נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (רביעי) לפריצת אוהדי בית"ר ירושלים לדשא במהלך טקס הנפת גביע המדינה בסמי עופר, דבר שהביא בסופו של דבר לביטולו ולירידת הנשיא מהמגרש.
הביזיון בגמר הגביע - כתבות נוספות
"באנו אתמול לחגיגה של כדורגל, רצינו לראות כדורגל איכותי באחד מאירועי השיא של העונה. הכדורגל באמת היה מצוין, והראה כישרון ומחויבות ומשחק קבוצתי וספורטיביות. למרבה הצער, אירועי הסיום של המשחק היו חמורים כי אוהדים פרצו למגרש ופוצצו את המעמד המשמח כך שלא היה ניתן להעניק את הגביע. חבל שאוהדים מחויבים לקבוצתם, מלאי גאווה, שחיכו 14 שנים לגביע, לא זכו לאקט הכל כך סימבולי והחשוב הזה.
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג מפונה מגמר הגביע
נשיא המדינה יצחק הרצוג מפונה מגמר הגביע
נשיא המדינה יצחק הרצוג מפונה מגמר הגביע. "אירועים חמורים"
(צילום: עוז מועלם)
"האלימות הזו ליוותה את מגרשי הכדורגל לכל אורך העונה, ויש להתייחס אליה בחומרה רבה", הוסיף הנשיא, "אני מברך על עמדתם התקיפה של שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר ההתאחדות שינו זוארץ. אני סומך את ידי על החלטות ההתאחדות לכדורגל, ומאמין שצריך לייצר בדחיפות פלטפורמה להתכנסות ולקבלת החלטות תקיפות, יחד עם ההתאחדות, משרד התרבות והספורט, המנהלת, גורמי השיטור, האבטחה וכמובן המערכות המשפטיות הרלוונטיות - כדי למגר את התופעה הזו ככל שניתן, זה מסוכן ומאוד לא ספורטיבי".

השר מיקי זוהר: "הרגשתי עצב גדול"

שר התרבות והספורט התראיין הבוקר לתוכנית של שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio ואמר בנושא: "הרגשתי עצב גדול, תחושה לא טובה שלצערי לא מפתיעה. אני חושב שמתחילת כהונתי אמרתי מספר פעמים באינספור הזדמנויות שתופעת האלימות וספורט הולכת וגוברת, עד למצב שהיא תהרוס כל חלקה טובה. קיבלנו אתמול הוכחה סופית ומוחלטת לכך שאנחנו חייבים כולנו, ללא יוצא מן הכלל, לפתור את התופעה הזו. ואני גם לקחתי על עצמי את האחריות לעשות את זה, יחד עם גורמים נוספים".
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר שר התרבות והספורט
מיקי זוהר שר התרבות והספורט
מיקי זוהר אתמול בסמי עופר
(צילום: עוז מועלם)
"אני לא חושב שצריך לקחת את הגביע מבית"ר ירושלים", המשיך זוהר, "זה לא חכם ולא נכון וזה גם יפגע בכל ערך ספורטיבי של משחק ספורט באשר הוא. לכן אני לא חושב ששלילת הגביע יכולה להיות אופציה טובה. אני חושב שבית"ר זכתה באופן ספורטיבי ולא צריך לתת פרס לאלימות, אבל לא צריך לפגוע בהישג כזה בגלל התנהגות לא נכונה ולא טובה של האוהדים. אם לא נילחם בתופעת האלימות בספורט, לא יישאר שום דבר חיובי בסיפור הזה, אנשים לא יגיעו למגרשים".
ההתאחדות לכדורגל מתכוונת לערוך היום ישיבת מיוחדת עקב האירועים בסמי עופר. יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ אמר אמש: "היינו עדים לאחד האירועים הכי מבישים בתולדות הכדורגל הישראלי, אנחנו ניקח אחריות ולא נטאטא אחריות. עצוב שלא היה טקס הנפת גביע. אני עדיין חושב שלא צריכים לנקוט בענישה קולקטיבית, זה לא פותר כלום, צריך לשנות את התפיסה. זה נס שאין הרוג, לא רחוקים מזה וכל פעם התחתית נמוכה יותר. נעשתה פגיעה בתדמית הכדורגל הישראלי והמדינה. נשיא מדינה שמוברח על ידי מאבטחים מהמונים שבאים אליו - זה לא נורמלי. אני המום מהאירוע. נערכנו עם מאות מאבטחים וסדרנים, מזל שלא הסתיים באסון. אני חושב שאם ייקחו את הגביע מבית"ר, זה יהיה פרס לאוהדים האלימים. לא חשבתי שנגיע לדבר כזה".