בנבחרת ישראל עדיין מתקשים לעכל את התבוסה הכואבת בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2024 נגד איסלנד (4:1), שגנזה סופית את החלום ליטול חלק בטורניר היוקרתי בקיץ. הרגע שאולי סימן יותר מכל את הנפילה של הכחולים-לבנים הייתה החמצת הפנדל של ערן זהבי, בדקה ה-80 במצב של 1:2 לאיסלנד, שהייתה יכול אולי לשנות את גורל המשחק, שנעל קמפיין מאכזב נוסף עבור ישראל.
בעקבות ההדחה, צפויים להתקבל בנבחרת מספר החלטות ושינויים. כאשר כבר עכשיו מסתמן שהמשחק אתמול (חמישי) היה האחרון של מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים (35 כיבושים) במדים הלאומיים - בין אם זו תהיה החלטה שלו או שהוא כבר לא יזומן יותר למשחקים הבאים.
3 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
כבר לא יזומן יותר לנבחרת? זהבי
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
בהתאחדות היו מעוניינים לתעל את הקמפיין הבא של מוקדמות המונדיאל וליגת האומות לטובת המשך הצערת הנבחרת, כשזהבי בן ה-37 לא צפוי להיות חלק ממנו, גם בשל הסיכוי הלא ריאלי להעפיל לגביע העולמי ב-2026.
כזכור, מאז שבניון מונה למנהל המקצועי - זהבי לא זומן לנבחרת ישראל עקב דרישתו לישון בחדר לבד. בעוד בניון והמאמן אלון חזן החליטו כי השחקנים ישנו בחדר זוגי. אחרי כמעט שנתיים ובסיומה של סאגה ארוכה: זהבי חזר בסופו של דבר לנבחרת ישראל, לארבעת המשחקים האחרונים במוקדמות יורו 2024 מול קוסובו, שווייץ, רומניה, ואנדורה, שהסתיימו עם המקום השלישי המאכזב.
3 צפייה בגלריה
זהבי מאוכזב אחרי החמצחת הפנדל מול סקוטלנד
זהבי מאוכזב אחרי החמצחת הפנדל מול סקוטלנד
זהבי אחרי החמצת הפנדל מול סקוטלנד ב-2020
(צילום: Alan Harvey - SNS Group)
"בסופו של דבר החזרה שלו לא באמת סייעה להגיע למטרות", אמרו בנבחרת. "זה אפילו יצר אפקט הפוך – החזרה שלו פגעה בצעירים מסביבו. החזרה שלו הייתה אמורה להביא שינוי גם ברמה המנהיגותית, לא רק מקצועית, אבל במשחק נגד איסלנד הוא נעלם".
זהבי רשום על שתי החמצות פנדל קריטיות - בשני חצאי גמר פלייאוף העלייה ליורו. לפני ארבע שנים מול סקוטלנד (בדו-קרב מהנקודה הלבנה אחרי 0:0 בתום 120 דקות) ואתמול, כאמור, מול האיסלנדים. "חזרתי לנבחרת בניסיון לעלות לטורניר גדול, להיות שלם עם עצמי שעשיתי את כל מה שיכולתי", אמר חלוץ מכבי ת"א אתמול, לאחר ההפסד. "אני שלם עם מה שנתתי לנבחרת בכל הקריירה שלי. זה היה הפסד שנגע לי ללב, מה שבטוח שכל פעם ששיחקתי נתתי הכל".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי עם המאמן אלון חזן
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי עם המאמן אלון חזן
לא הצליח לעלות אותנו לטורניר גדול. זהבי עם חזן
(צילום: עוז מועלם)

זהבי: "חבל ששחקנים עשו עבירות מיותרות"

על ההפסד אמר: "במחצית הראשונה הבקעתי ולא שמרנו על היתרון, אם מישהו מאמין שהיינו מנצחים בעשרה שחקנים כשלא שמרנו על היתרון ב-11, אז בסדר. אני לוקח על עצמי את האחריות. גדולים ממני החמיצו פנדלים, גם אני החמצתי ועוד אחמיץ".
כשנשאל האם מדובר בעוד דוגמה לבעיה המנטאלית של השחקן הישראלי, השיב זהבי: "פשוט חסרה לנו איכות, חסרה לנו קבוצתיות, חסר לנו אופי, חסרים לנו הרבה דברים בכדורגל הישראלי. גם עכשיו היינו ביתרון, ואז ספגנו שני שערים מהירים. ירדנו למחצית בפיגור במקום יתרון. שוב נכשלנו.
"אם לא יודעים לשמור על תוצאה יותר מעשר דקות, אי אפשר לעלות לטורניר גדול, אנחנו לא מספיק טובים. אם איך שנראינו נגד איסלנד ובבתים, לא מגיע לנו להיות ביורו. חבל ש(ששחקנים) עשו עבירות מיותרות".