אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לכר הדשא לאחר גמר הגביע
ההכרעה נדחתה: בית"ר ירושלים ומכבי נתניה עמדו היום (רביעי) לדין בפני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בעקבות אירועי גמר גביע המדינה לפני קצת יותר משבוע. כזכור, בתום המשחק בו זכתה החבורה של יוסי אבוקסיס בתואר בזכות ניצחון 0:3 על מכבי נתניה, פרצו האוהדים הירושלמים לכר הדשא, ולא איפשרו את קיומו של טקס הנפת הגביע. התובע עו"ד ניר רשף, דורש להפחית למחזיקת הגביע שלוש נקודות בעונה הבאה.
הביזיון בגמר הגביע
נתניה עמדה לדין בעקבות שימוש אוהדיה באמצעים פירו טכניים, ובמקרה שלה התובע דורש עונש רדיוס והפחתת שתי נקודות על תנאי. לאחר שהצדדים הציגו את טענותיהם החליטו הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין לדחות את ההכרעה ליום ראשון הקרוב, כדי לאפשר לצדדים להציג חומרים נוספים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר לאחר הפריצה לתחומי המגרש בגמר הגביע
(צילום: עוז מועלם)
‏שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר בנושא: הדיון שהתקיים היום בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בעניין בית״ר ירושלים חייב להיגמר בצורה עניינית וברוח הספורט. ‏אסור לפגוע בזכייה הספורטיבית של בית״ר בגביע המדינה, אחרת לא יהיה שום ערך לניצחון על המגרש".
כזכור, לאחר הפריצה לתחומי המגרש, אוהדי בית"ר ירושלים גנבו מדליות המיועדות לשתי הקבוצות, שרפו את הרשתות של השערים וגרמו לפינויו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, שעזב את האצטדיון בחסות כוחות האבטחה לאור מצב העניינים. כוחות האבטחה והשיטור לא הצליחו להשתלט על האוהדים, והתקוות של השחקנים להניף את הגביע נגוזו נוכח המצב.
הכאוס היה בשיאו, כאשר בהתאחדות לכדורגל פנו לשחקני בית"ר ירושלים כדי שירגיעו את הקהל. בשלב מסוים הוחלט לכבות את האורות באצטדיון ולקפל את הבמה עליה היו אמורים שחקני הזוכה להניף את הגביע.
תקנון ההתאחדות לכדורגל קובע כי במקרה של הרשעה בסעיף של "התפרצות קהל רב של אוהדים לשדה המשחק". "יישלל מבית"ר תואר מחזיקת הגביע שבו זכתה, וכל הזכויות הספורטיביות והכלכליות הנובעות מהשתתפותה בגמר (למעט הכנסות ממכירת כרטיסים) והגביע יוענק לקבוצה שהתמודדה מולה", כלומר לנתניה. בבית"ר התכוננו לכך מראש, ועוד ביום שלאחר המשחק דווח כי הקבוצה תטען שפריצת האלפים למגרש לא אירעה "בסמוך לסיום המשחק", אלא זמן רב יחסית אחריו, במהלך טקס הנפת הגביע (45 דקות אחרי השריקה). לפני כן פרצו גם כן אוהדים למגרש, אבל מעטים יחסית, ובית"ר תטען שאין מדובר ב"קהל רב".
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר
שחקני בית"ר
בסופו של דבר, הניפו את הגביע. שחקני בית"ר ירושלים בבית הנשיא
(צילום: שלו שלום)
ביום לאחר התקרית המבישה, בית"ר ירושלים הוזמנה לבית הנשיא, שם הוענק לקפטן אופיר קריאף הגביע, בתום נאומים מטעם הנשיא הרצוג, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, ובעלי הקבוצה ברק אברמוב. לאחר מכן המשיכו השחקנים לחגיגות הזכייה בגן סאקר, שגם הן לא עברו חלק, כאשר מספר עימותים נרשמו בין אוהדים למשטרה, מה שכמעט גרם לפיצוץ האירוע.
פורסם לראשונה: 16:12, 31.05.23