בהתאחדות לכדורגל ממשיכים לעסוק בעיצוב דמותה של נבחרת ישראל לאחר התבוסה 4:1 לאיסלנד שקבעה סופית כי הכחולים-לבנים לא יהיו ביורו 2024. בין השאר נשקל עתידו של המנהל המקצועי יוסי בניון ועלו שמות של מועמדים פוטנציאליים להחליף את אלון חזן כמאמן.
ברק בכר, שזכה בשש אליפויות בישראל, הוא כמובן המועמד המועדף, אך על פי מקורביו נראה כי המאמן בן ה-44, שפוטר העונה מהכוכב האדום בלגרד, יעדיף כרגע לא לקחת את התפקיד. בכר מודע לקושי הגדול בקמפיין הקרוב ולסיכוי הקלוש לעלות למונדיאל 2026 דרך שלב המוקדמות, שממנו רק נבחרת אחת מכל בית מעפילה אוטומטית. גם הקמפיין בליגת האומות נראה אבוד (ישראל הוגרלה עם צרפת, איטליה ובלגיה), כך שגם אם בכר יקבל חוזה לארבע שנים ההתחלה צפויה להיות כואבת.
2 צפייה בגלריה
הכוכב האדום מנצ'סטר סיטי ברק בכר
הכוכב האדום מנצ'סטר סיטי ברק בכר
מעדיף לאמן קבוצה בעונה הבאה. ברק בכר
(צילום: PEDJA MILOSAVLJEVIC/AFP)
הנטייה של בכר היא למצוא לעצמו קבוצה לקראת העונה הבאה, כשהוא בעיקר ממתין להחלטה של רובי קין במכבי ת"א. בשלב הזה אין לבכר הצעה רשמית מאף קבוצה. כך או כך, לאור פערי הגישות ביניהם, די ברור שבכר ויוסי בניון לא יעבדו יחד בנבחרת.
עוד בגזרת בכר: מורן מאירי, סגן יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שמשמש במקביל כיועץ המשפטי של מכבי ת"א, היה זה שטיפל בחוזהו של המאמן מול הכוכב האדום בחודשים האחרונים. מאירי הוא גם אחד הגורמים הבכירים בוועדה המקצועית של ההתאחדות, שבין היתר תקבע את זהות המאמן הלאומי הבא ואת עתידו של בניון. לאור העובדה שמאירי היה מעורב בענייניו של בכר לצד תפקידו בהתאחדות ייתכן שהוא לא יהיה מעורב בכל מה שקשור למאמן כדי שלא יהיה בניגוד עניינים.

עתידו של בניון

לאחר התבוסה 4:1 לאיסלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ החליט להישאר עם הנבחרת במלון בבודפשט. זוארץ עקב מקרוב במהלך סוף השבוע אחר התנהלות הנבחרת והדף בקשות של מספר גורמים לבצע מהלכים חפוזים. מבחינתו, ההחלטה לגבי עתיד הצוות המקצועי תתקבל רק לאחר התכנסות הוועדה המקצועית, אליה יזומנו בניון ואולי גם חזן.
2 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
ההחלטה לגביו תתקבל לאחר התכנסות הוועדה של ההתאחדות. יוסי בניון
(צילום: עוז מועלם)
בשיחות סגורות אמר זוארץ: "אני בן אדם שקול, נקבל החלטות בצורה מסודרת, יהיה פה הליך ברור". במהלך השהות בבית המלון, בניון לא שוחח לגבי עתידו עם יו"ר ההתאחדות. הוא כינס את שחקניו ואמר להם: "אין טענות לאף אחד מהשחקנים. ברור לי שכולם רצו, אבל לפעמים זה הולך פחות טוב. אני לא רוצה לשמוע האשמות, תכבדו אחד את השני, אני והצוות המקצועי אחראיים פה לפני הכל".
אחרי שזוארץ והוועדה המקצועית יקבלו החלטה בנוגע להמשך דרכו של בניון, תהיה התקדמות בנוגע למאמן הלאומי. בהנחה ובכר אכן לא יגיע גם במקרה ויקבל הצעה, השמות הם רוני לוי, אופיר חיים ורן בן-שמעון, כשלא פוסלים אפשרות של מינוי מאמן זר.