לאחר שעשרות אבוקות אתמול (שבת) חדרו בפתיחת הדרבי התל אביבי את רשת האבטחה שהותקנה בבלומפילד - שנועדה למנוע השלכת אבוקות וחפצים למגרשים - חלקה נשרף ונוצרו בה חורים, והיא תוסר. המטרה שלקראת המשחק של מכבי ת"א מול הפועל באר-שבע בעוד שלושה שבועות תגיע רשת בטוחה יותר, אולם כזו שתפגע יותר באיכות הצפייה של מחנות האוהדים מאחורי היציעים.
לאחר המשחק נראה אחד מבעלי חברת פאן-טק הגרמנית כשהוא יושב מחוץ לאצטדיון בלומפילד עם לפטופ צמוד אליו ומתחיל לגבש מסקנות מהערב הראשון של רשת אבטחה, שלא מנעה את זריקת האבוקות.
2 צפייה בגלריה
אבוקות על הדשא בבלומפילד
אבוקות על הדשא בבלומפילד
אבוקות על הדשא בבלומפילד
(צילום: עוז מועלם )
"אני מתקין רשתות אבטחה כאלו בכל האיצטדיונים בגרמניה, אם זה בדורטמונד, פרנקפורט - ב-95 אחוז מהאיצטדיונים", הוא מספר בראיון ל-ynet. "יש סטנדרט בגרמניה שגודל הפתחים ברשת עומד על 50 מילימטר. גם לאחרונה התקנתי בשוויץ רשתות כאלו ולא היה דבר כזה כמו שראיתי כאן. העניין הוא שפה הושלכו בבת אחת עשרות אבוקות וזה חדר. אחזור לגרמניה ואבדוק האם ניתן לספק רשת עם חורים קטנים יותר, אולם הכי חשוב לבדוק את נושא העמידה בדרישות הבעירה".
ובכל זאת, האבוקות הדליקו את הרשת בבלומפילד ויצרו בה חורים. "כי זה נדבק לרשת. העניין הוא שבבלומפילד, בניגוד לאיצטדיונים בגרמניה, המרחק בין הדשא ליציעים קטן יותר ולכן הסיכון גדול יותר. אני בכלל לא מבין איך אוהדים זורקים אבוקות על השוער שלהם. בגרמניה כבר לא זורקים אבוקות, יש הרתעה מאוד ברורה. מי שזורק אבוקה - וכל איצטדיון מרושת במצלמות - באותו רגע מורחק לשנה מהאיצטדיונים בכל גרמניה ומקבל קנס כבד, ממש לא כמו שיש בישראל. הרשתות בגרמניה ובשוויץ שגם שם גודל החור ברשתות הם 50 מ"מ כסטנדרט של ההתאחדות, גרמו למיגור זריקת אבוקות, זה הרי מסוכן מאוד".
2 צפייה בגלריה
אבוקות בדרבי התל-אביבי
אבוקות בדרבי התל-אביבי
"בגרמניה מי שזורק אבוקה באותו רגע מורחק לשנה מהאיצטדיונים". אבוקות בדרבי התל-אביבי
(צילום: משטרת ישראל)
חברת היכלי הספורט בדקה את עובי האבוקות ומצאו כי מדובר ב-23 מ"מ, בעלי חברת פאן-טק התבקש לבצע את ההתאמות הנדרשות. "זה ישפיע על איכות הצפייה של הקהל, אבל אין ברירה, זה עניין של זויות. לא ציפינו שיהיה דבר כזה", סיכם.
בחברת היכלי הספורט הגיבו: "שוב נתקלנו בהתנהגות אלימה ועבריינית של קומץ אוהדים, שהשתמשו באמצעי לחימה לא בטיחותיים וגרמו לסיכון חיי אדם. מדובר במשחק ראשון שבו הותקנו הרשתות כניסיון. הרשתות הפחיתו משמעותית את הפגיעה בשחקנים במשחק ועצרו חלק ניכר מהאבוקות והחפצים שהושלכו למגרשים. אנו מתחקרים כיצד עברו את הרשת חלק מהאבוקות ונדאג לשפר את המערכת כדי למנוע גם את מעברן. לא יהיה מנוס מלהקטין את המרווחים, גם אם לצערנו הדבר עלול להביא לפגיעה בחווית הצפייה".