כשיואב הופמייסטר עלה ב-2019 לבוגרים של מכבי ת"א, לא בטוח שהוא תיאר לעצמו שבגיל 23 הקריירה שלו תיקח אותו למקום בו הוא נמצא כעת. הקשר הספיק לעבור בלאסק לינץ האוסטרית, הפועל ת"א ומכבי פ"ת לפני שחזר בעונה הקודמת לקדנציה שנייה בעירוני קריית שמונה, שהסתיימה בירידת ליגה. בקיץ, הוא החליט לצאת בפעם השנייה בקריירה שלו לשחק בחו"ל, והפעם מצא את עצמו ביעד לא שגרתי בכלל, קורונה קיילצה מהליגה הפולנית, והפך לשחקן משמעותי.
"מלבד הבדלי מזג האוויר שאין צורך להרחיב עליהם כמובן, החיים בפולין מאוד שקטים ביחס לישראל", מספר הופמייסטר מביתו החדש. "יש תחושה של רוגע, אנשים לא ממהרים לשום מקום, לא בכבישים לא בסופר. בסך הכל הגעתי למדינה מאוד נעימה ואני מרגיש בה מעולה".
3 צפייה בגלריה
שחקן קיילצה יואב הופמייסטר
שחקן קיילצה יואב הופמייסטר
בחר ביעד לא שגרתי. הופמייסטר
(צילום: באדיבות קיילצה)
להופמייסטר תשע הופעות במדי נבחרת ישראל הצעירה, כולל שלוש במסגרת היורו שהיה בקיץ האחרון - בו השיגו הכחולים את הכרטיס לטורניר הכדורגל של המשחקים האולימפיים בפריז. "הייתי שחקן חופשי בקיץ וקיבלתי מספר הצעות גם מליגת העל וגם מחו"ל", הוא מספר על כיצד התגלגל להגיע דווקא לליגה הפולנית, "הגעתי לפולין, לקיילצה, כדי לראות ולהתרשם מהמקום. בשנייה שהגעתי ידעתי שזה המקום שאני רוצה להיות בו, גם מבחינת התנאים שאני מקבל, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת ההרגשה שמאוד מאוד רוצים אותי ונלחמים עליי, ולכן בחרתי להגיע לפה".
על הבדלים בין הליגה הישראלית לזו הפולנית: "לליגת העל יש את החוזקות שלה, אבל פה רמת האינטנסיביות והפיזיות היא מאוד גבוהה. לקח לי זמן בהתחלה להתרגל לקצב, אבל אני שמח שעם עבודה קשה הצלחתי לעשות זאת".
3 צפייה בגלריה
החורף בפולין קיילצה יואב הופמייסטר
החורף בפולין קיילצה יואב הופמייסטר
"מלבד הבדלי מזג האוויר, החיים בפולין שקטים מאוד ביחס לישראל"
(צילום: באדיבות קיילצה)

"פולין היא מדינה שסגורה בתוך עצמה"

"להיות ליגיונר זה לא פשוט בשום תקופה, אבל אין ספק שזה נהיה אתגר גדול יותר אחרי ה-7 באוקובר", הוא מספר כשנשאל על החיים בחו"ל בתקופה זו. "האובדן האישי, הרצון הזה להיות בבית, בישראל, לתמוך ולעזור במה שאפשר, ומנגד החוסר אונים שיש בלהיות רחוק, זה לא פשוט". הוא איבד את חברתו הקרובה רויה מנצורי, שנרצחה במסיבה בנובה, וערך לזכרה מחווה מיוחדת שערך באחד ממשחקי הליגה של קבוצתו בחודש אוקטובר.
לצד זאת, הופמייסטר מתאר את האווירה סביבו כנעימה ומכילה, אולי גם בגלל שמתקפת הטרור שזעזעה את ישראל, לא ממש מעסיקה את המקומיים: "כולם במועדון שאלו לשלומי ולשלום משפחתי, דאגו וניסו לעזור במה שאפשר בשנייה ששמעו על מה שקרה. פולין היא מדינה שמאוד סגורה בתוך עצמה, אני לא מספיק חזק פה בחדשות ובתקשורת אבל לפי מה שאני מרגיש לא התעסקו בזה כל כך מסביב".
3 צפייה בגלריה
שחקן קיילצה יואב הופמייסטר
שחקן קיילצה יואב הופמייסטר
"בשנייה שהגעתי ידעתי שזה המקום שאני רוצה להיות בו"
(צילום: באדיבות קיילצה)
יש אנטישמיות? "אם להיות כן, לא הרגשתי בשום שלב ולא בשום מקום אפילו לא טיפה של אנטישמיות. היו חששות לפני שהגעתי לראשונה, אבל קיבלו אותי פה אנשים מדהימים ומאוד חמים, אני מרגיש פה מאוד אהוב".

לא מתכנן לחזור לישראל

הופמייסטר הוא לא הישראלי הראשון שמשחק בליגה הפולנית. הבולט שבהם היה מאור מליקסון, שכיכב בוויסלה קרקוב. הקריירה של הופמייסטר לא ממש המריאה כששיחק בישראל, אבל בקיילצה הוא כאמור נחשב שחקן מהמניין וזוכה לדקות משחק משמעותיות. כעת, הוא מתכוון למצות את ההזדמנות שהוא מקבל עד תום, ולנסות להתמיד בקריירה שלו מעבר לים.
חולם לחזור לליגת העל? "לא. עכשיו כשאני יכול להסתכל במבט לאחור, אני מרגיש שעשיתי צעד נכון כשבאתי לפה, החלום והשאיפות זה להמשיך להתקדם בחו"ל".