הרחוב הספורטיבי בירושלים מתרגש, כאשר לראשונה מאז שנת 2000 הדרבי חוזר לעיר בירה. הערב (שבת, 20:30) הפועל ירושלים תארח את בית״ר ירושלים במסגרת גביע הטוטו ומלחמת האדום בצהוב שלא התקיימה מזה כשני עשורים תשוב לאצטדיון טדי.
בין המועדונים קיימת יריבות ארוכת שנים לא רק בגלל המאבק על ההגמוניה העירונית, אלא גם בשל הזיהוי הפוליטי המובהק של השתיים. בית״ר כידוע, מזוהה כמועדון בעל אופי שמרני ונוטה ימינה, בעוד הפועל שלא במפתיע, נוטה שמאלה ומדגישה ערכים ליברליים כחלק מרוח המועדון.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
הפועל ירושלים שוב קבוצת ליגת על
(צילום: עוז מועלם)
למרות שמדובר רק בגביע הטוטו, האוהדים משני הצדדים כבר לא יכולים לחכות ומעל 5,000 מהם כבר הבטיחו את מקומם בטדי. נציגים משני מחנות האוהדים אף הגיעו לאימון המסכם של קבוצותיהם וכמיטב המסורת בארץ, ביקשו מהשחקנים "להביא את הדרבי".
"אני אוהד הפועל ירושלים מילדות וזו הפעם הראשונה שאזכה להיות בדרבי", סיפר בהתרגשות אליעד בן ה-28. "זה כמו לחזור אחורה בזמן, לא יכול כבר לחכות למשחק". גם בצד השני התגעגעו למאבק העירוני. "הדרבי הוא מעל הכל", אמר רועי כהן (30) אוהד בית״ר ירושלים שיהיה בטדי מחר. "אבא שלי סיפר לי כל השנים על היריבות בין הקבוצות, ועכשיו אני אזכה לראות את הרגע המרגש הזה. בית״ר חייבת לפתוח את העונה עם ניצחון בדרבי".
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
ברצלונה? הפועל ירושלים! הצהובים-שחורים מחכים לדרבי
(צילום: ראובן שוורץ)
עבור הפועל מדובר בחגיגה כפולה. הדרבי האחרון ששוחק בין הקבוצות התקיים בעונת 1999/2000 והסתיים ב-1:1. באותה עונה הפועל ירושלים ירדה ללאומית ולא שבה לליגה הבכירה עד העונה הנוכחית. בזמן הזה האדומים הספיקו לרדת לליגות הנמוכות, להתפצל לשתי קבוצות, לחזור לקבוצה אחת ולעלות ליגה. העובדה המשחק הראשון שלהם כקבוצת ליגת על הוא דרבי, מהווה סוג של סגירת מעגל עבורם.
זיו אריה, מאמן הפועל ירושלים, ניסה להתמקד דווקא בזווית המקצועית: "גביע הטוטו הוא הזדמנות נהדרת עבורנו להמשיך ולהתכונן לליגה. המטרות שלנו לחודש הקרוב הן לנסות על רטוב שיטות ומערכים שתרגלנו באימונים, להריץ כמה שיותר משחקני הסגל ולצבור ניסיון ברמה ובקצב של ליגת העל. נרצה מאוד לנצח, בוודאי משום שמדובר בדרבי, אבל אנחנו לא שוכחים שמדובר רק בהכנה".
3 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה. "לא שוכחים שמדובר רק בהכנה"
(צילום: אורן אהרוני)
מקס גרצ׳קין שחזר העונה לבית״ר ירושלים אחרי ששיחק בחדרה בעונה שעברה אמר לקראת המפגש: "יש לנו את המשחק נגד הפועל תל אביב שבדרך כלל הוא מעל הכל. הפעם יש דרבי. ההתרגשות קיימת. אנחנו מקווים להתחיל את העונה ברגל ימין. אני מופתע לטובה מכל ההתנהלות מחוץ למגרש ובתוך המגרש".