אחרי שלוש אליפויות ברציפות, נראה כי מכבי חיפה הולכת לעבור קיץ לא פשוט בכלל לקראת עונת המשחקים הבאה. העזיבה של המאמן ברק בכר יחד עם רוב אנשי הצוות המקצועי שלו הייתה רק המכה הראשונה. כעת ייתכן כי היא תצטרך לבנות את כל הסגל הישראלי שלה מחדש, וזה לא יהיה פשוט לאור המצב בשוק הישראלי והעובדה שמכסת הזרים שלה מלאה ויש לה מקום רק לזר אחד.
אין ספק שהעזיבה של בכר, שכונה בקבוצה הרמטכ"ל, משמעותית – אבל מצד שני המאמן הרגיש מיצוי. הקבוצה לא הבריקה כמו בעבר וזכתה באליפות השלישית יותר בגלל החולשה של היריבות ופחות בזכות החוזקה שלה, ונראה כי הפרידה הייתה דווקא מהלך מתבקש. המינוי של מחליפו מסאי דגו התקבל בהרמת גבות בכל מקום אפשרי, אף אחד לא האמין שהוא יקבל את התפקיד היוקרתי. עכשיו חובת ההוכחה עליו, ואולי בסופו של דבר יתברר שמדובר בהברקה של המנהל המקצועי, גל אלברמן.
5 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
מסאי דגו. מכבי חיפה בבעיה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
 אצילי ובכר כבר עזבו, גם אבו פאני בדרך
 אצילי ובכר כבר עזבו, גם אבו פאני בדרך
אצילי ובכר כבר עזבו, גם אבו פאני בדרך
(צילום: עוז מועלם)
המכה הקשה הגיעה היום עם עזיבתו של מלך השערים של ליגת העל ושחקן העונה בשנתיים האחרונות, עומר אצילי, שהעברתו לאל-עין סוכמה והוא יעבור לשחק בקבוצה מאיחוד האמירויות. אין בנמצא תחליפים ישראליים, שיוכלו לספק את המספרים של אצילי, שמעורב ב-40 שערים בעונה. אלה מספרים של סופרסטאר, והעזיבה שלו גרמה לאלברמן לחשב מסלול מחדש ולוותר על הבלם דילן בטובינסיקה, אחד השחקנים היציבים בקבוצה, על מנת לפנות מקום לזר בעמדה של אצילי. "אין ספק שהעזיבה של אצילי היא מכה קשה עבורנו אבל יש דברים שלא תלויים בנו , נעשה הכל למצוא מחליף ראוי", אמר גורם במועדון.
אבל זה לא הסוף. הקשר מוחמד אבו פאני מנהל מו"מ מתקדם עם אלופת הונגריה, פרנצווארוש, והעסקה נמצאת על סף סיכום. במכבי חיפה ניסו להשאירו, אבל לא מדובר כאן בעניין של כסף אלא ברצון של השחקן להגשים את החלום האירופי שלו. פרנצווארוש תשחק במוקדמות ליגת האלופות ובניגוד למכבי חיפה היא תהיה מדורגת גם בסיבוב השני של המוקדמות אם תגיע אליו. כזכור, מכבי חיפה איבדה את נטע לביא בינואר, ואבו-פאני הפך לשחקן הבולט בקישור. כעת היא תצטרך לחפש לו מחליף.
5 צפייה בגלריה
גל אלברמן מסעת מכבי חיפה ליגת האלופות
גל אלברמן מסעת מכבי חיפה ליגת האלופות
גל אלברמן. מכבי חיפה תמצא פיתרונות?
(צילום: ראובן כהן)
גם דולב חזיזה מעורר עניין בחו"ל, ואילו דיא סבע יכול לעזוב בכל זמן לאמירויות או לטורקיה אם ימצא קבוצה שתשלם לו את הכסף הגדול שהוא דורש, סבע מחזיק בסעיף שיחרור של 250 אלף דולר בלבד. חלום הבלהות הכי גדול של מכבי חיפה הוא עזיבה של אבו פאני, חזיזה וסבע מה שייצור בור גדול בהתקפה ובקישור. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, אבו פאני יעזוב. כך שחלום הבלהות הזה עשוי להתממש.
גם השוער ג'וש כהן עשוי לעזוב. לשוער המצטיין אין חוזה לעונה הבאה והוא מתלבט מאוד אם להישאר לעונה נוספת. הוא הגיע למכבי חיפה ב-2019/20 והיה חלק משמעותי בשלוש הזכיות באליפות וההעפלה לליגת האלופות. הוא נבחר לשחקן העונה ב-2020/21. היצע השוערים הישראלים בשוק נמוך בלשון המעטה.
5 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מכבי חיפה דולב חזיזה
מכבי נתניה מכבי חיפה דולב חזיזה
דולב חזיזה. מעורר עניין בחו"ל
(צילום: עוז מועלם)

מחפשים מציאות במשרד הפנים

הסגל הירוק דולל באופן משמעותי עם עזיבתם של בן שהר, ניקיטה רוקאביצה, ינון אליהו ורועי משפתי, והרכש היחיד עד כה הוא החלוץ היהודי-גרמני אריק שוראנוב, שמגיע על תקן של ישראלי.
הבעיה הגדולה היא שלקבוצה יש מקום לזר חדש אחד בלבד, שיצטרף לפרנצדי פיירו, צ'ארון שרי, דניאל סונדרגן, פייר קורנו ועבדולאי סק. אלא כן כן יוחלט להגדיל את מספר הזרים בליגת העל לשבעה.
5 צפייה בגלריה
ג'וש כהן
ג'וש כהן
ג'וש כהן. מכבי חיפה תחפש מתאזרח בעמדה שלו
(צילום: עוז מועלם)
אחד המועמדים להצטרף הוא תיירי אמברוז, שחקן נבחרת גוואדלופ ששייך לאוסטנד הבלגית. בגזרת הישראלים הועלו שמותיהם של מתן בלטקסה, גיא בדש ואושר דוידה. אם ג'וש כהן יחליט לעזוב, הכוונה היא למצוא שוער מתאזרח אחר. בהיעדר מקום לזרים ולנוכח השוק הישראלי הדל, צוות הסקאוטים של המועדון מחפש בנרות "מציאות" בדמות שחקנים יהודים או כאלה שיוכלו לקבל אזרחות ישראלית. מכבי חיפה ניסתה לצרף את לורן אברג'ל, קשרה היהודי-צרפתי של לוריין, אבל בסופו של דבר אברג'ל החליט להאריך חוזה בקבוצה הצרפתית.
מכבי חיפה, ובעיקר אלברמן, מבינים כי המועדון עומד בפני עונת מבחן. הקבוצה שזכתה בשלוש אליפויות ברציפות נבנית מחדש עם מאמן חסר ניסיון במועדונים בסדר גודל כזה, והעונה הבאה מתחילה עם סימן שאלה גדול.
בעוד חודש ושבוע תחל מכבי חיפה את משחקיה במוקדמות ליגת האלופות, ואחרי העלייה לשלב הבתים בעונה החולפת, הירוקים מקווים לשחזר את ההצלחה. אבל כדי שזה יקרה, הם חייבים לגבש את הסגל כמה שיותר מהר, כי סוד ההצלחה בעונה שעברה היה מוכנות כבר בשלב מוקדם. בינתיים יש הרבה מאוד סימני השאלה, ומעט מדי סימני קריאה.