אחרי פרשת שגיב יחזקאל, קשר נוסף של נבחרת ישראל, עדן קארצב המשחק בקבוצה המזוהה יותר מכל עם נשיא טורקיה -בשקאשהיר, נחקר אף הוא במשטרת איסטנבול. הסיבה: סטורי שהעלה לעמוד האינסטגרם שלו בו קרא להשבת החטופים ביום המאה למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, וגם הוא ישוחרר לאלתר מהמועדון הטורקי שלו וישוב לישראל בקרוב.
בעקבות הפוסט ששיתף בשאקשהיר פתחה בחקירה משמעתית כנגדו. "קארצב, הפר את הוראות המשמעת של המועדון באמצעות פרסום בחשבון המדיה החברתי האישי שלו הסותר את רגישויות ארצנו, ובעניין זה התבקשה הגנה בכתב מצד השחקן", נכתב בהודעה מטעם המועדון.
1 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
עדן קארצב
(צילום: DeFodi Images)
בטורקיה דווח כי קארצב נעצר על ידי המשטרה המקומית ונגבה ממנו תצהיר. כמו במקרה של יחזקאל, התקשורת, האוהדים והפוליטקאים הטורקים הסיתו נגד הקשר. ארגון האוהדים שמוכר כמחובר מאוד למשטר הטורקי הבהיר: "אנחנו לא רוצים ציונים שמתעלמים מהערכים והרגישויות של ארצנו ומפרסמים דברים כאלה ברשתות החברתיות".
קארצב נאלץ להישאר במתחם האימונים של הקבוצה יחד עם זוגתו מחשש לפגיעה בו במידה שיגיע לביתו באיסטנבול, והוא אמור לתבוע את המועדון הטורקי בפיפ"א, זאת אחרי שנרכש על ידי בשאקשהיר תמורת 2.4 מיליון אירו.
אחרי העזיבה של יחזקאל וקארצב, מי שנותר כרגע בליגה הטורקית הוא רמזי ספורי, חברו הקרוב של שגיב ששיחק איתו בחודשים האחרונים באנטליהספור. בשלב הזה לפחות, ספורי נשאר לשחק בטורקיה.
שני ספורטאים בכירים נוספים שמשחקים בטורקיה הם שני שחקני נבחרת ישראל בכדורסל: ים מדר שמשחק בפנרבחצ'ה הטורקית. באחד ממשחקי הדרבי של איסטנבול מול גלאטסראיי ספג מדר חפץ שפגע בעינו והיה חשש שיהיה נזק גדול, אולם אחרי שהגיע ארצה ועבר בדיקה הובהר כי הפגיעה קלה והוא חזר לטורקיה. השחקן השני הוא נמרוד לוי, שמשחק תחת דרכון שבדי בסמסונספור. שני הכדורסלנים שומרים על פרופיל נמוך מאוד ואינם מביעים כל עמדה ברשתות החברתיות.