אחרי אחת ההופעות המביכות של נבחרת ישראל בשנים האחרונות, קריסה ברגע האמת ותבוסה 4:1 לאיסלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, חדר ההלבשה בכחול-לבן באצטדיון אויפשט בבודפשט בעבע והיה אמוציונלי במיוחד. מי שהיה עצבני יותר מכולם הוא אוסקר גלוך, שלא פתח בהרכב, מיהר עם שריקת הסיום לחדר ההלבשה וסירב לגשת לקהל הישראלי יחד עם יתר השחקנים.
"זו הייתה אחת ההופעות המביכות ביותר של נבחרת ישראל. מחדל של המאמנים, השחקנים וכל מי שהיה שותף למשחק הזה ביזה את הכדורגל הישראלי", אמרו בהתאחדות לכדורגל. "אצלנו פתחו בהרכב תשעה שחקנים מליגת העל, להם יש לפחות חצי הרכב שמשחק ברמות הבכירות, ועדיין לא יכולה להיות קריסה כזו".
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
ספורי, אבו פאני וגולדברג מתוסכלים בסיום המשחק
(צילום: REUTERS/Bernadett Szabo)
4 צפייה בגלריה
ויטור
ויטור
ויטור ותורג'מן אחרי עוד שער איסלנדי בבודפשט
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
בנבחרת, שעושה כל מאמץ לשוב כבר היום ארצה לאחר ביטול המשחק מול בוסניה, עוד עשויים להיתקע בשל הגעת המטוס רק בראשון להונגריה. כעת, עם סיום רשמי של הקמפיין, הביקורת הייתה גדולה כלפי כל הגורמים. "הכישלון הוא ברור. זה התחיל במוקדמות היורו כשהייתה לנו הזדמנות לעלות מבית יחסית נוח ואז הגיעה התבוסה מול איסלנד", אמרו בנבחרת.
ההחלטה של המאמן אלון חזן לפתוח עם שלישיה בקישור, שכוללת את דור פרץ שהפך לבאנקר בנבחרת בקמפיין הנוכחי, יחד עם גבי קניקובסקי וגדי קינדה (ועם קשר זלצבורג על הספסל) נקבעה עוד לפני ההתכנסות. לכן לא היה מדובר בהפתעה מבחינת גלוך. "כל השחקנים, אולי חוץ מענאן חלאילי ורוי רביבו במחצית הראשונה, הציגו יכולת חלשה, כולל השוער עומרי גלזר. תוסיפו את שון גולדברג במשחק חלש מאוד, פרץ, קניקובסקי שייצר לאיסלנד את הבעיטה החופשית בדרך לשוויון וזהבי כמובן".
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
החליט על שלישיית הקישור עוד לפני ההתכנסות. חזן
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
בנבחרת ביקרו גם את רביבו, שהציג כאמור משחק טוב עד ההרחקה הלא אחראית שלו, שהותירה את הנבחרת במשך כמעט 20 דקות ב-10 שחקנים. "זה חוסר אחריות של שחקן לא מנוסה", הסבירו בנבחרת.
נראה כי ההדחה אתמול מול איסלנד תשמש גם לחילוף דורות בנבחרת ישראל. מלבד זהבי, גם מיגל ויטור עשוי לסיים את דרכו ואולי אלי דסה. המטרה תהיה להצעיר את הסגל ולהתבסס על השחקנים מהנבחרת שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים הקיץ בפריז, לצד שמות כמו דניאל פרץ, סתיו למקין, עומרי גאנדלמן וכמובן מנור סולומון.
4 צפייה בגלריה
רביבו מורחק
רביבו מורחק
כעס גדול לאחר האדום שספג. רביבו
(צילום: REUTERS/Bernadett Szabo)
"זו אכזבה עצומה, מי שמוביל ומקבל רביעייה, לא מגיע לו לעלות ליורו", אמר הקפטן דסה. "כל עוד אני פעיל ארצה להיות חלק מהנבחרת, אף אחד לא מוותר בכזו קלות. הייתה אכזבה מטורפת גם בחדר הלבשה, קשה למצוא את המילים כרגע".
השוער עומרי גלזר סיכם: "הפסד כואב מאוד. יש פה דור צעירים בשיתוף עם הוותיקים, אבל לא היינו ראויים לעלות. כל אחד צריך להסתכל במראה, שחקנים, צוות מקצועי ולקבל החלטות לגבי ההמשך".