האם יופעל עונש הפחתת שתי נקודות על תנאי נגד מכבי חיפה? הירוקים עמדו היום (רביעי) לדין בעקבות אירוע השלכת אבוקות נוסף, הפעם במשחק אלוף האלופים נגד בית"ר ירושלים. בנוסף עמדה הקבוצה לדין על "התפרצות אוהד לשדה המשחק והתפרעות אוהדים. לאחר שבדקה -19 הודלקו והושלכו אבוקות מהיציע הצפוני ובעקבות כך הופסק המשחק במשך שלוש דקות".
עוד צוין בכתב האישום נגד האלופה כי "בדקה ה-94 לאחר שמכבי חיפה כבשה את השער השלישי פרץ אוהד מהיציע הצפוני והוא הוצא מהמגרש בסיוע כוחות האבטחה". מי שייצג את האלופה בדיון היה המנכ"ל איציק עובדיה ועו"ד עופר בן אסא. צוות הדיינים: ישראל שמעוני, גיורא לנדאו וצחי נמירובסקי.
2 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
האבוקות של אוהדי חיפה במשחק אלוף האלופים
(צילום: עוז מועלם)
לאחר הקראת האישומים טען תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף טען כי מדובר בהפרת עבירות בנסיבות חמורות. עו"ד בן אסא טען להגנת מכבי חיפה כי זה דווקא "אירוע מינורי. במקרים דומים אחרים כלל לא הוגש כתב אישום. אדוני עושה שימוש בכוח מפורז כשהוא יודע שיש סעיף על תנאי. השלכת האבוקות התרחשה במהלך הפסקת שתייה, כך שלא היה עיכוב".
עוד טענו מטעם חיפה כי "התובע מנסה לעשות לכאורה איזה איזון מול קבוצות אחרות שהורדו להן נקודות על מנת להימנע מביקורת כלפיו, לתחושתנו זה פשוט נתון לשיקול דעת התובע. הפקת האירוע של המשחק שלנו עלתה מיליון שקל, השקענו כסף רב כדי למנוע את ההפרות. הבאנו גדרות מיוחדות מחו”ל כלקח מאירועי גמר גביע. אומנם היה אוהד בודד ונחוש שהצליח, אבל האוהד שפרץ נעצר והורחק. בנוסף איתרנו שבעה מתפרעים (שפניהם זוהו) שהורחקו לצמיתות, ושניים מהם נעצרו על ידי המשטרה".
2 צפייה בגלריה
איציק עובדיה ב-2011
איציק עובדיה ב-2011
"משקיעים מאות אלפים למגר את התופעה". עובדיה
(צילום: אורן אהרוני)
כשהדיין ישראל שמעוני אמר ש"ראינו את השלטים של האוהדים שלכם שהם מכריזים מלחמה מול המשטרה שלא מאפשרת להם להכניס ציוד עידוד", ענה עובדיה: "אנחנו מנסים למנוע אירועים כאלה, מגנים אותם ומשקיעים מאות אלפי שקלים באבטחה כדי למגר את זה".
לטענות על אכיפה שרירותית ענה עו”ד רשף: “שימוש לרעה וניסיון לחפש אתכם? אני דוחה זאת מכל וכל. זה לא ראוי. נכון שאני מנסה לאזן, אבל כל תיק מקבל התייחסות לגופו של עניין. זו בדיחה טובה הפסקת שתייה שנוצרה בעקבות השלכת האבוקות, זה טיעון לא רציני. אני סבור שזה עונש על תנאי שיש ליישם אותו, לכן נדרש להפעיל עונש על תנאי. אחרת בואו נחלק לכולם פרחים וזהו".
לאחר שהדיינים שמעו את הצדדים הוחלט כי הפסיקה בנושא תתקבל בימים הקרובים.
הפועל ת"א הגיעה לבית הדין לאחר שבדקה ה-60 במשחק גביע הטוטו נגד מכבי פ"ת נשמעו קריאות "ניאו נאצי" אל עבר המחליף טל בן חיים. בעקבות זאת, הקבוצה הועמדה לדין בגין התנהגות בלתי הולמת ונקנסה ב-3,000 שקל. בנוסף, האדומים ספגו עונש על תנאי של 5,000 שקל עד תום העונה בכל עבירה חוזרת של קריאות אסורות לפי התקנונים. על העלייה למגרש באיחור נקנס מאמן הפועל ת"א מייקל ולקאניס באלף שקל.
פורסם לראשונה: 19:06, 16.08.23