מכבי חיפה או גנט - אחת מהן תעפיל מחר לשלב הנוקאאוט בקונפרנס-ליג, בסיום המשחק שייערך בבלגיה (רביעי, 19:00). האלופה הישראלית מגיעה למשחק עם יתרון 0:1 מהמשחק ה"ביתי" שאירחה בהונגריה בחמישי שעבר.
המאמן, מסאי דגו, אמר במסיבת העיתונאים: "מכבי חיפה יכולה לרשום היסטוריה באירופה, אבל יש לנו גם משחק חשוב מאוד בליגה בשבוע הבא. למרות זאת נעלה בהרכב החזק כי אנחנו רוצים להשלים את המשימה האירופית".
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
אופטימי. דגו
(צילום: עוז מועלם)
הקפטן ליאור רפאלוב, שחזר לישראל אחרי 12 עונות מוצלחות בבלגיה, הוסיף: "אני רואה בנו כפייבוריטים קלים. בלגיה היא הבית השני שלי, היו לי הרבה זיכרונות נפלאים כאן. אני חושב שהסיכויים שווים, אבל יש לנו יתרון קל מהמשחק הראשון ונעשה הכול כדי להעפיל. אנחנו מובילים את הליגה בישראל ורוצים להמשיך גם את המסע האירופי".

"משחק ללא קהל? אף אחד לא יכול להיות מרוצה"

גנט, אגב, תיאלץ לארח במגרשה הביתי ללא קהל ומאמנה היין ואנהאזברוק מאוד לא אהב זאת. "אני שם את עצמי במקום אחד האוהדים, ואף אחד לא יכול להיות מרוצה מזה", אמר ואנהאזבורק. "בבתים שיחקנו נגד יריבות מאוקראינה וישראל בגלל המלחמות, באיסלנד חמקנו מהתפרצות הר געש ובקושי היו אנשים באצטדיון. אחרי זה שוב קיבלנו קבוצה ישראלית. זו בעיה".
3 צפייה בגלריה
היין ואנהאזברוק
היין ואנהאזברוק
עצבני. ואנהאזברוק
(צילום: KRISTOF VAN ACCOM / BELGA / AFP)
3 צפייה בגלריה
דניל לסובוי
דניל לסובוי
לסובוי במשחק הראשון מול גנט
(צילום: REUTERS/Bernadett Szabo)
"ננסה לתת לאוהדים מתנה נגד מכבי חיפה", הוסיף המאמן. "אני לא פוליטיקאי, אבל זה מצער שיש אנשים שרוצים להשתמש בכדורגל כדי לאיים. לכדורגל אין קשר עם מה שקורה שם".
"אוהדים הגיעו להונגריה (למשחק הראשון בין הקבוצות) והוכח שאפשר לשמור עליהם עם ארגון ואבטחה חמושה", סיכם המאמן. "זה אפשרי, רק שפה יש הרבה פחד. קראתי שקשה לאבטח את האצטדיון, אבל זה נשמע לי כמו תירוץ".