אבל כבד בעולם הכדורגל בשל מותו של רפי אליהו בגיל 71, כוכב הפועל באר-שבע בעבר. מאז 2018 היה אליהו במצב של צמח לאחר שעבר תאונת דרכים טראגית בעיר בשעה שאמבולנס שעבר ברמזור אדום התנגש ברכב בו נהג אליהו.
אליהו נחשב לאחד מגדולי שחקני הפועל באר שבע בכל הזמנים, הוא הוביל אותה לשתי זכיות סנסציוניות באליפות באמצע שנות השבעים. לפי הארכיון הפרטי של אייל חטב, במשך 17 עונות בהפועל באר-שבע רשם אליהו 482 הופעות, שמציבות אותו במקום השלישי בתולדות המועדון. הוא ניצב במקום הראשון בטבלת מבשלי השערים של הפועל באר-שבע, עם 83, ובנוסף הוא כבש 85 שערים, שמציבים אותו במקום החמישי בטבלת גדולי הכובשים בכל הזמנים של המועדון.
1 צפייה בגלריה
רפי אליהו
רפי אליהו
אבל כבד. אליהו
(צילום: שי מוגילבסקי)
אליהו רשם גם 12 הופעות בנבחרת ישראל ואימן את הפועל באר-שבע במשחק אחד. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים ותשעה נכדים. אחד מבניו, רמי אליהו, שיחק אף הוא בהפועל-באר שבע. בן נוסף שלו, רן אליהו, ששיחק בקבוצת הנוער של הפועל באר-שבע, סיפר היום: "אבא היה מאושפז מאז התאונה בבית החולים השיקומי 'רעות' בתל אביב. מצבו היה די יציב. פתאום היום אחר הצהריים התקשרו אלינו להגיע בדחיפות ואז בישרו לנו את הבשורה המרה".
אברהם נומה, חברו להפועל באר-שבע: "שיחקתי איתו ואני יודע כמה הוא אהב את הפועל באר שבע. הוא שיחק בשביל הסמל והאוהדים. הוא היה שחקן שבסגנון המשחק שלו תמיד פירגן לחברים שלו. השנים האחרונות, מאז התאונה היו קשים מאוד עבורו ועבור המשפחה. שמרתי על קשר עם אשתו והילדים כדי להתעדכן במצבו. לצערי אי אפשר היה באמת לעזור לו".
הלוויתו תתקיים מחר (שישי) בבית העלמין בישוב להבים.