בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, בראשות הדיין ישראל שמעוני והדיינים נועם ליובין וגיורא לנדאו, החליטו להפחית נקודה נוספת ממאזנה של בית"ר ירושלים. זאת בעקבות התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, במהלך המשחק נגד מכבי חיפה.
בנוסף, ספגה הקבוצה קנס של 49,500 שקל בגין הדלקת אמצעים פירוטכניים ביציע, השלכת אמצעים פירוטכניים לשדה המשחק והשלכת חפצים (מצתים) לשדה המשחק כולל, פגיעה בגבו של עוזר השופט.
2 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל ירושלים
בית"ר ירושלים הפועל ירושלים
עמוק בתחתית. שחקני בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
בית הדין קורא להם להתעשת. אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
בבית הדין נימקו את ההחלטה: "ההרשעה היא בגין שורה אירועים של התפרעות בנסיבות בנסיבות מחמירות. הודלקו עשרות אבוקות ורימוני עשן ביציע וחלק מהם הושלכו אל כר הדשא. המעשים לא הוכחשו על ידי הנאשמת. זאת הפעם ה-19 בה הקבוצה עומדת לדין ומורשעת, הרי שראוי היה להפעיל את העונש על תנאי במלואו. למרות זאת, החלטנו לקבל את עמדת התובע - ולמרות העדר כל פעולה אקטיבית מצד הנאשמת כלפי האוהדים - לגזור עליה עונש חלקי".
"נזהיר את הנאשמת וההנהלה כי אם האוהדים לא יתעשתו במהרה, עלול הדבר להוביל בפעם הבא להפעלת העונש המותנה הפסוק - הפחתת שתי נקודות נוספות".
מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה לפסיקה: "תקנון ההתאחדות לכדורגל שאושר על ידי בעלי הקבוצות היה אמור להגיע יחד עם פעילות אכיפה משמעותית מצד גורמי החוק. לצערנו הדבר לא קרה והקבוצות נותרו ללא הגנה מצד החוק. אנו גם מביעים את התרעומת על התבטאות בית הדין על כך ש'עשה עמנו חסד' וכי המועדון לא עושה מספיק מעוררות זעם ורחוקות מהאמת.
"לבית הדין הוגשו שמות שני עצורים אשר היו מעורבים בזריקת האבוקות, שנעצרו והורחקו מהמגרשים, וגם נמסר לבית הדין כי תוגש נגדם תביעה אזרחית. המועדון יערער על ההחלטה לבית הדין מתוך דרישה כי הנקודה תוחזר והמשך המאבק יהיה על הדשא, גם עם ארבע הנקודות שהורדו לנו בעבר. גם מועד הוצאת ההחלטה ביום של משחק כל כך חשוב ומשמעותי למועדון הוא בעייתי. אפשר היה לחכות עם ההחלטה יום ולצערנו העניין מתווסף לחוסר ההתחשבות במועדון".
ממאזנם של הצהובים-שחורים הופחתו העונה כבר חמש נקודות, ארבע מתוכן בתחילת העונה, זכר לאירועי גמר הגביע מול מכבי נתניה. הקבוצה של ברק יצחקי נמצאת עמוק בתחתית ובעקבות הפסיקה יש לה 22 נקודות (מקום 11), בדיוק כמו מ.ס אשדוד והפועל חדרה (שנמצאת במקום הלפני אחרון).
תחתית ליגת העל (אחרי הפחתת הנקודות לבית"ר) 10. הפועל ת"א - 23 נקודות - הפרש שערים: 8- 11. בית"ר ירושלים - 22 נקודות - הפרש שערים: 1- 12. מ.ס. אשדוד - 22 נקודות - הפרש שערים: 19-
---------------------------------------------------------- 13. הפועל חדרה - 22 נקודות - הפרש שערים: 20- 14. הפועל פ"ת - 17 נקודות - הפרש שערים: 18-