מינהלת הליגה בכדורגל החליטה היום (שלישי) לדחות פה אחד את המתווה של שר הספורט מיקי זוהר, לפיו בשלב הראשוני יוכלו 1,000 אוהדים להיכנס למשחקי ליגת העל, ולאחר מכן תיעשה עלייה הדרגתית במספר הצופים.
המשמעות של החלטת המינהלת - שלא הייתה חלק מהיוזמה של זוהר - היא שכרגע משחקי ליגת העל ימשיכו להיות משוחקים מול יציעים ריקים, עד שפיקוד העורף יאשר כניסה רבה יותר של אוהדים. מנגד, קבוצות הלאומית, שרובן לא זוכות לראות קהל גדול במגרשים, אישרו את ההצעה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
האוהדים לא יחזרו כרגע
(צילום: עוז מועלם)
"במתכונת הנוכחית בה מאשר פיקוד העורף התקהלות של עד 1,000 אנשים באצטדיון, ניתן יהיה להכניס בפועל בין 400-600 צופים במשחק", הסבירו במינהלת. "ראשי הקבוצות עודכנו במהלך הישיבה כי עוד טרם חזרת הליגות לפעילות
"נוכח הנתונים הנוכחיים, כאשר ניתן יהיה להכניס כמות של מאות צופים בלבד, ולאחר שראשי הקבוצות קיימו דיון מעמיק בנושא, לרבות כלל ההשלכות. נראה כי הפגיעה בקהל הקבוצות במתכונת זו, תעלה על התועלת לרבות פגיעה בקהל נאמן רב שלא יוכל להגיע למשחקים בשל הכמות הנמוכה האפשרית בפועל", אמרו במינהלת.
"בהתאם לכך בשלב זה המשחקים בליגת העל ימשיכו להתקיים במתכונת הנוכחית בה יהיו באצטדיון בעלי תפקידים רלוונטיים לניהול המשחק, עד אשר יהיה שינוי במצב הביטחוני וניתן יהיה להכניס כמות גדולה יותר של קהל", סיכמו.
יש לציין כי המתווה מציב שני מכשולים מבחינת המועדונים: הראשון - לוגיסטיקה מיידית בכל הנוגע לחזרת הקהל, כולל הסיכונים (בכל הנוגע לאזעקות). הדבר השני הוא הבחירה בין האוהדים שיוכלו להיכנס. לחלק מהקבוצות יש יותר מ-1,000 מנויים, והן היו צריכות להחליט למי מביניהם תתאפשר הכניסה למשחקים ובאיזו שיטה. בשל כך, הוחלט להצביע נגד המתווה.
"אני הבאתי את האפשרות, זו ההחלטה של הקבוצות והמינהלת", הסביר השר זוהר את המניעים מאחורי ההצעה שהציע. "הייתי מציע לקבוצות להתחיל להכניס את מי שסבלו הכי הרבה ושילמו את המחיר הכי יקר. הסיכום הוא שבמידה ואתה יושב ביציע ויש אזעקה, מה שצריך זה לשבת במקום ולהתכופף. כמובן שיש פה גם סיכון וכל אחד יחליט אם הוא רוצה לקחת אותו על עצמו. כדורגל וספורט בכלל בלי קהל זה פחות מעניין ואטרקטיבי, ויותר טכני, רק כדי להראות שאנחנו משחקים".
עוד אמר השר: "הייתי מוכן לקחת את זה על עצמי מתוך הבנה שאנחנו צריכים להמשיך להתקיים גם במצב הנוכחי. אי אפשר להיכנע לטרור".
פורסם לראשונה: 06:55, 12.12.23