בעוד שמונה ימים תתמודד נבחרת ישראל מול סקוטלנד בגלזגו, במשחק קריטי מבחינתה במוקדמות המונדיאל. ניצחון – והיא תעקוף את הסקוטים בדרך למקום השני בבית; הפסד – ויהיה אפשר כבר לתכנן את הקמפיין הבא.
לסקוטלנד 11 נקודות ולישראל 10 אחרי שישה משחקים. אוסטריה רביעית עם 7 נקודות בלבד והפסידה כבר לישראל בחיפה ולסקוטלנד בווינה. דנמרק צפויה לסיים כאלופת הבית והיא מוליכה אותו עם 18 נקודות מ-18 אפשריות.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. נותן אמון בשחקנים שזומנו
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו בתהליך, ולדעתי בחלק מהמשחקים היו הופעות טובות מאוד של הנבחרת", אמר רוטנשטיינר במסיבת עיתונאים היום (שישי) לקראת היציאה לסקוטלנד. "אגיד את זה ישר וברור: אם סקוטלנד תנצח במשחק נגדנו, אני חושב שהם יסיימו במקום השני בבית. המטרה שלנו חייבת להיות לקחת נקודות שם. אנחנו צריכים להיות במיטבנו כדי לקחת נקודות בהאמפדן פארק. אנחנו צריכים להיות קבוצה מאוחדת, עם שפת גוף חיובית. אסור שיהיו לנו תירוצים. כל השחקנים ואנשי הצוות צריכים להיות במיטבם. זה  אתגר אמיתי".
"החלטנו שאין סיבה להחליף את אחד משלושת השוערים שלנו ולהישאר איתם במשחקים הקרובים. כל השוערים בכושר טוב. אנחנו מודעים לסיטואציה של מרציאנו בפיינורד, אבל החלטנו להמשיך גם איתו", החל רוטנשטיינר להסביר את הזימונים.
4 צפייה בגלריה
גוני נאור
גוני נאור
גוני נאור. רוטנשטיינר רוצה לאפשר לו לטעום מחוויית הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
על הזימון של עידן נחמיאס, זמן לא רב לאחר שמכבי ת"א טענה שהוא נפצע בצורה רצינית, אמר רוטנשטיינר: "הרופא אמר לי שהוא יהיה כשיר לשחק, הוא התאמן ואין סיבה לא לזמן אותו. אבל יש סימן שאלה קטן לגביו, ואנחנו מוכנים להגיב לכל תרחיש בהתאם להתפתחויות אחרי המשחק של מכבי ת"א ביום ראשון".
4 צפייה בגלריה
עידן נחמיאס
עידן נחמיאס
עידן נחמיאס. "יש סימן שאלה"
(צילום: עוז מועלם)
"החלטתי לזמן את עומר אצילי ועוד שני שחקנים צעירים מאוד עם פוטנציאל גדול בעיניי, סוף פודגוראנו וגוני נאור, כדי להביא לכאן פוטנציאל לעתיד", אמר רוטנשטיינר, "אני זוכר שכאשר זימנו בפעם הראשונה את מנור (סולומון) או ליאל (עבדה) צצו כל מיני ביקורות, אבל אני מאמין בפוטנציאל של השחקנים האלה ורוצה לתת להם הזדמנות להיות בסגל הנבחרת הלאומית וגם ללמוד".
על הפציעות והחיסורים בחוליית ההגנה אמר המאמן: "אם אדבר על הבעיות ועל השחקנים שלא נמצאים כאן, אני חושב שזו תהיה טעות. אנחנו מאמינים בשחקנים שבחרנו לסגל. אנחנו ערוכים למצב של שחקני הגנה שלא יהיו כשירים, יש גם את איאד אבו עביד ואורי דהן. הגנה היא עבודה של הקבוצה כולה – מהחלוצים, דרך הקשרים ועד לשוער. לשחקנים שזומנו תהיה הזדמנות להציג הופעה טובה, אני מאמין בהם".
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
רוטנשטיינר במסיבת העיתונאים
(צילום: עוז מועלם)
על ההחלטה לא לזמן לסגל את בירם כיאל ויונתן כהן: "שניהם שחקנים שדנו עליהם. הם נמצאים ברשימת המתנה. יש לי עוד מקום לשחקן אחד או שניים, ונחליט על זה ביום ראשון. אני מרוצה מאוד מכך שבירם משחק ברמה גבוהה בסכנין. יונתן בתהליך התפתחות בפיזה, אני בקשר איתו וגם מחבב אותו כשחקן, אבל עכשיו החלטתי לזמן שחקנים אחרים. בהתקפה ההחלטות קשות, זו לא החלטה אישית נגד יונתן כהן או דולב חזיזה. עומר אצילי הוא שחקן מסוכן שיכול להבקיע בכל רגע".
"אנחנו חייבים להאמין מההתחלה שאפשר לנצח, אני מצפה לזה מכל שחקן, אחרת הוא לא יוכל להיות בנבחרת", ציין האוסטרי.