אופ"א הודיעה הערב (שלישי) כי החליטה לפתוח בחקירת המקרה בו קראו אוהדי אוניון ברלין קריאות אנטישמיות בכיוונם של אוהדי מכבי חיפה במהלך המשחק בין שתי הקבוצות בליגה האזורית בשבוע שעבר.
כזכור, האוהדים הישראלים טענו כי ספגו קללות על רקע גזעני ואיומים מצידם של האוהדים המארחים במשחק בו ניצחה הקבוצה הגרמנית את הירוקים 0:3.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה בברלין
אוהדי מכבי חיפה בברלין
אוהדי מכבי חיפה בברלין
(צילום: getty images)
המשטרה המקומית טענה כי אחד מאוהדי מכבי חיפה התלונן שאוהד של אוניון ניסה להבעיר את דגל ישראל באש תוך שצעק "הייל היטלר" והצדיע בכיוונו במועל יד. אותו אוהד זוהה ולטענת המשטרה יזומן על מנת להשיב על שאלות.
נשיא אוניון ברלין, דירק זינגר, כינה את התנהגות אוהדי קבוצתו "מבישה ובלתי נסבלת". הקבוצה פרסמה הודעה בה נכתב: "אנחנו דוחים כל התנהגות וכל אירוע אנטישמי במשחק מול מכבי חיפה. אנחנו רק יכולים לומר לאוהדים שלהם שאנחנו מצטערים ולא סובלים את זה. היינו גאים לארח קבוצה ישראלית בפעם הראשונה באצטדיון האולימפי והיינו מודעים לאחריות הזו. לפני ואחרי המשחק היו מפגשים ידידותיים בין אוהדי שתי הקבוצות והאווירה הייתה טובה. לצערנו היו כאלה שלא היו מודעים לגודל האחריות שיש עלינו ולנזק שהם יכולים לגרום. אנחנו מוכנים לשתף פעולה עם החקירה שתתנהל".