אולה גונאר סולשיאר בדרך החוצה ממנצ'סטר יונייטד. כך לפחות סבורים כלי התקשורת בממלכה אחרי ה-5:0 המשפיל אתמול (ראשון) של מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד לליברפול. השדים האדומים סיפקו תצוגה מביכה וספגו רביעייה עוד במחצית הראשונה, עשור אחרי תבוסה ביתית לא פחות כואבת שלהם - 6:1 למנצ'סטר סיטי.
הנורבגי, זה לא סוד, נמצא בעין הסערה כבר תקופה ארוכה ועל-פי רוב סוכנויות ההימורים בממלכה הוא המנג'ר הבא שצפוי לסיים את דרכו בפרמייר-ליג. "אנחנו בשפל המדרגה", הודה בסיום המשחק סולשיאר. "זה היום השחור ביותר שהיה לי עם השחקנים האלה. אנחנו חייבים לעבור את זה מהר ככל האפשר ולהמשיך הלאה. מה שקרה היה באחריותי. אני עצוב, מאוכזב ועצבני מן הסתם. בכל מקרה, האמוציות האלה לא משנות שום דבר מלבד מה נעשה על מנת להשתפר כדי לדאוג שזה לא יקרה פעם נוספת".
6 צפייה בגלריה
סולשיאר
סולשיאר
יפוטר בקרוב? סולשיאר
(צילום: רויטרס)
השאלה כמובן אם תהיה עוד פעם נוספת. כוכבי העבר סבורים שלא. "מנצ'סטר יונייטד חייבת מנג'ר טוב יותר", אמר אקס ליברפול, ג'יימי קראגר. "יש ליונייטד רביעייה אחורית בהגנה שהיא בדיחה, הם היו לא היו מאורגנים בכלל. ליברפול לעומת זאת הייתה פשוט במיטבה".
שחקן העבר של יונייטד, גארי נוויל, תקף גם הוא: "תמכתי בדרך של המועדון הזה מאז שז'וזה מוריניו עזב ועד היום, אבל יש לי שאלות רציונות לשחקנים האלה. איך זה שכל כך קל לשחק נגדם? איך זה שכולם רצים יותר מהם? איך זה שהם לא טובים מספיק? הם צריכים לחזור לבסיס של קבוצת כדורגל, וזה אומר להתחיל לעבוד".
6 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
פרננדש ורונאלדו המומים אחרי התבוסה
(צילום: EPA)
נוויל, שלא הירבה לקטול את סולשיאר, הפעם היה נחרץ: "כן, זה גם שאלה של מאמן. יונייטד זקוקה לשינוי. הלחץ עליו בעקבות המשחק הזה הולך להיות בלתי נסבל. התוצאה הזאת מגבירה את האפשרות שיפוטר, אי אפשר להתכחש לכך".
נוויל סיכם: "האם אני מופתע? כן ולא. לרגע לא חשבתי שזה ייראה עד כדי כך גרוע. זה הלך ונבנה, כשיונייטד שיחקה נגד קבוצות חצי-טובות, וכשהם מתמודדים נגד קבוצה אמיתית, הם מתרסקים".
6 צפייה בגלריה
שער ה"אקספרס"
שער ה"אקספרס"
"היום השחור ביותר שלי". שער ה"אקספרס"
6 צפייה בגלריה
שער ה"טלגרף"
שער ה"טלגרף"
ה"טלגרף" מבין מי כנראה האשם במצב
6 צפייה בגלריה
שער ה"טיימס"
שער ה"טיימס"
"השפלה כללית". שער ה"טיימס"
6 צפייה בגלריה
שער ה"מירור"
שער ה"מירור"
ב"מירור" כבר רומזים ליונייטד מה לעשות
קפטן יונייטד, הארי מגווייר, נשמע שבור אחרי התבוסה. "אני מתנצל עבור כל האוהדים", ביקש סליחה. "זה לא היה מספיק טוב, אנחנו חייבים להסתכל על עצמינו במראה".
בינתיים, לפחות, סולשיאר לא מתכוון לשים את המפתחות: "האם אני המאמן הנכון? הגענו עד לכאן, ואנחנו לא מתכוונים לוותר פה. צוות האימון שלנו טוב מאוד, ואני בחרתי את הדרך למשחק הזה. יש לנו עוד משחקים גדולים בקרוב, אין כאן זמן לרחמים עצמיים".