המשחק המרכזי

מוזר לכתוב על מפגש בין המוליכה לאחרונה משחק מרכזי, אבל כך יצא. שלושה ניצחונות רצופים צברה הפועל באר שבע, האחרון 0:1 קטן על מכבי פתח תקווה משער של מי שנראה כרגע כשחקן הכי טוב בליגה, מריאנו בריירו.
מעבר לעובדה שהוא מוליך את הליגה בתיקולים ואחראי להנעת הכדור במרכז המגרש, הוא לא מפסיק לכבוש ובינתיים הבקיע שישה שערים בכל המסגרות, שזה יותר ממספר השערים שלו בכל הקריירה עד העונה.
5 צפייה בגלריה
בריירו
בריירו
כרגע השחקן הטוב בליגה. מריאנו בריירו
(צילום: עוז מועלם)
היריבה יכולה לשאוב עידוד מכך שסוף סוף הבקיעה שער זכות ראשון (גיא חדידה), אך פחות ממצבה בטבלה, וגם לוח המשחקים לא ממש עשה איתה חסד. השחקנים של זיו אריה יצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי לעצור את כל הכלים ההתקפיים של המארחת, וכנראה שגם יסתפקו בנקודה בודדת ואת ניצחון הבכורה יעדיפו לחפש במקום אחר.
בצד המקצועי, דור מיכה (קיבל מנוחה) ורועי גורדנה (הרחקה) ישובו לסגל של רוני לוי, שעדיין מתלבט מי יפתח בעמדת המגן הימני.

הבן האובד

הבישול לשער הניצחון הדרמטי של שלומי אזולאי על בית"ר ירושלים היה המשך ישיר לפתיחת העונה הפנטסטית של בן ביטון בהפועל תל אביב. המגן שחזר לקבוצה בה גדל כדי להציל אותה מירידה הפך לאחד השחקנים החשובים ביותר שלה ובינתיים מראה את היכולות שלו בעיקר בצד ההתקפי.
הוא מלך הבישולים של הליגה נכון לעכשיו, עם שלושה ונמצא בפסגה בקטגוריית מסירות המפתח, כשכל שאר השחקנים אחריו הם קשרים התקפיים בכלל. מעניין עם כמה בישולים היה עכשיו ביטון אם שחקני הפועל היו מנצלים יותר טוב את המצבים שלהם.
5 צפייה בגלריה
בן ביטון חוגג
בן ביטון חוגג
בן ביטון
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
חוזר לעמוד על הקווים. ניר קלינגר
(צילום: עוז מועלם)
כך או כך, המצב בטבלה מצוין והאדומים מדורגים במקום הרביעי, אחד מתחת ליריבה שלהם מחר, הפועל חדרה. מלבד ב"ש, חדרה היא היחידה שטרם הפסידה העונה ותנסה להמשיך ברצף הזה, לשמחתה היא צפויה לקבל חזרה את גוסטבו מרמנטיני, שנעדר מול עירוני ק"ש.
הפועל תל אביב מקבלת חיזוק לא פחות גדול, את ניר קלינגר, ששב מהרחקה בת שישה משחקים, זכר לאירועי הדרבי בגמר הגביע, ויעמוד לראשונה העונה על הקווים.

ועדת ביקורת

במחזור הקודם סכנין גברה 0:1 על מ.ס אשדוד, אבל את היו"ר מוחמד אבו יונס זה לא הרשים והוא ביקר את היכולת של השחקנים. אפשר להבין אותו, הם ממש לא שיחקו טוב, וזה כנראה אומר הרבה על הציפיות של הקבוצה שהנקודות לבד כבר לא מספקות, אלא גם היכולת נלקחת בחשבון.
גם הפעם היריבה היא קבוצת תחתית בדמות עירוני ק"ש, ואם היא תמשיך כך, המאמן עמיר נוסבאום לא יישאר עוד זמן רב בתפקידו. הבלם הבכיר של ק"ש, עאיד חבשי, מורחק ולא ישחק מחר.
5 צפייה בגלריה
בירם כיאל
בירם כיאל
ניצחה, אבל לא הרשימה. בירם כיאל מול אשדוד
(צילום: אורן אהרוני)

גליל עליון או תחתון?

העולה החדשה הפועל נוף הגליל החלה את העונה הזו בצורה נפלאה ומאוד לא צפויה, אך מעט נעצרה מאז וירון הוכנבוים יצטרך להחזיר את השחקנים שלו לעניינים לפני שהתחתית תתקרב, וזה לא משהו שהיו רוצים לראות מקרוב במועדון.
המשחק הקודם (הפסד 3:1 להפועל חיפה) עורר לא מעט זעם בנוף הגליל, אבל זה מה שקורה כשלא מנצלים מצבים, מחפשים אשמים. מכבי פתח תקווה צריכה את הנקודות בצורה נואשת, היא לא ציפתה שאחרי שישה מחזורים הקו האדום ילחץ עליה, וגיא לוזון צריך למצוא פתרונות.
5 צפייה בגלריה
שחקני נוף הגליל באים בטענות לאביעד שילוח
שחקני נוף הגליל באים בטענות לאביעד שילוח
איבדו גובה. שחקני נוף הגליל
(צילום: גיל נחושתן)