמחה ספונטני כשהיה ברור שהשופט רועי ריינשרייבר כבר לא יחדש את המשחק.
חלוצה של מכבי נתניה, איתמר שבירו, נראה רודף אחרי אחד מאוהדי באר-שבע על כר הדשא, אך שוער באר שבע, אופיר מרציאנו, זיהה זאת ורץ להגן על האוהד מפני השחקן. גם ג'אבר, שהיה מתוסכל מחלקו בשער שהוביל להפסד של קבוצתו ולאחר מכן ספג מהם קללות נמרצות, זעם וניסה להתקרב ליציע באר-שבע, אך במקרה הזה מי שבלם אותו היו אנשי קבוצתו.
3 צפייה בגלריה
דיינר קיניונס
דיינר קיניונס
קיניונס בטירוף אחרי שער הניצחון בדקה ה-122
(צילום: דניאל כהן)

בבאר-שבע ימתינו למשחק בשבוע הבא בין הפועל נוף הגליל למכבי פ"ת כדי לדעת את זהות היריבה בגמר, שייערך ב-30 למאי, ככל הנראה גם כן בבלומפילד.
השמחה הגדולה אמש בהפועל באר-שבע כל כך מנוגדת לתחושה ששררה בקבוצה מאז התבוסה הקשה 4:1 למכבי חיפה בשבת האחרונה. ההרכב שעלה איתו אליניב ברדה למשחק הליגה פשוט התרסק בסמי עופר. אתמול המאמן ערך שישה שינויים, כשחלקם הגדול כבר תוכנן עוד לפני המשחק בחיפה, זאת במטרה להגיע למשחק הגביע בהרכב החזק ביותר. אבל חשוב לציין שגם בחלק הראשון של המשחק אתמול באר-שבע לא נראתה טוב ואף נקלעה לפיגור מוקדם מול נתניה.
3 צפייה בגלריה
ברדה
ברדה
ביצע מהפכה בהרכב. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
לופס
לופס
בכושר שיא. לופס
(צילום: דניאל כהן)
השינוי הגיע רק לאחר כניסתם בו זמנית של עימראן אולאד ההולנדי ודיינר קיניונס הקולומביאני. השניים עד השבוע מאוד לא הרשימו במדי באר-שבע, אך אתמול פתאום נראו כמו זרים שמרימים את הרמה של הקבוצה ומשדרגים אותה. מבחינת אולאד, זה התחיל כבר בכיבוש שער הניחומים בסמי עומר בשבת, שערו הראשון במדי באר-שבע. בכלל, אתמול היה יום נהדר עבור ארבעה מששת הזרים של באר-שבע. ארתור שושנאצ'ב בישל את השוויון של הלדר לופס, שכבש בנגיחה מדויקת תוך כדי זינוק. היה זה שערו השני העונה של לופס בגביע והשמיני כולל במשחקי הליגה. עונת שיא למגן הוותיק שחזר מהרחקה של שני משחקים והראה כמה הוא חשוב לקבוצה.
אולאד כבש את השער שקבע מהפך מבישול אלגנטי של קיניונס, שכאמור בעצמו רשם את שער הניצחון הדרמטי (והראשון שלו בישראל). עד אתמול לא היה ברור אם מישהו מארבעת הזרים האלה יישאר בבאר-שבע, אך ההצגה שלהם אמש מעלה את מניותיהם של כל הארבעה שהחלטה סופית לגביהם תתקבל מיד בתום העונה. מה שבטוח הוא שמעכשיו הם יזכו להרבה יותר קרדיט, בטח בהקשר של אולאד וקיניונס שמיעטו בכלל לקבל דקות משחק.
הקפטן מיגל ויטור שהוחלף בסיום בגלל פציעה טען בסיום שלא מדובר במשהו רציני, אך לא מן הנמנע שהוא יקבל מנוחה מהמשחק מגד בני סכנין ביום שני בליגה. על העובדה שעדיין לא חתם על הארכת חוזה, כמו גם מאמנו ברדה, אמר הבלם בחיוך: "אני אשמח שאליניב יישאר לעוד עונה ואז גם אני אשמח לחתום לעונה נוספת".