חגיגות גדולות של יותר משעתיים היו אמש (רביעי) במכבי חיפה אחרי הזכייה בגביע הטוטו בתום מותחן הפנדלים מול הפועל באר שבע (6:7). הקבוצה של ברק בכר כבר הרגישה את ההפסד, אך בדקות הסיום דין דוד השווה (1:1) לאחר בישול של חזיזה ושלח את הקבוצות לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים, ושם הירוקים היו עם היד על העליונה בזכות הרבה קור רוח של הבועטים.
זה התואר השלישי של ברק בכר ומכבי חיפה בשלושת החודשים האחרונים, והדבר גורם לגאווה עצומה לראשי המועדון, שלא זכו בתארים שנים ארוכות ולפתע מתרגלים לחגיגות: "כולם מאושרים, כל תואר וכל גביע הוא חגיגה", אמרו במועדון. "השתלטנו על הכדורגל הישראלי עם תואר שלישי בשלושה חודשים - וזה מוכיח עד כמה אנחנו שולטים בכדורגל בארץ כיום. יש לנו סגל חזק ועמוק שיהיה בצמרת בשנים הקרובות".
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה בטירוף
שחקני מכבי חיפה בטירוף
שחקני מכבי חיפה בטירוף
(צילום: עוז מועלם)
גם ברק בכר, שספג לא מעט ביקורות אחרי ההפסד למכבי ת"א במוצ"ש, זכה לשבחים גדולים והקהל הירוק קרא בשמו במשך דקות ארוכות: "ברק כבר עם עשרה תארים והוא רק בן 42. הוא שובר כל שיא אפשרי, ומוכיח שהוא המאמן הכי בכיר בכדורגל שלנו. אנחנו גאים שהוא המאמן שלנו", אמר גורם במועדון.
דולב חזיזה ודין דוד, שחתומים על השוויון ששלח את חיפה לפנדלים, קיבלו מחמאות גדולות על יכולתם, אך לעומת זאת החלוץ גודסווי דוניו מאוד מאכזב ויש כבר מחשבות אולי לחתוך אותו בינואר אם הוא לא ישתפר. החלטה סופית לגביו תתקבל במהלך החודשיים הקרובים. הקהל הירוק חגג במשך שעות ארוכות והשיירה שחזרה מנתניה לחיפה הייתה ארוכה ושמחה במיוחד, מלווה בשירה.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. הוסיף עוד תואר
(צילום: עוז מועלם)
בכר אמר בסיום המשחק: "לא פשוט לשחק בשיטה אחרת, עם שחקנים שלא רגילים לשחק ביחד, עם שחקן שלא רגיל לשחק כמגן ימני (מוחמד ג'אבר) וטאלב טוואטחה שלא שיחק הרבה זמן. ברור שלא היה תיאום בהתחלה, אבל המטרה הייתה בסופו של דבר להביא את ההכרעה בחצי השני. לצערי ספגנו שער קצת הזוי ששינה את התוכניות ואילץ אותי לבצע את החילופים כבר בסוף המחצית. המטרה הייתה לנצח עם האיכות במחצית השנייה".
"צריך לפרגן לכל הסגל, אנחנו צריכים את כולו. יש עומס מנטלי גדול ועומס פיזי גדול", ציין המאמן. "אחרי ההפסד הכואב למכבי ת"א לפני ארבעה ימים היה חשוב לפצות את הקהל. זה מה שעצוב ויפה בכדורגל, שיש לך הזדמנות לשמח אנשים אחרי הפסד כואב. הרווחנו פה הרבה שחקנים, וצריך לפרגן גם למי שלא משחקים הרבה".
"אחרי ההפסד למכבי ת"א אמרנו שאנחנו צריכים לבוא ולהילחם על החיים שלנו, כדי להביא עוד תואר. שלושה תארים בארבעה חודשים זה לא מובן מאליו, וזה כיף גדול", ציין בכר. לגבי האפשרות שעומרי אלטמן יצטרף לקבוצה, אמר המאמן: "אנחנו רוצים אותו, אבל כרגע זה לא מסתדר".