על רקע הדיווחי כי עסקת העברתו של דניאל פרץ לבאיירן מינכן כבר נסגרה, ברחבי אירופה, ובגרמניה בפרט, תוהים על קנקנו של השוער הישראלי שמגיע לאחד המועדונים המפוארים בעולם. בין השאר, ראש המחלקה להכשרת סקאוטים באופ"א, לסלי ריד, ניתח את האפשרות של פרץ להצליח במדי האלופה הגרמנית.
"דניאל פרץ הוא שוער מודרני", אמר ריד בן ה-70, שמשמש גם כיועצו של הכוכב ההוליוודי והבעלים של רקסהאם, ראיין ריינולדס. "הוא יכול להתאים בצורה מצוינת לבאיירן מינכן. חלק מהחוזקות שלו הן יכולת המסירה שלו, יש לו משחק רגל טוב מאוד". לצד זאת, ריד גם הסביר איפה לדעתו פרץ צריך להשתפר: "הוא צריך לעבור תהליך ולשחק ברמות הגבוהות ביותר כדי להשתפר. הוא יצטרך לשפר את יכולת קבלת ההחלטות ואת ההבנה הטקטית שלו".
1 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
דניאל פרץ
(צילום: עוז מועלם)
כאמור, בתקשורת הגרמנית ממשיכים לנסות להבין מיהו דניאל פרץ. מארי שולטה-בוקום כתבה בפורבס: "השוער שמגיע ממכבי ת"א אוהב לעצור פנדלים, והוא אחד הכדורגלנים שניצלו בצורה המיטבית את אליפות אירופה לנבחרות צעירות כדי לבלוט ולתפוס את מבטיהם של הסקאוטים השונים".
בגרמניה שמים דגש רב על הדברים שאמר כדורגלן העבר לותר מתיאוס, שכיכב בנבחרת גרמניה וגם בבאיירן מינכן, ואף אימן במשך שנתיים במכבי נתניה (2007/8 ו-2008/9). הוא אמנם לא התייחס ישירות לדניאל פרץ, אך התייחס להצלחה של הנבחרות הצעירות של ישראל בקיץ האחרון.
"זה מאוד נחמד כשמדינה קטנה כמו ישראל רושמת הצלחה גדולה כזו בגילאים הצעירים", אמר מתיאוס, "גם באליפות העולם לנוער וגם באליפות אירופה עד גיל 21. הנבחרות הלכו רחוק, משכו המון תשומת לב - זה סימן נהדר".
מתיאוס השווה בין הכדורגל הישראלי לזה הגאורגי: "שתי מדינות עם מספר אוכלוסיה לא גדול, אך רשמו הצלחה לאומית בגילאים הצעירים. זה מאוד נחמד לראות נבחרות כאלה מגיעות רחוק בטורנירים בינלאומיים ומשחקות טוב. בזכות ההופעות הנהדרות שלהן, שתיהן מושכות הרבה יותר תשומת לב וזה מקפיץ את המניות של הכישרונות הצעירים שלהן ברחבי אירופה".