משפחתו של מאמן הכדורגל הישראלי-אוקראיני, דימה פיאלקה, שנהרג בתחילת החודש כחייל בצבא אוקראינה במלחמה נגד רוסיה, מקווה לגייס כ-30 אלף שקלים לצורך הבאת גופתו לקבורה בבאר-שבע.
מאז פרסום הכתבה ב-ynet, החל משרד החוץ לרכז את הנושא הבאת גופתו ארצה מאיזור הלחימה שנמצא בשליטה רוסית. הרוסים הביעו את הסכמתם למסירת הגופה לידי גורמים ישראלים. אשתו שמתגוררת באוקראינה הביעה את הסכמתה לכך שהוא יקבר בבאר-שבע ולא באוקראינה. כעת המכשול היחיד לכך הוא סכום הטסתו ארצה שעומד על כ-30 אלף שקל. לצורך כך פתחה משפחתו בארץ חשבון בנק מיוחד והם מקווים לגייס במהרה את הסכום ולהביא את פיאלקה למנוחות.
2 צפייה בגלריה
דימה פיאלקה ואיגור ירקייב
דימה פיאלקה ואיגור ירקייב
דימה פיאלקה עם חברו איגור ירקייב
(צילום: פרטי)
2 צפייה בגלריה
דימה פיאלקה
דימה פיאלקה
דימה פיאלקה
(צילום: פרטי)
אלינה זיינולין, בת דודו של פיאלקה, מספרת: "מאז פרסום מותו פנו אלינו המון חברים של דימה. משרד החוץ התגייס לעניין וגם עיריית באר שבע הציעו לסייע. לנו כמשפחה לצערי אין אפשרות לגייס את הכסף הזה ולכן אנחנו פונים לציבור שיעזרו לנו לתת לדימה את הכבוד האחרון שמגיע לו. כל שקל יכול לעזור לנו".
פיאלקה (39) אימן במשך מספר שנים במחלקת הנוער של מכבי באר שבע ובין חניכיו היה גם אור דדיה, מגן הפועל באר-שבע. לפני מספר שנים הוא עזב את הארץ לטפל בסבתו באוקראינה ונשאר לגור שם לאחר שהתחתן. הוא עבד בקבוצת הכדורגל של לבוב ולאחרונה אמור היה לסיים קורס פרו, אך אז התחילה המלחמה והוא התגייס לצבא האוקראיני.
תרומות לצורך הבאתו למנוחות בישראל ניתן להעביר לבנק הפועלים, סניף 770, מספר חשבון: 134574.