מכבי ת"א שמרה על פער 10 הנקודות בפסגה ממכבי חיפה אחרי ה-1:1 הביתי אמש (שני) בין השתיים. המוליכה אף עשויה לחגוג על חשבונה של האלופה תואר אליפות ראשון מאז 2020 בסמי עופר, אבל למרות זאת המאמן רובי קין ממשיך לספוג ביקורות.
זה היה עוד מפגש מאני טיים ממנו הוא לא הצליח לרדת מנצח: שני הפסדים ותיקו מול מכבי חיפה, הדחה משפילה מהקונפרנס ליג עם שישייה מאולימפיאקוס ורביעייה בהדחה מול נערי מכבי פ"ת ברבע גמר גביע המדינה.
2 צפייה בגלריה
קין
קין
קין
(צילום: עוז מועלם)
"ניהול המשחק והסגנון של קין לא מספיק טוב", אמרו במכבי, "הוא איחר בחילופים וגם הכניס את דן ביטון במקום יוריס ואן אובריים. בנס לא הפסדנו. קין לא הגיב לשינוי של דגו במחצית השנייה. השחקנים נראו בהלם".
בקבוצה מודאגים מהפציעה בברכו של אחד משחקני המפתח שלה העונה, יוריס ואן אובריים, שהיציאה שלו בסיום המחצית הראשונה הורגשה מאוד. בבדיקת MRI שערך השחקן לאחר המשחק במרכז הרפואי שמיר אושרה האבחנה הראשונית לפיה הוא סובל מקרע במיניסקוס של ברך ימין. הקשר ינותח בימים הקרובים ויחל בהליך שיקום במסגרת המועדון.
מי שהציג יכולת חלשה היה מילסון, כשגם ערן זהבי, מעבר לכיבוש מול שער ריק אחרי החלקה של שוער מכבי חיפה שריף כיוף, הציג עוד משחק אנמי. מי שצפוי לתפוס את מקומו של ואן אובריים בזמן שייעדר הוא אייל גולסה.
2 צפייה בגלריה
עלי מוחמד מול יוריס ואן אובריים
עלי מוחמד מול יוריס ואן אובריים
סובל מקרע במיניסקוס. יוריס ואן אובריים
(צילום: עוז מועלם)
"השחקנים הם רק בני אדם, טבעי שיהיה לחץ. הפציעה של ואן אובריים שינתה קצת את המשחק, הוא בנה את ההתקפות. לאייל גולסה יהיה תפקיד משמעותי במשחקים הקרובים בגלל המכה שיוריס ספג", אמר קין בסיום. ״סיפור האליפות עוד לא נגמר, אנחנו צריכים לסיים אותו. יש לנו שמונה משחקים לעשות את זה. חיפה זכתה בשלוש אליפויות ברצף, אם הייתם אומרים בתחילת העונה שנהיה בפער של 10 נקודות בתחילת הפלייאוף - הייתי לוחץ לכם את היד".
האירי המשיך: "התוצאה הוגנת. התחלנו מצוין אבל הם היו טובים במחצית השנייה. היינו צריכים לשמור יותר על הכדור. אמרתי לבחורים שהם הראו אופי. הם נשארו ביחד, וזה ינצח לנו משחקים בעתיד, זה יוביל אותנו רחוק. הם קבוצה מצוינת, יש להם שחקנים איכותיים. שום דבר לא מובן מאליו בכדורגל, שום דבר. צריך לעבוד בשביל זה, זה לא יהיה קל".
למרות התלונות של מכבי ת"א על כך שליאור רפאלוב היה צריך לקבל אדום בשל הפגיעה באנריק סבוריט, דווקא הבלם הספרדי שמר על פרופורציות: "כולם ראו שהוא דחף אותי, הוא קיבל צהוב בלבד, אוקיי, זה מספיק. מבחינתי זה בסדר שהוא קיבל צהוב, זה הכדורגל, זה חלק מהמשחק". באיגוד השופטים גיבו את ניהול המשחק של שניר לוי, כולל בנוגע לעימות עם סבוריט שהיה שווה מבחינתם כרטיס צהוב לכל היותר.