באופוזיציה בהתאחדות לכדורגל חגגו את החלטת בית הדין העליון לקבל את עתירתם ולמנוע מההנהלה לקבל החלטות בישיבה שמתוכננת להיום (ראשון). "מתברר שאי אפשר לעשות בהתאחדות מחטף כפי שניסו", אמרו בסיעת באר-שבע של אלונה ברקת, שמתנגדת למהלכיו של היו"ר שינו זוארץ, שנבחר בתמיכת הקבוצות הגדולות.
הטענה המרכזית של האופוזיציה היא שלמרות שיש ברשותה 11 חברים מבין 29 חברי ההנהלה, היא מקופחת בכל הנוגע למינוי משקיפים מטעמה בישיבות הנהלה ובמינוי חברי ועדות בהתאחדות. טענה נוספת קשורה לייעוץ המשפטי: לטענת האופוזיציה, מי שהשיב לאחרונה לפניותיה המשפטיות הוא משרד עורכי דין שלא נבחר על ידי ההנהלה או אושר על ידה, ובהתאחדות משלמים לו שכר במקביל לזה של היועץ המשפטי עמית פינס, שנשאר בתפקידו.
1 צפייה בגלריה
משרדי ההתאחדות לכדורגל
משרדי ההתאחדות לכדורגל
משרדי ההתאחדות לכדורגל
(צילום: עוז מועלם)
הסיעה של זוארץ טענה כי חלק מהנושאים דורשים אישור דחוף ביותר על מנת להיערך לעונה הבאה וכי הרעיונות הללו כבר עלו בקדנציה שעברה. עם זאת, סטרשנוב קבע שהאופוזיציה צריכה לקבל את החומר ולכן יש איסור על ההנהלה לקבל החלטות כרגע.
"נקבעה ישיבת הנהלה שתוכנה נשלח רק חמישה ימים לפני כן, עם סדר יום לרבות שינויי תקנון מהותיים ומרחיקי לכת בנושאים רבים, כמו כדורגל הנשים, הליגות לנוער וליגות נמוכות", הסביר סטשרנוב בהחלטתו. "הצדק והדין הוא למתן צו מניעה. פרק הזמן הקצר מצומצם באופן קיצוני. לא ראיתי דחיפות בכינוס ההנהלה, אין מדובר בפיקוח נפש המחייב סטייה מכללי מינהל תקין והגנה על זכויות המיעוט".