עם יתרון 2:3 מהמשחק הראשון והנפלא בארץ, מכבי חיפה נערכת למשחק הגומלין מחר (שלישי, 22:00 שעון ישראל) מול הכוכב האדום בלגרד בסרביה, בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות. לקראת המשחק הגורלי כינס המועדון מסיבת עיתונאים. "אנחנו באים מחר לשחק את המשחק שלנו – לשלוט, ללחוץ, להיות מכבי חיפה", אמר ברק בכר. "אנחנו צריכים לדעת להגיב לסיטואציות במגרש. לקחנו סיכונים כשהיינו בפיגור בבית שלנו והצלחנו להפוך את התוצאה. יהיה משחק שקול ונצטרך להביא את כל הניסיון שלנו כדי לעשות את זה".
במועדון מקווים להימנע ממעידה ולהשיג את הכרטיס הנכסף לשלב הבתים במפעל הבכיר בפעם השלישית בתולדותיהם. הדחה תוביל את חיפה אל שלב הבתים בליגה האירופית. למרות החשש שפרנצדי פיירו לא יהיה כשיר, בכר עידכן: "הוא אמור להתאמן ואני לא רואה סיבה שלא ישחק". על עומר אצילי אמר המאמן: "עומר הוא חלק חשוב מהקבוצה. אני לוקח את ההחלטות המקצועיות לפני כל משחק".
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. "תהיה אווירה חמה, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להתמודד עם זה"
(צילום: גיל נחושתן)
בכר אישר שהקבוצה עבדה על פנדלים, לקראת האפשרות שהמשחק יוכרע בבעיטות הכרעה. "אם אתה מגיע לפנדלים יש חשיבות למי שסיים את המשחק", אמר. "כן, עבדנו על פנדלים. תמיד צריך להיות מוכנים".
המאמן ציין כי "התחושות טובות. כיף להיות במעמד הזה, אנחנו משחקים מול קבוצה ביתית מאוד וחזקה מאוד, ואנחנו מגיעים עם ביטחון. האצטדיון לא מלחיץ אותי, יש לנו שחקנים מנוסים. ברור שדיברנו על האצטדיון והקהל, זה לא רגיל, אבל צריכים להיות מוכנים להתמודד עם זה ואין ספק שנעשה את זה. שלא כמו אולימפיאקוס, יהיה פה מספר כפול של אוהדים ואווירה חמה יותר. עברנו כמה משחקים מאז אולימפיאקוס ואנחנו יודעים שאנחנו הולכים למשחק קשה מאוד. צריך לתת הכל, להאמין ולעשות את זה. ברור שיש לחץ, בשתי הקבוצות רוצים את זה. ככל שהזמן יעבור הלחץ יעבור אליהם, והפתיחה בהחלט חשובה".
לא לחינם הזכיר בכר את אולימפיאקוס: העובדה שהירוקים השיגו ניצחון 0:4 ביוון בשלב מוקדם יותר של המוקדמות יכולה לעודד אותם לקראת הביקור בהר הגעש בבלגרד. "אנחנו יודעים שזה אצטדיון ביתי מאוד, אבל גם אולימפיאקוס לא הפסידו בבית להרבה קבוצות לפנינו. אנחנו מוכנים לאתגר ומאוד מאמינים בעצמנו", אמר המאמן.
2 צפייה בגלריה
פיירו חוגג
פיירו חוגג
פיירו חוגג במשחק בחיפה. צפוי לשחק
(צילום: אלעד גרשגורן)
קפטן מכבי חיפה, נטע לביא, אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אין ספק שיש התרגשות גדולה. זה משחק עם משמעות ענקית לכל שחקן, למועדון ולקהל. הרבה קבוצות הגיעו למעמד הזה אבל לא עלו. אנחנו מקווים שהלחץ והרגש ירדו, ונבוא מוכנים. אנחנו מקווים לעשות את זה. אני כקפטן מנסה להכין את עצמי בצורה הכי טובה, וגם לתמוך ולעזור לכל השחקנים, וחושב שאני עושה את זה בצורה טובה".
"ניתחנו את המשחק הקודם ועברנו על דברים טובים יותר ופחות", סיפר לביא. "לפעמים נגמר לך האוויר, ואנחנו לוקחים סיכונים. לצערי ספגנו פעמיים בבית. אנחנו קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה. הקבוצה במצב טוב מבחינה טקטית, גם שחקני הספסל, וזה עוזר לנו להיראות טוב יותר".
הירוקים נחתו אמש בבלגרד והתמקמו במלון במרכז העיר. הקבוצה יצאה בליווי חברת אבטחה, ואוהדיה יוכלו להגיע לאצטדיון מחר רק בליווי משטרתי ולא בכוחות עצמם, מחשש להתלקחות בין מחנות האוהדים. הרכבת האווירית של אוהדי חיפה למשחק נמשכת גם היום, וכ-3,000 אוהדים נלהבים צפויים לתמוך באלופת המדינה מחר.
פרנצדי פיירו, שנפצע במשחק הראשון מול הסרבים וסבל מהתכווצות שרירים, צפוי כאמור לשחק. עלי מוחמד ונטע לביא ימשיכו בחוליית הקישור, בעוד צ'ארון שרי ודולב חזיזה, שהצטיין במשחק הראשון, יפתחו בקישור ההתקפי.
הצוות המנטלי של הירוקים עבד לא מעט עם השחקנים לקראת המשחק הקרוב. עצם העובדה שמדברים לא מעט על "הר געש" של אוהדי הכוכב האדום ומגרש ביתי מהבולטים באירופה מלחיץ לא מעט את המחנה הירוק. הצוות המנטלי ביקש מהשחקנים להתעלם מרעשי הרקע ולהתרכז אך ורק במשחק עצמו. בחיפה מבינים כי אם יצליחו להמם את הכוכב האדום עם שער מהיר, הלחץ על הסרבים יהיה אדיר ויהיה מדובר בצעד משמעותי לעבר שלב הבתים באלופות.