לאחר חמישה משחקים בשלב הבתים של הקונפרנס-ליג, הפועל באר-שבע עדיין לא ניצחון במפעל, אך אתמול (חמישי), לאחר ה-2:2 בוולנסיה נגד ויאריאל, סוף-סוף נראו הרבה חיוכים על פניהם של אנשי הקבוצה. מול הספרדים, שעלו בהרכב עם מרבית הכוכבים שלהם, באר-שבע רשמה תוצאת תיקו מרשימה, בעיקר מעצם העובדה שהצליחה לחזור מפיגור בשלב מאוחר של המשחק.
מעבר ל-166 אלף יורו שנכנסו לקופת המועדון, בשל העובדה שהמשחק המקביל בבית בין לך פוזנן לאוסטריה וינה הסתיים ב-1:1, לבאר-שבע יש עדיין סיכוי סביר לסיים את שלב הבתים במקום השני בבית. במקרה שכזה היא תעפיל לשלב הפלייאוף שם תפגוש קבוצה שתנשור מהליגה האירופית. כרגע פלזן במקום השני ולה נקודה יותר מלבאר שבע השנייה. במחזור האחרון, ביום חמישי הקרוב, תפגוש באר-שבע את האחרונה בבית, אוסטריה וינה, שאיבדה סיכוי להעפיל, כשפוזנן תארח את ויאריאל, שהבטיחה את המקום הראשון.
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע הלדר לופס עם מאמן ויאריאל קיקה סטיין
שחקן הפועל באר-שבע הלדר לופס עם מאמן ויאריאל קיקה סטיין
הלדר לופס וקיקה סטיין נפרדים כידידים
(צילום: דניאל כהן)
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל מול שחקן ויאריאל מאנו טריגרוס
שחקן הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל מול שחקן ויאריאל מאנו טריגרוס
יחזקאל עוקף את טריגרוס. "כל עוד יש סיכוי, אנחנו כאן כדי להילחם"
(צילום: דניאל כהן)
יותר ממילה טובה מגיע לאוהדי באר-שבע. כ-1,200 מהם עשו את כל הדרך לספרד ועודדו כמעט ללא הפסקה, כשקצת יותר מ-4,000 האוהדים המקומיים כלל לא הורגשו. משטרת ולנסיה החליטה לא לאפשר לאוהדי באר-שבע להכניס תופים ליציע מה שיצר מירמור, אך הם התנהגו למופת ולא נרשמו תקריות מיוחדות. מאמנה של ויאריאל, קיקה סטיין, החמיא לאווירה שיצרו אוהדי באר-שבע, אך ניכר שהוא מאוכזב מהתוצאה הלא טובה שהשיג מבחינתו במשחק הבכורה שלו על הקווים. מה שמהווה איבוד נקודות ראשון של "הצוללת הצהובה" במפעל. סטיין מצא את האשמה בסגנון אגרסיבי מדי של שחקני באר-שבע וחזר על כך כמה פעמים כשאמר: "השחקנים של באר-שיחקו יותר מדי חזק בהגנה". עומרי גלזר, שוערה של באר-שבע, התייחס לכך בעצמו עוד לפני דברי הביקורת של מאמן היריבה. "היה משחק אינטנסיבי נגד קבוצה בטופ העולמי ופייבוריטית לזכות במפעל, לכן זאת תוצאה טובה. חלום של כל שחקן לשחק משחקים כאלה. שיחקנו חזק ואגרסיבי, אבל לא מלוכלך", הסביר גלזר.
בסיום המשחק ביקש גלזר להחליף חולצה עם פפה ריינה, שוער ויאריאל הוותיק ואקס ליברפול, אך התבשר שאיתי שכטר הקדים אותו. בסופו של דבר שכטר העניק את החולצה לגלזר, שמצידו קיבל מריינה חולצת משחק נוספת, והביא אותה לשכטר.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע בספרד מול ויאריאל
אוהדי הפועל באר-שבע בספרד מול ויאריאל
קיבלו מחמות מכל עבר. אוהדי באר-שבע
(צילום: דניאל כהן)
המשחק הטוב של גלזר הזכיר, לפחות טיפה, הופעה הרואית של שוער ישראלי אחר באצטדיון מאותה העיר. מדובר כמובן בניר דוידוביץ'. בנובמבר 2003, אז הציג יכולת אדירה ב-0:0 של מכבי חיפה נגד ולנסיה וזכה לכינוי "התמנון". גלזר: "גדלתי על התצוגה של ניר בוולנסיה. אני שמח שעשיתי משחק טוב ועזרתי לקבוצה. אני חייב להחמיא לאוהדים שלנו שבתחושה נראה שהם היו יותר מאוהדי ויאריאל כאן. בסופו של דבר, אנחנו מגיעים למחזור האחרון בשלב הבתים עם הפסד אחד בלבד, אז זה קמפיין טוב. אני מקווה שגם נסיים אותו בצורה הכי טובה שאפשר, עם ניצחון על אוסטריה וינה. זה לא תלוי בנו אם נעלה, אבל קודם כל נצטרך לעשות הכל כדי לנצח".

"כילד אתה חולם על הרגעים האלה"

מלבד גלזר, שהצטיין במחצית הראשונה, גיבור נוסף היה שגיב יחזקאל, שכבש את שער השוויון במבצע אישי מרשים. כל זאת מעמדת המגן הימני, אליה עבר מההתקפה לפני כשבועיים לאחר פציעתו של אור דדיה ובגלל החיסורים הרבים בסגל. יחזקאל אמר בסיום: "זה שער טוב ויפה שעזר לקבוצה להישאר בחיים במפעל. כל עוד יש סיכוי, אנחנו כאן להילחם ולתת את הכל. אני שמח שעזרתי לקבוצה. כילד אתה חולם על הרגעים האלה מול יריבות כאלו. האמת שאני עדיין לא מעכל את זה". למרות ההצלחה היחסית בתפקיד המגן הימני, יחזקאל מבחינתו שואף לחזור בעתיד לעמדה הטבעית שלו בחלק הקדמי: "שגיב יחזקאל הוא שחקן התקפה. כרגע הפועל באר-שבע צריכה אותו כמגן, אז אני משחק כמגן. הכל בסדר". על הטענה שההסבה למגן, החייתה אותו מחדש כשחקן רוטציה לגיטימי, לאחר שנדחק לקצה הספסל כשחקן התקפה, ענה: "אני עדיין בחיים. תמיד הייתי בחיים. אני כאן כדי לעזור לקבוצה.
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל
שחקן הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל
"אני עדיין בחיים. תמיד הייתי בחיים". יחזקאל
(צילום: דניאל כהן)
לאחר השער, נפצע יחזקאל והוחלף אך בסיום הוא הרגיע וסיפר שמדובר בהתכווצות בלבד ושהוא יהיה כשיר למשחק הליגה הקרוב נגד מכבי ת"א ביום שני. מי שהחליף אותו וערך הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת הוא רועי ממן, קשר וקפטן קבוצת הנוער. אליניב ברדה אמר בסיום שעתידו של ממן בקבוצה הבוגרת תלוי רק בו ובמידת ההשקעה וההתמדה שלו. ממן הוא שחקן הנוער הראשון העונה שמשותף בבוגרים של הפועל באר-שבע. גם המגן השמאלי, הלדר לופס, שהיה מעורב בכיבוש השער הראשון כשכדור רוחב שלו הוביל לנגיעת יד ופנדל, התלונן על פציעה בסיום. במקרה שלו מדובר בסיבוב הקרסול וגם הוא טען שמדובר בפציעה קלה שלא תגרום להיעדרותו.