למכבי ת"א היה כחודש הכנה לעשות את השינויים הנדרשים, אחרי סיבוב ראשון פושר בליגת העל, שהסתיים בפיגור של ארבע נקודות ממכבי חיפה, שאז עוד שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות. היא גם יצאה למחנה אימונים בטורקיה, אבל אחרי היכולת החלשה שלה אתמול (ראשון) ב-2:3 על אום אל פאחם מהלאומית - בו חזרה מפיגור כפול - נראה כי הפגרה לא נוצלה לשיפורים.
"בלי ערן זהבי אנחנו לא היינו מנצחים את אום אל פאחם, זה אומר עלינו משהו", הסבירו שחקנים במכבי ת"א. "איך יהיה שינוי אם אנחנו עולים גם מול קבוצה מהליגה הלאומית עם שלושה בלמים. ההתעקשות הזו של ולדימיר איביץ' לא מקדמת אותנו לשום מקום. אם זה יימשך בליגה, לא נצליח. חייבים לצאת מהמקובעות הזו כבר. המזל שלנו שלא היה VAR ונמנעה הרחקה של ניר ביטון, אחרת היינו בכלל בבעיה".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם זהבי את המהפך
(צילום: גיל נחושתן)
איביץ', שישחק עם קבוצתו ביום שני הבא נגד בני ריינה עם חידוש הסיבוב השני בליגת העל, ביצע שני שינויים שהשפיעו בסופו של דבר על המשחק והובילו למהפך. המשמעותי יותר היה הכניסה של מאור קנדיל. השני היה של יונתן כהן, שהחמיץ מול שער ריק. "זו החמצת העונה, הוא עדיין לא מזכיר את השחקן שעזב את הארץ", אמרו במכבי.
נקודת האור? זהבי, כמובן, שהבקיע צמד ראשון מזה שש שנים בארץ ובמכבי מקווים כי המשחק ייתן לו בטחון לקראת המשך העונה. "הוא חזר לארץ בדיוק לדברים שעשה אתמול", הסבירו בקבוצה.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
נקודת האור של הצהובים. זהבי
(צילום: גיל נחושתן)
איביץ' הודה כי היה לחץ גדול אחרי השער השני של אום אל פאחם. "איבדנו את הביטחון אחרי כמה דקות ואז הם כבשו את השער הראשון. המחצית השנייה התחילה טוב אבל אז בא השער השני שלהם בהפתעה. אחרי זה השחקנים שלי הראו את האופי שלהם, כבשו את השערים שהיינו צריכים, הגיעו לעוד מספר הזדמנויות ובסוף השגנו את התוצאה שהגיעה לנו".