האופטימיות ניכרה על שחקני נבחרת ישראל בירידה מהמגרש "הביתי" בהונגריה אחרי ה-1:1 הדרמטי הערב (רביעי) נגד שווייץ. אומנם הכחולים-לבנים כבר לא תלויים בעצמם בכל הנוגע להשגת הכרטיס ליורו 2024, אך היכולת הנהדרת במחצית השנייה, ושער השוויון של שון וייסמן בדקה ה-88 החדירו אמונה שהחלום להעפיל לטורניר שייערך בקיץ הבא בגרמניה עדיין בהישג יד.
המאמן הלאומי, אלון חזן, אמר בסיום: "יש לנו צעירים מוכשרים והמחצית השנייה הייתה אחת הטובות שהיו לנו. הם שלטו לגמרי במחצית השנייה ויכלו לעשות גם 0:2. אמרתי לשחקנים בהפסקה שאני רוצה לראות את המחוייבות שלהם וזה מה שהם עשו, כך שאני מרוצה".
3 צפייה בגלריה
חזן
חזן
יש סיבות לאופטימיות. חזן נגד שווייץ
(צילום: עוז מועלם)
על ההגנה: "שון גולדברג עשה עבודה מצוינת וגם רז שלמה. שלושת הצעירים היו נהדרים, ממושמעים. אני מאוד מרוצה מההתנהלות שלהם". על הפנדל שלא נשרק לטובת הנבחרת: "אני לא יכול להגיב על דבר כזה, יש שופט והוא לא ראה את מה שכולנו ראינו. לפחות הוא לא פסל את השער של וייסמן. נבוא נגד רומניה ונקווה להראות את אותה יכולת כדי לנצח".
על היכולת היום לעומת זו שהוצגה בהפסד לקוסובו ביום ראשון: "אי אפשר להשוות את המשחק הזה לזה שהיה בראשון. אני לא אוהב להשתמש בתירוצים, אבל לא היו לנו את הכלים להתאים את עצמנו לתנאי הדשא שם (בקוסובו). היום הצלחנו לפתח משחק".
ערן זהבי: "פספסנו ניצחון, למרות שבמחצית הראשונה זה יכול היה להיות קצת יותר גרוע ממה שהיה. במחצית השנייה יצאנו קדימה, לחצנו ואני חושב שזה נתן לנו דחיפה משמעותית לקראת המשחק נגד רומניה. אני גאה בנבחרת על איך שנראינו היום. אני מקווה שבשבת זה ייראה כמו שכולנו רוצים. אני רוצה להודות לכל הקהל שהגיע, הם עשו לנו טוב על הלב - מקווה שנשמח אותם בשבת".
כובש שער השוויון, שון וייסמן: "אומנם לא ניצחנו, אבל הגול הזה ריגש אותי על רקע המצב, הנרצחים והחטופים. לפני הכדורגל אנחנו בני אדם, ואני חושב שהיום עם ישראל קצת גאה בנו. אני רוצה להודות לכל האוהדים שהגיעו היום אחרי שהם קברו את היקרים להם - אני לא יודע מאיפה יש להם את האנרגיות". על תנועת השקט שסימן: "זה כוון לכל העולם, שלא סופר אותנו. היו שם גם אמוציות בגלל שכבשתי".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל שון גולדברג עם אוסקר גלוך, אלון חזן
שחקן נבחרת ישראל שון גולדברג עם אוסקר גלוך, אלון חזן
מרוצה מהתפקוד של ההגנה. חזן עם שון גולדברג
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל שון וייסמן חוגג נגד שווייץ מוקדמות יורו 2024
שחקן נבחרת ישראל שון וייסמן חוגג נגד שווייץ מוקדמות יורו 2024
"זה כוון לכל העולם, שלא סופר אותנו". וייסמן מסמן שקט אחרי השער שכבש
(צילום: עוז מועלם)
על התפקוד שלו בנבחרת: "אני תמיד מרגיש שאני יכול לתרום, וכל מה שיבקשו ממני אני אעשה. זה מבאס שפחות שיחקתי, אבל הקדוש ברוך הוא רואה הכל, והנה נכנסתי וכבשתי. אני חושב שהיינו טוב יותר מהם, וחבל שלא ניצחנו אבל ביום שבת זה משחק חדש". על החיילים שנלחמים בעזה: "אני מברך אותם ומתפלל שישמרו על עצמם בשיפא ובכל המקומות הגרועים האלה".
דור תורג'מן: "שיחקנו מצוין, זה מבאס שלא הצלחנו לתרגם את זה לניצחון. שיחקנו בשביל המדינה, אני מקווה שהצלחנו לתת נחת כמה שאפשר. אני חושב שהראיתי היום את היכולות שלי, אני שמח שהצלחתי לתרום. בהתחלה הייתה לי טיפה התרגשות, לעלות מול שחקנים כאלה שעד היום ראיתי רק בטלוויזיה, אני שמח שאחר כך נפתחתי. אני רוצה להודות לילדים ולמשפחות שבאו, אני מקווה שהצלחנו להעלות להם קצת חיוך על הפנים, נקווה לשמח אותם נגד רומניה".
לפני המשחק ביצעו השחקנים מחווה מרגשת ל-239 החטופים המוחזקים ברצועת עזה בידי חמאס, כאשר עלו ללא ליווי ילדים כמקובל, אך עשו תנועה כאילו מחזיקים ידיים - זאת כדי להזכיר את אותם אזרחים שנמצאים בשבי. אלפי ישראלים שפונו מישובי העוטף נכחו ביציעים, ובדקה השביעית (כדי לציין את ה-7 באוקטובר) הניפו את תמונות החטופים וצעקו "השיבו אותם הביתה".