מכבי חיפה תתארח הערב (שני, 20:30) אצל מכבי נתניה כאשר ניצחון של השחקנים של ברק בכר יעניק להם באופן סופי את צלחת האליפות בפעם השלישית ברציפות. הפעם האחרונה שהירוקים עמדו בפני האפשרות של הבטחת התואר הייתה לפני שבועיים בטרנר מול הפועל באר-שבע, אך הם הפסידו בצורה דרמטית לאחר שספגו עמוק בתוספת הזמן, במשחק שמה שזכור בו יותר מכל זו התקרית האלימה בסיום.
מעבר לכך, מוליכת ליגת העל רוצה לשכוח את העונש החמור שקיבלה בבית הדין, כאשר לצד ההרחקות השונות שספגו השחקנים המעורבים בקטטה מטרנר, הופחתו ממאזנה שלוש נקודות. על אף העונש, הפחתת הנקודות לא באמת תשפיע על מאבק האליפות, מאחר שגם ממאזנה של באר-שבע הופחת מספר נקודות דומה.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
משחק ההכתרה של הירוקים?
(צילום: ראובן כהן)
במכבי חיפה יודעים שכל תוצאה זהה לזאת שתעשה הפועל באר שבע (שתשחק הערב מול מכבי ת"א, בבלומפילד) תספיק בשביל לזכות בתואר, אך הירוקים רוצים להיות תלויים בעצמם ולנצח.
ברק בכר יחסר לא מעט שחקנים שיחמיצו את מה שעשוי להיות משחק ההכתרה של קבוצתו. עומר אצילי ודניאל סונדגרן מורחקים עקב צבירת כרטיסים צהובים, בעוד עלי מוחמד, מאוויס צ'יבוטה ועבדולאי סק מושעים בעקבות המהומה בטוטו-טרנר. המשמעות היא שמאמן הירוקים עשוי לשנות שיטה ולשחק עם שלושה בלמים כאשר דולב חזיזה יתופקד באגף.
2 צפייה בגלריה
יניב קטן מאוכזב
יניב קטן מאוכזב
להשאיר את טראומת 2010 מאחור. יניב קטן לאחר התיקו ההוא מול בני יהודה
(צילום: ראובן שוורץ)
מוחמד אבו פאני ומחמוד ג'אבר צפויים לפתוח במרכז המגרש, כאשר צ'ארון שרי, דיא סבע ופרנצדי פיירו יפתחו בהתקפה. "כל שחקן חולם על דבר כזה, לשחק במשחק על האליפות, אמר גורם במועדון. "אין ספק שכל מי שישחק ייתן 300 אחוז. לא צריך להתעסק במי שלא נמצא, אלא במי שישחק. צריך לסגור את הסיפור".
אגב, התאריך היום (15 במאי) זכור לרעה בקרב אוהדי מכבי חיפה. לפני 13 שנה (עונת 2009/10) הירוקים הפסידו את האליפות בצורה דרמטית ביותר במחזור הנעילה לאחר 1:1 עם בני יהודה, כשבמקביל הפועל ת"א, שהייתה שנייה ערב המחזור - ניצחה 1:2 בטדי את בית"ר ירושלים משער של ערן זהבי עמוק בתוך תוספת הזמן. אוהדי האלופה מקווים שהערב יימחק הכתם שרובץ מבחינתם על היום הזה.
בתוך כך, במכבי נתניה הודיעו כי כל הכרטיסים למשחק אזלו. "אנו מבקשים מאוהדים שאין בידם כרטיסים, לא להגיע לאזור האצטדיון", נכתב בהודעה רשמית מטעם הצהובים-שחורים, ששלחו גם מסר לאוהדי האורחת: "אוהדי מכבי חיפה שינסו לקנות כרטיסים ליציעי מכבי נתניה לא יורשו להיכנס ליציע. בנוסף, אוהדי מכבי חיפה שיימצאו בתוך היציע של אוהדי מכבי נתניה יורחקו ממנו וכספם לא יוחזר".