אחרי שעברה את אולימפיאקוס ואת אפולון לימסול, מכבי חיפה רחוקה שלב אחד בלבד משלב הבתים של ליגת האלופות. כדי לעלות בפעם השלישית אל המפעל היוקרתי והגדול מכולם, הירוקים יצטרכו לעבור משוכה גבוהה מהשתיים בהם נתקלו עד כה והיא הכוכב האדום בלגרד. ערכנו לכם היכרות קצרה עם אלופת סרביה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
עדיין, "השחקן" המשמעותי ביותר. אוהדי הכוכב האדום בלגרד
(צילום: AP)
(חיפה מוכנה? צפו: המופע של אחד הקהלים החמים בעולם)
הישגים: הכוכב האדום בלגרד היא המועדון הגדול והמצליח ביותר בסרביה. היא זכתה ב-33 אליפויות במדינה שידעה מספר גלגולים (19 ביוגוסלביה, 5 בסרביה ומונטנגרו, 8 בסרביה ו-1 ברפובליקה העממית של סרביה ב-1946). בנוסף, היא זכתה ב-26 גביעים. ב-1991 זכו הסרבים בגביע אירופה לאלופות עם 3:5 בפנדלים מול מארסיי בגמר אחרי 0:0 במשחק עצמו. בחצי הגמר הם ניצחו אז את באיירן מינכן משער עצמי של קלאוס אאוגנטלר בדקה ה-90 בסרביה.
מאמן: דיאן סטנקוביץ'. אחד השחקנים הגדולים בתולדות סרביה, שרשם 103 הופעות בנבחרות סרביה ומונטנגרו וסרביה. סטנקוביץ', שהיה קשר נהדר, החל את הקריירה שלו בכוכב האדום בלגרד ושיחק שם שלוש שנים לפני שעבר ללאציו ואינטר כשהוא משחק בשתי קבוצות הצמרת האיטלקיות במשך 15 שנה.
סטנקוביץ' החל את קריירת האימון שלו באיטליה ושימש כעוזרו של אנדראה סטרמאצ'וני באודינזה, אותו מאמן שאימן אותו בעונה האחרונה שלו באינטר. אחרי עונה אחת השניים סיימו את תפקידם שם ודרכיהם נפרדו.
אחרי ארבע שנים סטנקוביץ' חזר הביתה וחתם בכוכב האדום בלגרד לשנתיים וחצי. הוא הוביל אותה מאז לשלוש אליפויות ברציפות ולזכייה גם בשני הגביעים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
דיאן סטנקוביץ' מאמן הכוכב האדום בלגרד
דיאן סטנקוביץ' מאמן הכוכב האדום בלגרד
חזר אל המועדון בו גדל ובינתיים מצליח מאוד. סטנקוביץ'
(צילום: גטי אימג'ס)
שחקנים מוכרים: בסגל של הכוכב האדום לא תמצאו הרבה שמות גדולים. הפרצוף המוכר ביותר לחובבי הכדורגל בסגל הסרבי הוא של אלכסנדר דראגוביץ' האוסטרי (100 הופעות בנבחרת). הבלם בן ה-31 נרכש על ידי באייר לברקוזן תמורת 21 מיליון יורו מדינמו קייב (שבעצמה שילמה עליו 10 מיליון לפ.צ. באזל) ב-2016/17 ופרט לעונת השאלה אחת בלסטר, דראגוביץ' שיחק בלברקוזן עד יולי 2021. לבלם אין זיכרונות טובים מישראל והוא בטח זוכר עדיין את המשחק של לברקוזן מול הפועל באר שבע בליגה האירופית בנובמבר 2020, אז אלטון אקולטסה חגג מולו עם דריבל מדהים בדרך לשער. לשמחתו הגרמנים ניצחו אז 2:4 בפתח תקוה. דראגוביץ' גם שיחק 90 דקות בהפסד 4:2 של אוסטריה לישראל במוקדמות יורו 2020 וגם ב-1:3 באוסטריה. בקמפיין האחרון הוא שיחק ב-5:2 בחיפה וגם ב-2:4 באוסטריה.
הקפטן הוא השוער בן ה-34 מילאן בוריאן, שאמנם משחק בנבחרת קנדה ורשם שם כבר 65 הופעות, אבל הוא נולד בקרואטיה להורים ממוצא סרבי שעזבו את קרואטיה ב-1995.
הקיצוני הגנאי בן ה-23 עוסמאן בוקארי הוא השם החם בקבוצה אחרי שכבש שלושער במשחק הראשון מול פיוניק. בוקארי, שרשם עד כה 3 הופעות בנבחרת גאנה, נרכש מנאנט תמורת 2 מיליון יורו בקיץ.
הקפטן הוא אלכסנדר קטאי בן ה-31, שהסתובב הרבה לאורך השנים, כולל בכוכב האדום בלגרד, במדיה כבש עד כה 67 שערים ב-115 הופעות. שחקן שמכיר היטב את מכבי חיפה הוא אלכסנדר פשיץ', ששיחק במכבי תל אביב ב-2020/21 וזכה איתה בגביע. אקס נוסף של קבוצה ישראלית הוא קינגס קנגוואה נמוך הקומה (1.65 מ'), שהיה בעבר בנוער של הפועל באר שבע והוא אחיו של אוואנס קנגוואה ששיחק בהפועל רעננה. שחקן מוכר נוסף הוא הקשר מירקו איבניץ' בן ה-28, שהצטרף אל הקבוצה תמורת 1.3 מיליון יורו בפברואר 2019.
3 צפייה בגלריה
מילאן בוריאן שוער הכוכב האדום בלגרד
מילאן בוריאן שוער הכוכב האדום בלגרד
הקפטן. בוריאן
(צילום: גטי אימג'ס)
אצטדיון: הכוכב האדום בלגרד מארחת את המשחקים שלה באצטדיון ברייקו מיטיץ', על שם אגדת העבר של המועדון. האצטדיון, שמכונה גם המרקאנה, הוא הגדול ביותר בסרביה מבחינת כמות קהל ומכיל 53 אלף מושבים, שכמעט אף פעם לא מתמלאים במשחקי ליגה שאינם מול פרטיזן בלגרד או באירופה. אבל כשהאצטדיון הזה מפוצץ, הוא אחד החמים ביותר באירופה, אולי בעולם.
האוהד המפורסם ביותר של הכוכב האדום היום הוא כנראה נובאק ג'וקוביץ', שלאור הלו"ז הריק שצפוי לו בחודשים הקרובים עשוי אפילו להגיע אל המשחק בבלגרד.