בדיוק היום לפני חודשיים רשמה הפועל ת"א את ניצחונה האחרון בכל המסגרות, זאת הייתה אופוריה במונחים של האדומים בעיקר ומאחר שמדובר היה ביריבה הגדולה בית"ר ירושלים. אלא שמאז, סלובודן דראפיץ', שכמעט מסיים סיבוב שלם על הקווים, לא מצא את הנוסחה שתשדרג את האדומים.
מאז אותו ניצחון על בית"ר, הפועל ת"א קיבלה חמישיה ממכבי חיפה, הודחה בחצי גמר גביע הטוטו מול באר-שבע והפסידה בסיבוב ח' של גביע המדינה להפועל עפולה מהלאומית. מאז שחזרה מהפגרה העניינים לא ממש השתפרו: היא סיימה בשלוש תוצאות תיקו בליגה, מול הפועל חיפה, סכנין ומכבי נתניה. הערב (שני) היא תגיע לטוטו-טרנר למשחק מול הפועל באר-שבע. בששת משחקי הליגה האחרונים דראפיץ' צבר שש נקודות בלבד, 33 אחוזי הצלחה שמציבים אותו בדבוקה של בין ירידת ליגה לפלייאוף עליון, שתי נקודות מהקו האדום וארבע מהפלייאוף העליון.
3 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
סלובודן דראפיץ'. לא שידרג את הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
דראפיץ' הגיע על חשבונו של קובי רפואה המפוטר, אחרי שזה הפסיד לסקציה נס-ציונה (4:3), היריבה הבאה של הפועל שתחזור לראשונה מזה למעלה מחודשיים לשחק בבלומפילד אחרי אירועי הדרבי.
אמנם אחוזי ההצלחה של דראפיץ' (39 אחוזי הצלחה) גבוהים מזה של רפואה, שהשיג רק עשרים אחוזים אחרי שהיה שותף בכיר בבניית סגל שתקציבו שופר לעומת העונה שעברה ומגיע ל-15 מיליון שקלים, אולם אם לשפוט על פי היכולת של הקבוצה אין שום התקדמות.
דראפיץ' אמנם הגיע לקבוצה בנויה בלי יכולת להביא שחקנים חדשים (חלון ההעברות נפתח רק השבוע), אולם בעוד הוא הצליח לשפר משמעותית את קרית-שמונה בעונה שעברה ופוטר רק בשל יחסים עכורים עם הבעלים איזי שרצקי, בהפועל ת"א אין שום גרף שיפור.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
לא ניצחו כבר חודשיים. שחקני הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
אחת הטענות כלפי דראפיץ' היא שהוא לא מספיק קשוב ופרגמטי להצעות המערכת המקצועית. מזכיר את מה שקרה איתו בקרית-שמונה, אלא שבמקרה הזה עוד היה מדובר בבעלים שביקש להיות מעורב וכשלא נענה, בחר שהוא לא ימשיך איתו לעונה הבאה וזה מהלך שראוי לביקורת. במקרה של הפועל יש היררכיה ברורה עם מנהל מקצועי כמו עומר בוקסנבוים שהיה זה שהביא אותו למועדון. למשל, ההתעקשות של דראפיץ' על שביט מזל, חוסר האמון בניב זריהן, הקרדיט המוגזם לאריאל כהן, וחוסר השימוש באל-ים קנצפולסקי שנמצא בראש רשימת הרכש של מכבי חיפה.
לזכותו של דראפיץ', הוא עדיין לא נהנה מהחלק ההתקפי במלואו. קייס גאנם חזר רק עכשיו אחרי תקופה ארוכה והישאם לאיוס כבר לא משחק כמעט חודש ויחזור רק בעוד שבועיים, אחרי אירוע ביזארי במהלך השיקום שלו במועדון (דראפיץ' אמר שלאיוס ביקש חילוף בגביע הטוטו מול באר-שבע, ולאחר מכן הודה שטעה שנתן לו לשחק נגד עפולה).
3 צפייה בגלריה
אל ים קנצפולסקי
אל ים קנצפולסקי
אל ים קנצפולסקי. לא מקבל קרדיט
(צילום: עוז מועלם)

התבטאויות מנותקות

יחד עם זאת, ההתבטאויות של המאמן מצביעות בעיקר על ניתוק. מתברר כי אנשי הקבוצה שוחחו עימו על המסרים שלו במסיבות העיתונאים לפני ואחרי משחקים, אולם עדיין הוא מספק כותרות שהן לא תמיד מציאותיות. בתחילת הדרך הוא אמר: "אני לא חושב על חיזוק, אני אוהב את כל השחקנים שלי", אמש הוא כבר שינה ל"אנחנו צריכים ארבעה שחקנים".
דראפיץ' הבהיר רק אתמול ש"יש מזל רע מהרגע שהגעתי", או למשל הכעיס את אוהדי הפועל אחרי ההשפלה בעפולה עם "אם נחזור טוב לליגה, ישכחו את ההפסד". הוא לקח אחריות על החמישייה במכבי חיפה והחמרת הפציעה של לאיוס, אבל המוטיב החוזר שלו הוא: "לא מוצא את הנוסחה בהפועל ת"א".
אילולא הפיטורין של רפואה והמעורבות האמריקנית שממתינה לבדיקת הנאותות, ייתכן מאוד כי דראפיץ' כבר לא היה עומד על הקווים. אבל הבעלים זזו לאחור, ומי שמנהל את העניינים המקצועיים הוא בוקסנבוים. עם זאת, נראה שגם שיפור משמעותי לא ישאיר אותו בהפועל ת"א גם בעונה הבאה.
בצד החיובי, דראפיץ' נתן פייט לבאר-שבע בגביע הטוטו, וגם בליגה הפועל ת"א הפסידה בבלומפילד בקושי. הערב, ללא אנטואן קונטה והישאם לאיוס, ינסה דראפיץ' למצוא את הנוסחה האבודה.