רועי בן שמעון (20, בני יהודה)

החלוץ הגיע לקבוצת הנוער של בני יהודה לפני שלוש שנים בהעברה ממ.ס אשדוד, ששילמה עליו סכום זעום של 100 אלף שקלים, וזה השתלם. יש לו מבנה רחב והיתרון הגדול ביותר הוא הפיזיות שלו. יש לו כישרון לתנועות עומק, טכניקת בעיטה טובה, התמצאות במגרש, משחק ראש נהדר והכי חשוב - חוש מפותח לשערים.
בינואר 2019 החלוץ הצעיר רשם הופעת בכורה בקבוצת הבוגרים של בני יהודה, תחת יוסי אבוקסיס, אבל קפיצת המדרגה שלו הגיעה בקדנציה של אלישע לוי. בן שמעון פרח תחת לוי, והפך לשחקן הרכב לגיטימי, בעונת 2019/20 כבש למשל 11 שערים. בשכונת התקווה אף סימנו אותו כאקזיט הבא של ברק אברמוב. בעונה האחרונה הוא כבש 4 שערים בלבד בכל המסגרות, ולא הצליח למנוע מבני יהודה לנשור ללאומית. בן שמעון נחוש לספק עונה טובה יותר ולחזור ליכולת מלפני שנתיים.
8 צפייה בגלריה
רועי בן שמעון
רועי בן שמעון
רועי בן שמעון
(צילום: אורן אהרוני)

נהוראי יפרח (18, הפועל עפולה)

הוא נולד בטבריה ובילדותו שיחק בקבוצה המקומית, ואת הנסיעות לאימונים בחיפה עשה כל יום באוטובוס. לפני כארבע עונות הוא הגיע למחלקת הנוער של מכבי חיפה, שם זיהו את הפוטנציאל האדיר שלו. אנשי מקצוע בכדורגל הישראלי כבר סימנו אותו כדבר הגדול הבא.
ליפרח יש טכניקה מרשימה בשתי הרגליים, ובמחלקת הנוער ניסו לשלב אותו בכמה עמדות בהתקפה כשבכולם הוא הצליח לייצר מצבים ולהיות מסוכן, עד שמצא את מקומו באגף ימין. יש לו יכולת יציאה נהדרת מהמקום, הוא מהיר מאוד, ומדויק במסירות ובבעיטות. יפרח סומן כשחקן עם איכויות שלא רואים כל יום, וכאחד שייצא מהר מאוד לחו"ל. ילד הפלא מטבריה גם תפס את עיניו של יעקב שחר, שעוקב באדיקות אחרי השחקן הכישרוני ואף הגיע לצפות בו בנוער. בעונת 2020/21 הוא אף קיבל דקות ראשונות אצל הירוקים.
8 צפייה בגלריה
נהוראי יפרח
נהוראי יפרח
נהוראי יפרח
(צילום: עודד חסין)

רוי קורין (19, הפועל ר"ג)

כבר בגיל 17.5 החלוץ הצעיר קיבל הזדמנות ראשונה בליגת העל, כאשר עלה לקבוצה הבוגרת של מכבי נתניה ורשם 15 הופעות במדיה. היהלום הצעיר גדל במכבי הרצליה, ובגיל נערים ב׳ עבר לשחק בנתניה. הצוות המקצועי של מחלקת הנוער זיהה את הכישרון של השחקן שמאופיין בטכניקת בעיטה מצוינת, מהירות ויכולת פריצה.
בעונה הקודמת חתם על חוזה של ארבע שנים בקבוצת הבוגרים ובמועדון בונים עליו כשחקן מפתח בשנים הבאות. העונה החלוץ הצעיר הושאל להפועל רמת גן, וכבר במחזור השני הבקיע שער שוויון דרמטי מול בני יהודה, שקבע 1:1.
8 צפייה בגלריה
רוי קורין
רוי קורין
רוי קורין
(צילום: אורן אהרוני)

מייקל צ'ילאקה (21, בית"ר ת"א/בת-ים)

עד לפני שלוש שנים הבלם שיחק בקבוצת הנוער של מכבי קביליו יפו, כיום יכול לשמש גם כמגן. צ'ילאקה הוא בן לאב ניגרי ואימא ישראלית, וכבר בגיל צעיר סומן כעילוי. הוא ניחן במהירות וכושר גופני מצוין, יודע להתמודד עם שחקני התקפה מהירים, לבנות התקפות והנעת הכדור שלו טובה.
במשך חודשים מחלקת הסקאוטינג של מכבי תל אביב עקבה אחריו, וזיהתה את הפוטנציאל. לפני כשלוש שנים הגיעה ההזדמנות שלו והוא בילה מספר ימי התרשמות בקבוצת הנוער של מכבי, שם הצליח להרשים את פטריק ואן לוון. בסופו של דבר בקריית שלום החליטו להחתימו על חוזה לשלוש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות. אחרי עונה אחת בקבוצת הנוער של הצהובים, הוא הושאל לבית"ר ת"א/בת-ים יחד עם עוד 16 שחקנים. העונה סיפור הסינדרלה של צ'ילאקה הצעיר ממשיך להדהים את המאמנים ששיחק תחתיהם, ויש שיעידו כי קצב ההתקדמות שלו הוא תופעה. הוא יפתח את עונתו השלישית בבית"ר ת"א, ובסביבתו מאמינים שזו תהיה עונת הפריצה שלו.
8 צפייה בגלריה
מייקל צ'ילאקה חוגג עם החברים
מייקל צ'ילאקה חוגג עם החברים
מייקל צ'ילאקה (במרכז) חוגג עם החברים
(צילום: אורן אהרוני)

אור רויזמן (19, בית"ר ת"א/בת-ים)

עוד כישרון בבית"ר ת"א/בת-ים. החלוץ גדל במכבי ת"א ובקיץ חתם על חוזה לחמש שנים במועדון, זאת אחרי שכבש בעונה הקודמת 18 שערים בכל המסגרות בקבוצת הנוער. במועדון רואים ברויזמן את דור העתיד של מכבי: שחקן כנף קלאסי, מהיר מאוד, ועם דריבלים וקרוסים מצוינים. במכבי רואים חשיבות רבה בהשאלת השחקן, שיתמודד לראשונה מול שחקנים בוגרים.
כבר בגביע הטוטו רויזמן פרע שטרות ראשונים עם שלושה שערים בארבעה משחקים, ועזר לקבוצתו להעפיל לגמר גביע הטוטו בלאומית.

גיא הרמן (21, הפועל "אדומים" אשדוד)

עמדת השוער בדרך כלל שמורה לשוערים מנוסים שעשו דבר או שניים בכדורגל, אך העונה העולה החדשה הפועל "אדומים" אשדוד החליטה להמר על גיא הרמן הצעיר (21). עד לפני שתי עונות הרמן שימש כשוערה השני של קבוצת הנוער של מכבי חיפה, ובעונה הקודמת אור יהודה מליגה א' חיפשה שוער שני ובסופו של דבר צירפה את הרמן.
תוך זמן קצר השוער הצעיר הפגין כישרון, וזכה באפודת השוער הבכיר בעונתו הראשונה בקבוצת בוגרים. לאורך כל העונה הקודמת הרמן הוכיח שהוא שוער מאוד אינטליגנט והציג הרבה ביטחון בין הקורות למרות היותו חסר ניסיון, ואף מנע שערים בטוחים. אור יהודה אמנם נשרה לליגה ב' בסיום העונה הקודמת, אבל הרמן הצטיין ואף נבחר לתגלית העונה בליגה השלישית באיכותה. במהלך הקיץ השוער המוכשר משך את עיניהן של לא מעט קבוצות בליגה הלאומית ובליגה א', כשלבסוף החליט לחתום ב"אדומים" אשדוד, שם קיבל הזדמנות פז להיות שוער ראשון - זאת כבר בעונתו השנייה בבוגרים.
8 צפייה בגלריה
גיא הרמן
גיא הרמן
גיא הרמן
(צילום: אדומים אשדוד)

רוני לאופר (20, הפועל עפולה)

שיתוף הפעולה הפורה בין הפועל עפולה למכבי חיפה הוביל העונה להשאלה מסקרנת בדמותו של הבלם רוני לאופר, שנחשב לכישרון עולה. הבלם הגיע למכבי חיפה בנערים א' וגרם להם להבין מהר מאוד שיש להם בידיים שחקן הגנה מצוין. שנה לאחר מכן הוא רשם עונה אישית אדירה בקבוצת הנוער, איתה זכה בשתי אליפויות.
בקבוצה הבוגרת זיהו את הפוטנציאל של לאופק, רואים אותו בתור בלם העתיד של הקבוצה ויש שאומרים כי הוא מזכיר את עופרי ארד. הוא אף היה בסגל של מכבי חיפה במשחקים שלה באירופה ואף נרשם לאלוף האלופים, אך במועדון החליטו להוציא אותו להשאלה כדי לצבור ניסיון ודקות.
8 צפייה בגלריה
רוני לאופר
רוני לאופר
רוני לאופר
(צילום: אורן אהרוני)

רועי זריהן (19, הפועל ראשל"צ)

אחד הסיפורים המעניינים הוא של רועי זריהן, הבלם שעלה בעונה הקודמת לקבוצת הבוגרים של הפועל ראשון לציון והפתיע את כל הליגה. זריהן גדל בקבוצה ונחשב לשחקן הגנה בעל פוטנציאל אדיר. הוא גבוה מאוד ויכול לשחק גם כמגן ימני. הוא גם נמנה על הסגל של הנבחרת הצעירה.
בעונה שעברה הוא עלה לראשונה לבוגרים כחריג גיל מקבוצת הנוער, רשם עונה מצוינת ואף כבש שלושה שערים. היכולת וההתקדמות המהירה של הבלם גרמה לו לתפוס את עיניהם של לא מעט מועדונים כמו הפועל תל אביב, הפועל באר שבע ומכבי פתח תקווה שניסו להחתימו, אך בראשון לציון החליטו שלא לשחררו. במהלך הקיץ הבלם סירב תחילה להאריך חוזה שלו, אך לבסוף חתם על חוזה לחמש שנים. זריהן פתח את עונתו השנייה בבוגרים של ראשון, ובמועדון רואים בו פוטנציאל גדול מאוד.

יוני סטויואנוב (20, הפועל כפ"ס)

בשנים האחרונות ליגה א' משמשת כקרש קפיצה לליגות העליונות. אחד מהשחקנים שהצליח לעשות זאת הוא יוני סטויאנוב, שנחשב לקשר מוכשר מאוד. סטויאנוב הוא יליד בולגריה, שעלה עם אימו לישראל בגיל שנתיים. הוא גדל במחלקת הנוער של רמת השרון, ומשם עבר להפועל הרצליה. לפני כשלוש עונות הוא עלה לקבוצת הבוגרים של הרצליה מליגה א', הציג יכולת מרשימה וכבש במדיה 10 שערים בכל המסגרות.
בעונה הקודמת לא מעט קבוצות הביעו עניין בקשר, אך הירוקים מהשרון החליטו להחתימו על חוזה ארוך טווח לחמש שנים, זאת כחלק מהאסטרטגיה של המועדון לפתח שחקנים צעירים. ב-2020/21 הוא ערך טבילת אש בליגת העל, ואחרי ירידת הליגה של הקבוצה סטויאנוב אמור לעשות את הפריצה שלו ולהיות האס במרכז המגרש, אולי בדרך לעליית ליגה מהירה.
8 צפייה בגלריה
יוני סטויואנוב
יוני סטויואנוב
יוני סטויואנוב
(צילום: הפועל כפ"ס)

יונס ג'אברין (21, אום אל פאחם)

הקשר הצעיר החל את הקריירה שלו במכבי ברקאי, קבוצה ששייכת למכבי תל אביב. כבר בגיל צעיר הוא כבש שערים בצרורות, וניר לוין לא נשאר אדיש ליכולת הגבוהה של השחקן והעביר אותו למחלקת הנוער בקריית שלום. הוא זכה בשלוש אליפויות במחלקת הנוער של הצהובים, הושאל לבית"ר ת"א/בת-ים ומשם עבר לאום אל פאחם.
השנה הוא פתח את עונתו השלישית במדי אום אל פאחם, שם הפך להיות לשחקן הרכב בעל ביטחון וזכה לאהבת הקהל. בשנים האחרונות הוא סומן כאחד השחקנים הצעירים והמבטיחים, ואף משך את עיניהם של אנשי מ.ס אשדוד ומכבי פתח תקווה. באום אל פאחם מאמינים שזו תהיה העונה שתקפיץ אותו כיתה לליגת העל.
8 צפייה בגלריה
ג'בארין באימון
ג'בארין באימון
אמור לעשות את קפיצת המדרגה. ג'אברין
(צילום: יאיר שגיא)