כמו בישראל, גם בסרביה דובר על כך שברק בכר צפוי להיות מאמנה של הכוכב האדום בלגרד עוד זמן רב לפני ההודעה הרשמית. עם זאת, לאחר שמועדון הפאר בישר על בואו של המאמן הישראלי, החלו במדינה הבלקנית לצוף התגובות, הדעות וההערכות בנוגע לטיבו של מי שהדיח את קבוצתו החדשה עם הירוקים בפלייאוף ליגת האלופות בתחילת העונה.
בתקשורת הסרבית ניתחו את הישגיו של בכר במכבי חיפה ותהו: "האם ברק בכר מאמן מתאים לליגת האלפות?". באותה כתבה הושווה המאמן הישראלי לוולאדן מילוייביץ' - המאמן שהוביל את הכוכב האדום לשתי הופעות רצופות בשלב הבתים של ליגת האלופות בשנים 2018 ו-2019.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
בסרביה כבר החלו לתהות על קנקנו. ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)
"תחת מילוייביץ', הכוכב האדום השיגה 4 נקודות בשלב הבתים, כבשה 5 שערים וספגה 17", צויין בכתבה. "מכבי חיפה של בכר רשמה 3 נקודות, 7 שערי זכות וספגה 21. כשמסתכלים על המספרים, אפשר לראות שהם די דומים".
עוד נכתב: "בכר יתמודד מול הדרקונים של אירופה, וייבחן האם יצליח להשיג יותר מאשר מילוייביץ'. לפי הנתונים, נראה שאי אפשר לצפות ממנו לניסים, לפחות לא בעונתו הראשונה. ליגת האלופות נראית כתחרות קשה מידי בשביל הכוכב האדום כרגע. בשביל להתחרות ברמה הזו, צריך לתת למאמן את המשאבים כדי לפתח את הקבוצה ולהביא אותה לרמה הגבוהה ביותר. עם זאת, לפעמים קורים ניסים".
2 צפייה בגלריה
"ברק בכר מגיע". שער עיתון בסרביה, 20.05
"ברק בכר מגיע". שער עיתון בסרביה, 20.05
"ברק בכר מגיע". שער עיתון בסרביה
"מדובר באחד המאמנים המבטיחים באירופה", החמיאו לברק בכר באתר אחר. "הוא זכה כבר בעשרה תארים לאורך הקריירה שלו, ובכוכב האדום מצפים ממנו לכדורגל התקפי במיוחד במהלך העונה הקרובה". בחלק מהאתרים שמו דגש דווקא על הסוכן שהיה אמון על העסקה, דודו דהאן "שידוע בשל קשריו ההדוקים עם מאריבור הסלובנית".
גם באתרים במדינות אחרות בבלקן, כמו בוסניה ומקדוניה, סיקרו בהרחבה את הגעתו של ברק בכר לכוכב האדום, והתמקדו בשכרו - שלפי הדיווחים צפוי לעמוד על 750 אלף אירו לעונה, וכמובן בעבודה שהדיח את אלופת סרביה עם מכבי חיפה לפני שלב הבתים: "אוהדי הכוכב האדום בוודאי זוכרים את אותה הדחה, כשמכבי חיפה של בכר הייתה טובה יותר במפגש הכפול בפלייאוף של ליגת האלופות".
באתר האוהדים הרשמי של הכוכב האדום ערכו כתבת פרופיל על ברק בכר לרגל הגעתו למועדון: "הנחלת מוטביציה בשחקנים ופסיכולוגיה הן בראש סדר העדיפויות שלו. הוא מאמן צעיר שלעולם לא מוכן לוותר על שיטת המשחק שלו, גם הוא משחק נגד קבוצה גדולה, כשמאזן הכוחות לרעתו באופן ברור". כמו כן, נכתב על בכר כי "הוא נוהג להתייעץ עם עוזריו, וכלפי חוץ משדר רושם מעט מתנשא, כשבמסיבות העיתונאים הוא ממעט להתייחס לקבוצה היריבה".