עיריית ת"א מחקה גרפיטי שנועד להנציח את אחד מאוהדיה של הפועל ת"א, יובל גבאי, שנפל בשבת ה-7 באוקטובר בעת מילוי תפקידו. גבאי (35), שנסע למילואים בשומרון בזמן שמשפחתו בקיבוץ רעים נאבקה על חייה, היה פוקד באופן קבוע את משחקי הקבוצה בבלומפילד.
מדובר בגרפיטי אחד מתוך כמה נוספים שציירו אוהדי הפועל ת"א ברחבי העיר, גם לזכר האוהדים עידו רז, עומר חרמש, איתי רון, אפיק רוזנטל ותמיר ברק, שנפלו ונרצחו במתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה.
2 צפייה בגלריה
הגרפיטי שהכינו האוהדים לזכרו של יובל גבאי ז"ל
הגרפיטי שהכינו האוהדים לזכרו של יובל גבאי ז"ל
הגרפיטי שהכינו האוהדים לזכרו של יובל גבאי ז"ל
(צילום: פרטי)
2 צפייה בגלריה
מחיקת הגרפיטי
מחיקת הגרפיטי
הגרפיטי לאחר שנמחק על ידי עובדי העירייה
(צילום: פרטי)
"אח שלי, יובל, גיבור ישראל", כתב אחיו בחשבון האינסטגרם שלו בעקבות הסרת הגרפיטי בדרום העיר, "גויס למילואים כדי לשמור על כל אחד ואחד מעם ישראל. עשו לו מחווה, גרפיטי עם השם שלו, בפלורנטין, רחוב שמלא בגרפיטי, והתרגשנו".
"זאת מחווה פשוטה שגרמה לנו לקצת דמעות של שמחה. היום נודע לנו שעיריית ת"א מחקה את הגרפיטי, לא ברור למה. אנשים עמלו קשה בשביל לעשות אותו, כדי לכבד את הזיכרון שלו. וזה מה שאתם עושים? איפה האנושיות? תתביישו לכם!".
מעיריית ת"א נמסר בתגובה: "אנו כואבים את כאבה של משפחת גבאי, ואת כאבן של אלפי המשפחות אשר איבדו את היקרים והיקרות להן מכל. מחיקת כתובת הגרפיטי בוצעה בשגגה ואנחנו מצרים על כך, ולכן נאפשר לחדש אותה. בזמן הקרוב נתקשר את מדיניות העירייה בנושא. חשוב לציין: בעיר תל אביב-יפו יש נהלי הנצחה מסודרים, וכל בני ובנות העיר שנפלו במלחמות ישראל מונצחים בגן הבנים בפארק הירקון".