העיסוק באלימות בספורט בתקופה האחרונה לא פוסק. לאחר אירועי הדרבי התל-אביבי בשבוע שעבר, ולאחר מכן ביטול המשחק בין מכבי ת"א והפועל ת"א בחצי גמר גביע ווינר בכדורסל, אתמול (שבת) בלילה הותקפו בצורה חמורה מספר אוהדי הפועל פ"ת בתום משחקה של הקבוצה מול מכבי ת"א בבלומפילד (0:2 לצהובים). שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שוב נדרש להגיב לאירועים וממשרדו פורסמה היום תגובה רשמית.
"הזדעזעתי לשמוע על התקיפה החמורה של האוהדים אתמול, שפונו לבית החולים", נכתב בהודעה מטעמו של שר הספורט זוהר. "לא מתקבל על הדעת שאוהדים יותקפו באכזריות על ידי אוהדים אחרים באלות ובבקבוקי זכוכית. אוודא עם רשויות אכיפת החוק שנגיע לתוקפים ונמצא את הדין עימם. כולנו, ללא יוצא מהכלל, מחוייבים לעצור את מגיפת האלימות בספורט".
1 צפייה בגלריה
שר התרבות והספורט מיקי זוהר
שר התרבות והספורט מיקי זוהר
"נגיע לתוקפים". מיקי זוהר
(צילום: דנה קופל)
על פי עדות אוהדים שנכחו במקום, האירוע התרחש בזמן ההמתנה להסעה וכמה מתוכם "הוכו במקלות ובקבוקים על ידי אנשים שהזדהו כאוהדי מכבי ת"א". תיעוד של האירוע האלים הופץ ברשתות החברתיות עם סיום המשחק ובו נראה אוהד הקבוצה האורחת כשעליו סימני אלימות קשים.
אחד מאותם אוהדים נזקק לטיפול רפואי בעקבות התקיפה. "אנו קוראים לרשויות החוק לחקור את האירוע ולמצות את הדין עם הפורעים האלימים", נמסר מהנהלת הפועל פ"ת. יש לציין כי גם בשבוע שעבר נזקק אוהד הקבוצה לטיפול לאחר שהותקף על ידי אוהד הפועל באר-שבע, במשחק הביתי של הקבוצה במושבה.
במהלך אותו משחק בין מכבי ת"א להפועל פ"ת אוהדי המארחת הניפו שלטים בגנותו של זוהר, על רקע המאבק של האוהדים ביחס שהם מקבלים מהמשטרה ומקבלי ההחלטות בכדורגל ובספורט הישראלי בכלל.